Visi komentāri - Ārvalstīs noticis negadījums bez OCTA, problēmas garantētas pat tad, ja nejūties vainīgs

Ārvalstīs noticis negadījums bez OCTA, problēmas garantētas pat tad, ja nejūties vainīgs 10

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

LTAB | 26.marts 2025 11:38

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) brīdina: ja ārvalstīs tiek izraisīts ceļu satiksmes negadījums (CSNg) ar neapdrošinātu transportlīdzekli, tad tā īpašnieks var nonākt ļoti nopietnās finansiālās un juridiskās problēmās.

Tas saistīts ar to, ka citās valstīs atšķiras normatīvais regulējums un CSNg apstākļi netiek vērtēti tā, kā to varētu sagaidīt Latvijā, īpaši, ja cietis mazaizsargāts ceļu satiksmes dalībnieks (gājējs, velosipēdists). Atbildība par CSNg nodarītajiem zaudējumiem bieži tiek automātiski uzlikta transportlīdzekļa īpašniekam vai vadītājam neatkarīgi no tā, vai viņš uzskata sevi par vainīgu.

“Ārvalstīs spēkā esošie likumi var būtiski atšķirties no Latvijas, un transportlīdzekļu vadītājiem tas jāņem vērā. Daudzviet transportlīdzekļi tiek uzskatīti par paaugstinātas bīstamības objektiem, un atbildība par negadījuma izraisītajām sekām tiek uzlikta autovadītājam neatkarīgi no faktiskās vainas. Turklāt arī aprēķinātās un izmaksātās apdrošināšanas atlīdzības dažādās valstīs var būtiski atšķirties, tie var būt simti, tūkstoši vai pat miljoni EUR, tas atkarīgs no negadījuma smaguma,” skaidro LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics.

“Ja CSNg rezultātā cietušas personas un cietušajiem ir nepieciešama ilgstoša ārstēšanās vai iestājas invaliditāte, tad atlīdzība par nodarītajiem zaudējumiem var sasniegt ievērojamas summas, kuras tiek maksātas daudzu gadu garumā,” stāsta J.Stengrevics, tādēļ būtiski ikvienam transportlīdzekļa īpašniekam, turētājam vai vadītājam, kas bez OCTA piedalās satiksmē, apzināties sekas, ja notiks CSNg. Jebkuri zaudējumi, kas nodarīti ar neapdrošinātu transportlīdzekli, sākotnēji tiek segti no OCTA Garantijas fonda (GF), bet pēc tam regresa kārtībā tiek piedzīti no autovadītāja vai īpašnieka. Ja persona labprātīgi neatlīdzina  zaudējumu summu GF, tas nozīmē, ka pamatsummai klāt nāks arī tiesāšanās izdevumi, likumiskie procenti un tiesu izpildītāju izdevumi.

Šobrīd lielākais zaudējumu atlīdzības pieteikums, ko saņēmis LTAB, ir vairāk kā 2 miljonu EUR apmērā par CSNg Nīderlandē, un patlaban tas ir lielākais pieteikums GF vēsturē. “Arī šajā gadījumā valsts, kurā notika minētais CSNg, likumi paredz, ka transportlīdzeklis attiecībā pret citiem mazaizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir paaugstināts bīstamības objekts, par kuru tā vadītājam jāuzņemas pilna atbildība, ja tiek izraisīts CSNg,” stāsta LTAB valdes loceklis, piebilstot, ka tikai un vienīgi OCTA pasargā transportlīdzekļa īpašniekus no šādiem negaidītiem zaudējumiem pēc CSNg, neatkarīgi no tā, kurā valstī tas būtu noticis.

2024.gadā CSNg cietušajiem no GF ir izmaksāti nedaudz vairāk nekā 2 miljoni EUR. Savukārt no transportlīdzekļu īpašniekiem, turētājiem vai vadītājiem, kas izraisījuši CSNg ar neapdrošinātu spēkratu, izdevies atgūt 1,33 miljonus EUR. OCTA likums nosaka, - ja CSNg ir izraisīts ar neapdrošinātu spēkratu, cietušajiem radītie zaudējumi tiks segti no GF, taču vēlāk zaudējumu summa tiks piedzīta no neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka, turētāja vai vadītāja.

 

 
Visi komentāri
 
das ist shoen 26.marts 2025 14:36
0 0 Atbildēt

Uzskatu sevi par nevainīg!Vienalga,kas un kā.

nepierādīsi 26.marts 2025 14:40
3 0 Atbildēt

Braukšana bez OCTA-viena visvairāk fiksētajām vidējā ātruma radaru parādībām.Mums nav naudas,prātiņa,bet liela ceība izžulīties.

650 27.marts 2025 0:11
0 0 Atbildēt

Tāpēc jau tas lisais Pr-nieks tev no e-krāna stūma to batonu par "vajadzību" pēc 1km/h. Bet pagaidām lohi var atļauties +13, jo priekšniecībai taču ir arī tādi izcili ienesīgi punkti, kā TA un vignette un tr.līdzekļa reģistrācija kā tāda.

0pis 26.marts 2025 15:38
0 0 Atbildēt

Viņš pats iebrauca, es tikai turējos blakus!

uupis 26.marts 2025 15:40
3 1 Atbildēt

Vernonam par šito dirsa aizsvilsies - nerādiet viņam!

" valsts, kurā notika minētais CSNg, likumi paredz, ka transportlīdzeklis attiecībā pret citiem mazaizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir paaugstināts bīstamības objekts, par kuru tā vadītājam jāuzņemas pilna atbildība, ja tiek izraisīts CSNg" -> vernons drīkst tagad liet betonu, ka Nīderlandē ir komuņagu noteikumi, ka viņi nesaprot satiksmes būtību, ka gājējam nav priekšroka ne uz pārejas ne Dzīvojamā Zonā... 😂😂😂

650 27.marts 2025 0:28
0 0 Atbildēt

Kotuteatkal muļķības pļjūti? Tev varbūt ir ši te megadārgā negadījuma patiesais izklāsts?? Vai (visdrīzāk) tev patiktos, ka jebkuru cilvēku var (varēs!) gluži vienkārši izp/ist uz līdzenas vietas, vienalga vai viņš pie kaut kā ir vai nav Vainīgs?

Varbūt vari "izskaidrot", kā tas "latviešu pislonis" bez octa "aizbrauca" līdz tai Lohlandei? Vai varbūt viņš tur dzīvoja un pa kluso lietoja LVcssd reģistrētu hlamu, kam nebij vairs derīga TA? Tajā lohlandē diez fotoradaru nava? Vai tur ir vnk mazāk lohu, ka "izvēlējās" kārtīgi uzvilkt uz m īīšļa tieši ;so vienu no latvijiešiem?

Valdes loceklis gan izsakās tā samērā GLumi- ja TIEK IZRAISĪTS Csng.Jo jebkādu Gadījumu (vai negadījumu) parasti kāds (vai kaut/kas) izraisa. Acīmredzami, kā viņš (cik Dziļi) ciena gan sevi, gan (protttams) savus tā dēvētos Klientus (pa lielam,viņaprāt galējos LOHus).Pie kuriem (acīmredzot) tiek pieskaitīti arī tā dēvētie "iĀ lasītāji" (vai Lietotāji).Nebrīnīšos, ja šis pats garadarbs izrādīsies kapīpista formātā izpublicēts vēl te kādos pārdesmit lohportālos.

uupis 27.marts 2025 6:56
0 0 Atbildēt

Aizbrauc uz Nīderlandi un pārbaudi!

imzz 27.marts 2025 10:27
0 0 Atbildēt

Tev kā birokrātijas cienītājam vajag kritiski novērtēt neprecīzos amatpersonu izteikumus : ""transportlīdzeklis" attiecībā pret citiem mazaizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem "

"Stāvdrāzis arī ir gan transporta līdzeklis, gan tā vadītājs vienlaicīgi neaizsargāts satiksmes dalībnieks:  Apr 19, 2024 — Saskaņā ar CSL lietotajiem terminiem elektroskrejritenis ir ar elektromotoru aprīkots transportlīdzeklis: Tāpat divritenis: "Jun 25, 2024 — Latvijā ceļu satiksmes noteikumos velosipēdi tiek klasificēti kā transportlīdzekļi"

uupis 27.marts 2025 12:57
0 0 Atbildēt

Nekrata birokrātija. Nīderlandē vai Vācijā - nonesi gājēju uz pārejas - NAV VARIANTU - nepierādīsi ka gājējs tīšām sagaidīja mašīnu un metās zem riteņiem! Tur ->  Gājēju pāreja - automātiski vainīgs vadītājs bez variantiem! Argumenti - bremzes, slidens, skatījos mobilājā, nepamanīju - nestrādā...

uupis 27.marts 2025 13:00
0 0 Atbildēt

Kas attiecas uz transportlīdzekli - jā velosipēds ir transportlīdzeklis - neviens to neapstrīd! Bet ir nianse - velosipēds ir ierakstīts kategorijā MAZĀK AIZSRGĀTAIS SATIKSMES DALĪBNIEKS! Un te nu neko! Un te ir tranportlīdzekļa vadītāja pienākumi 25.3!

Tavs komentārs
 
 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

“Tesla Takedown” arī Vācijā? – uguns iznīcina septiņas jaunas Tesla 6

Tesla autosalonā Vācijas pilsētā Otersbergā sadeguši septiņi jauni Tesla automobiļi. Ugunsgrēkā cietušo nav, iemesls nav zināms. Lasīt vairāk

 

No 33 600 eiro - Jeep Avenger tagad ar pilnpiedziņu (+ FOTO) 13

Tagad arī vismazākais džips būs pieejams ar visu riteņu piedziņu. Lasīt vairāk

 

Kas ir Barum riepas un kāda ir to saistība ar vācu Continental? (+ VIDEO) 5

Atbild Autoriepu Nams direktors Oskars Krampāns: “Barum ir čehu zīmols. Tā tiešie konkurenti ir citu premium ražotāju “otrie” zīmoli kā Kleber no Michelin vai Sava no Goodyear.” Lasīt vairāk

 

Līdz 429 km - Opel Corsa Electric brauks tālāk par to pašu naudu (+ FOTO) 2

Opel veicis Corsa Electric modernizāciju, kas vācu mazauto ļaus aizbraukt tālāk bez papildu uzlādes. Patīkami, ka šādu bonusu ražotājs sniedz nepaaugstinot cenu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti