TOP 6 neacīmredzamie faktori, kas ietekmē jūsu automašīnas vērtību - iAuto

TOP 6 neacīmredzamie faktori, kas ietekmē jūsu automašīnas vērtību 17

 

Foto: Pexels.com

Longo Group | 8.maijs 2025 14:57

Gandrīz katrs piektais Latvijas iedzīvotājs (18%) šogad plāno iegādāties automašīnu. "Ja šajā sezonā plānojat atjaunot savu transportlīdzekli, ir svarīgi saprast, kā dažādi mazāk acīmredzami faktori – piemēram, automašīnas krāsa vai smaka salonā – ietekmē lietotas automašīnas cenu.

Tas var palīdzēt jums ietaupīt un izvairīties no liekas pārmaksas," komentē Edgars Cērps, AS Longo Group dibinātājs un valdes priekšsēdētājs.

1. Automobiļa krāsa var gan paaugstināt, gan pazemināt automašīnas vērtību. Eiropas otrreizējā tirgū, īpaši Baltijā, vislikvīdākās ir neitrālas, klasiskas krāsas – melna, pelēka, balta un sudraba. "Izvēle šādās krāsās ir plaša, tāpēc ir viegli atrast automašīnu, kas atbilst visām prasībām, un vēlāk to arī vieglāk pārdot, jo šīs krāsas patīk plašam pircēju lokam," skaidro E.Cērps.

Savukārt spilgtas vai neparastas krāsas var sašaurināt potenciālo pircēju loku – piemēram, ne katrs izvēlēsies spilgti dzeltenu auto. Interesanti, ka retas krāsas dažkārt zaudē vērtību lēnāk, jo tirgū ir mazāk piedāvājuma. Longo Group pieredze rāda, ka dzeltenas, oranžas un zaļas automašīnas pēc trīs gadu lietošanas zaudē vērtību mazāk nekā vidēji tirgū. Taču automašīnas zeltainā vai brūnā krāsā mēdz zaudēt vērtību straujāk.

2. Smaka salonā: neitrāla vai patīkama salona smarža pozitīvi ietekmē automašīnas cenu, bet nepatīkamas smakas, īpaši tabakas dūmi, to būtiski samazina – par aptuveni 7–8%: lai no smakas atbrīvotos, nepieciešama profesionāla salona tīrīšana, kas arī ietekmē cenu.
"Tas ir labs variants pircējiem, kuri paši smēķē, jo viņiem šāda īpatnība neradīs diskomfortu," norāda eksperts.

3. Mikrobojājumi un nelieli virsbūves defekti. Sīki skrāpējumi, krāsas bojājumi vai vieglas iespiedumi neietekmē automašīnas tehnisko stāvokli, bet ievērojami pasliktina vizuālo iespaidu. Pircēji bieži vērtē automašīnu pēc ārējā izskata: tīrs un spīdīgs virsbūves pārklājums palielina iespējas pārdot auto izdevīgāk. Tāpēc pārdevēji bieži veic virsbūves un lukturu pulēšanu vai sīku skrāpējumu labošanu pirms pārdošanas.

"Ja iegādājaties automašīnu no privātpersonas, nevis no uzticama dīlera, kas sniedz garantiju, kā to darām mēs Longo, noteikti pārbaudiet automašīnu servisa centrā," brīdina E.Cērps.

4. Salona un apdares stāvoklis. Tīrs, kopts salons un labā stāvoklī esošas detaļas liecina par rūpīgu auto lietošanu. Savukārt nolietots stūres rats, sēdekļu netīrumi vai salauzti apdares elementi rada priekšstatu, ka arī tehniskā apkope var būt bijusi nevērīga, kas samazina uzticēšanos un līdz ar to arī auto cenu. Atšķirībā no tā, tīrs un kopts salons atstāj labu iespaidu.

5. Komplektācijas un aprīkojuma retums: neparasta vai bagātīga komplektācija var būt pluss, taču tikai tad, ja tā ir pieprasīta. "Eiropas un Baltijas pircēji budžeta klasē dod priekšroku automašīnām ar vidēju aprīkojumu kopu – kondicionieri, sēdekļu apsildi, atpakaļskata kameru. Pārāk pamata vai pārāk ekskluzīva komplektācija var apgrūtināt pārdošanu," norāda E.Cērps.

Savukārt premium segmentā pircēji sagaida bagātīgu aprīkojumu – labu skaņas sistēmu, jumta lūku vai panorāmas stikla jumtu, parkošanās sensorus. Šeit luksusa opcijas var paaugstināt cenu un atvieglot pārdošanu. Baltijā īpaši augstu tiek vērtētas klimatam pielāgotas funkcijas, piemēram, apsildāms stūres rats vai sēdekļi.

6. Tūnings: auto ar būtisku tūningu ir grūtāk pārdot. Pircēji biežāk meklē rūpnīcas oriģinālos auto. Spoileri, uzlīmes, tonēti lukturi vai nestandarta diski var samazināt vērtību, jo bieži rodas aizdomas par auto vēsturi vai tiek apšaubīta uzticamība. "Rūpnīcas oriģinālais izskats un detaļas iedveš lielāku uzticību. Auto, kas nav būtiski pārveidots, tiek uztverts kā drošāks un labāk saglabāts," uzsver eksperts.

Izvēloties automašīnu, ir svarīgi pievērst uzmanību ne tikai šiem niansēm, bet arī avāriju vēsturei. Drošākā izvēle ir iegādāties automašīnu nevis no privātpersonas, bet no uzticama dīlera, kas nodrošina garantiju un servisa apkalpošanu. Pretējā gadījumā, ja radīsies problēmas, atrast atbildīgo būs gandrīz neiespējami.

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Ābols 8.maijs 2025 15:34
8 0 Atbildēt

Visvairāk pircejos mani fascinē, ka 10g.v+ auto jabūt bez mazākām buktēm, skrāpējumiem... vopšim it kā būtu vakar noripojis no razošanas konveijera, nevis nobraucis 200tūkst+ km.... 😂

Paradoksāli, bet reiz pārdevu par tā teikt ātrās realizācijas cenu(tolaik par ~800€ lētāk) automobīlis 5tūkst. vērtībā, domāju ātri pardošu bez čikāšanās.. mhm... ''pirceji'' 10 un vairāk brauca skatījās un viens pēc otra raudāja, ka viss esot slikti, ka tas jāmaina, šis jāmaina.... tāpēc vēl centās cenu nokaulēt 500-1000€ vērtībā. Tā man 2mēn gemorojs apnika, izņemu no sludinajuma.

 Aizvedu, sapulēju un uzliku keramiku, kas man kopā izmaksāja 800€, pa jaunam sabildēju, ieliku sludinājumā no jauna pa 7500€, nopārdevu pa 7200€ otrais pircējs, kas brauca skatīt. Tehniski tas pats auto!

  😄 Visi Latvijā grib lai iesmērē kaut kādus nereālos sapņus.... Bet ka izlec zemūdens akmeņi, ta uzreiz met baigo beztabū sizetu

650 8.maijs 2025 16:04
3 0 Atbildēt

Interesanti, ka neviens Nekad Nekur "nerunā" par tādu visnotaļ interesantu jautājumu- vai ir pieļaujami "pārdot nojātu auto" principā. KO pārdodošajam nojājējam būtu (vai ko nebūtu) "jāizdara" pirms pārdošanas. Kādi te ir vispārējie godīguma, ētiskuma un tiesikuma asspekti un/vai vienkārši lohcilvēciskie ieteikumi.

Kāda ir lietota auto Garantija un (pārsvarā) kādā veidā tiek risinātas domstrapīvbas starp labticīgo nopircēju un (iespējami mazākgodprātīgo) pārdevēju, ja mašīnai jau tūliņ pirmajā esplohtācijas mēnesī atklājas kādi ieguldījumus prasoši (vai pat klaji bīstami) defekti.Kurp doties, no kā (un konkrēti ko) šados gadījumos varētu "pieprasīt"?

Kas vispār ir tas kontingents, kuri pērk neskaitāmajos "plačos" pa gadam/pusotram nostāvējušos zem atklātas debess aprūsējošos hlamus? Ja nu gluži ne virsbūve, tad cik diennakšu laikā (nu tā vidēji) sarūsē stāvoša auto bremžudiski?

Bradypus 8.maijs 2025 22:34
3 0 Atbildēt

"cik diennakšu laikā (nu tā vidēji) sarūsē stāvoša auto bremžudiski" - gana ātri piedilst atpakaļ un necik daudz nemaksā nomainīt - šis ir tāds interesants fenomens, ka Latvijā ir pieņemts uzskatīt, ka bremžu diski nav nodiluma detaļa, kas maināma regulāri.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

800 zirgspēki un 50 cm klīrenss - Brabus XL 800 apvidus auto (+ FOTO)

Brabus, vācu uzņēmums, kas specializējas Mercedes automobiļu uzlabošanā, parādījis savu jaunāko projektu – XL 800, kas radīts uz Mercedes-AMG G 63 4x4² bāzes. Lasīt vairāk

 

Jaguar Type 00 pirmizrāde Monako (+ FOTO) 3

Britu ražotājs Jaguar turpina iepazīstināt ar savu “nevienam līdzīgo” Type 00 konceptautomobili, pirmo jaunās ēras sērijveida automobili solot 2025. gada beigās. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Ar jauno “Renault 5” no Polijas dienvidiem līdz Rīgai (+FOTO) 13

Aprīļa izskaņā Polijas dienvidos “Renault” Baltijas un poļu auto žurnālistiem piedāvāja izmēģināt jauno “Renault 5” modeli. Ar vienu no tiem atbraucām arī uz Rīgu. Lasīt vairāk

 

No 1.jūlija OCTA arī elektroskrejriteņiem: kas jāņem vērā to īpašniekiem? 12

No 2025. gada 1.jūlija stājas spēkā jauns regulējums, kas nosaka, ka arī elektroskrejriteņiem ir nepieciešama OCTA. Šāda likuma norma pieņemta, lai pasargātu citus ceļu satiksmes dalībniekus no finansiāliem zaudējumiem, ko var radīt, ja sadursmi izraisa elektroskrejriteņa vadītājs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti