Ārvalstīs noticis negadījums bez OCTA, problēmas garantētas pat tad, ja nejūties vainīgs - iAuto

Ārvalstīs noticis negadījums bez OCTA, problēmas garantētas pat tad, ja nejūties vainīgs 10

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

LTAB | 26.marts 2025 11:38

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) brīdina: ja ārvalstīs tiek izraisīts ceļu satiksmes negadījums (CSNg) ar neapdrošinātu transportlīdzekli, tad tā īpašnieks var nonākt ļoti nopietnās finansiālās un juridiskās problēmās.

Tas saistīts ar to, ka citās valstīs atšķiras normatīvais regulējums un CSNg apstākļi netiek vērtēti tā, kā to varētu sagaidīt Latvijā, īpaši, ja cietis mazaizsargāts ceļu satiksmes dalībnieks (gājējs, velosipēdists). Atbildība par CSNg nodarītajiem zaudējumiem bieži tiek automātiski uzlikta transportlīdzekļa īpašniekam vai vadītājam neatkarīgi no tā, vai viņš uzskata sevi par vainīgu.

“Ārvalstīs spēkā esošie likumi var būtiski atšķirties no Latvijas, un transportlīdzekļu vadītājiem tas jāņem vērā. Daudzviet transportlīdzekļi tiek uzskatīti par paaugstinātas bīstamības objektiem, un atbildība par negadījuma izraisītajām sekām tiek uzlikta autovadītājam neatkarīgi no faktiskās vainas. Turklāt arī aprēķinātās un izmaksātās apdrošināšanas atlīdzības dažādās valstīs var būtiski atšķirties, tie var būt simti, tūkstoši vai pat miljoni EUR, tas atkarīgs no negadījuma smaguma,” skaidro LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics.

“Ja CSNg rezultātā cietušas personas un cietušajiem ir nepieciešama ilgstoša ārstēšanās vai iestājas invaliditāte, tad atlīdzība par nodarītajiem zaudējumiem var sasniegt ievērojamas summas, kuras tiek maksātas daudzu gadu garumā,” stāsta J.Stengrevics, tādēļ būtiski ikvienam transportlīdzekļa īpašniekam, turētājam vai vadītājam, kas bez OCTA piedalās satiksmē, apzināties sekas, ja notiks CSNg. Jebkuri zaudējumi, kas nodarīti ar neapdrošinātu transportlīdzekli, sākotnēji tiek segti no OCTA Garantijas fonda (GF), bet pēc tam regresa kārtībā tiek piedzīti no autovadītāja vai īpašnieka. Ja persona labprātīgi neatlīdzina  zaudējumu summu GF, tas nozīmē, ka pamatsummai klāt nāks arī tiesāšanās izdevumi, likumiskie procenti un tiesu izpildītāju izdevumi.

Šobrīd lielākais zaudējumu atlīdzības pieteikums, ko saņēmis LTAB, ir vairāk kā 2 miljonu EUR apmērā par CSNg Nīderlandē, un patlaban tas ir lielākais pieteikums GF vēsturē. “Arī šajā gadījumā valsts, kurā notika minētais CSNg, likumi paredz, ka transportlīdzeklis attiecībā pret citiem mazaizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir paaugstināts bīstamības objekts, par kuru tā vadītājam jāuzņemas pilna atbildība, ja tiek izraisīts CSNg,” stāsta LTAB valdes loceklis, piebilstot, ka tikai un vienīgi OCTA pasargā transportlīdzekļa īpašniekus no šādiem negaidītiem zaudējumiem pēc CSNg, neatkarīgi no tā, kurā valstī tas būtu noticis.

2024.gadā CSNg cietušajiem no GF ir izmaksāti nedaudz vairāk nekā 2 miljoni EUR. Savukārt no transportlīdzekļu īpašniekiem, turētājiem vai vadītājiem, kas izraisījuši CSNg ar neapdrošinātu spēkratu, izdevies atgūt 1,33 miljonus EUR. OCTA likums nosaka, - ja CSNg ir izraisīts ar neapdrošinātu spēkratu, cietušajiem radītie zaudējumi tiks segti no GF, taču vēlāk zaudējumu summa tiks piedzīta no neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka, turētāja vai vadītāja.

 

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
nepierādīsi 26.marts 2025 14:40
3 0 Atbildēt

Braukšana bez OCTA-viena visvairāk fiksētajām vidējā ātruma radaru parādībām.Mums nav naudas,prātiņa,bet liela ceība izžulīties.

uupis 26.marts 2025 15:40
3 1 Atbildēt

Vernonam par šito dirsa aizsvilsies - nerādiet viņam!

" valsts, kurā notika minētais CSNg, likumi paredz, ka transportlīdzeklis attiecībā pret citiem mazaizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir paaugstināts bīstamības objekts, par kuru tā vadītājam jāuzņemas pilna atbildība, ja tiek izraisīts CSNg" -> vernons drīkst tagad liet betonu, ka Nīderlandē ir komuņagu noteikumi, ka viņi nesaprot satiksmes būtību, ka gājējam nav priekšroka ne uz pārejas ne Dzīvojamā Zonā... 😂😂😂

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Degvielas cenas: Dīzelis 1.467 un 95 benzīns 1.527 EUR - 28.04.2025. + AUTOMAZGĀŠANA 40 EUR (+ VIDEO) 3

100 eiro par degvielu, 100 eiro par mazgāšanu. Varbūt, ir, kur lētāk? - dalāmies ar informāciju. Lasīt vairāk

 

Francija atcels elektrisko automašīnu atbrīvojumu no reģistrācijas maksas 14

Francija no 1. maija atcels likumu, kas elektriskās automašīnas atbrīvoja reģistrācijas nodevām. Lasīt vairāk

 

Elektrisko Range Rover testē ziemas apstākļos; starts 2026. gadā

Žurnālistiem tika dota iespēja iepazīties ar Range Rover EV – Mercedes G-klases konkurentu, kas tirgū gaidāms 2026. gadā. Lasīt vairāk

 

Saruna ar NBS komandieri ģenerālmajoru Kasparu Pudānu par NBS attīstību un karavīra tēlu sabiedrībā (+ VIDEO)

Drošības situācija pasaulē arvien saglabājas nestabila un grūti prognozējama, taču Nacionālie bruņotie spēki būs un paliks mūsu valsts aizsardzības mugurkauls, kas ne vien fiziski rūpējas par Latvijas teritorijas un iedzīvotāju drošību, bet ar savu publisko tēlu un klātbūtni sabiedrībā veicina patriotismu un noturību. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti