Visi komentāri - TOP 6 neacīmredzamie faktori, kas ietekmē jūsu automašīnas vērtību

TOP 6 neacīmredzamie faktori, kas ietekmē jūsu automašīnas vērtību 17

 

Foto: Pexels.com

Longo Group | 8.maijs 2025 14:57

Gandrīz katrs piektais Latvijas iedzīvotājs (18%) šogad plāno iegādāties automašīnu. "Ja šajā sezonā plānojat atjaunot savu transportlīdzekli, ir svarīgi saprast, kā dažādi mazāk acīmredzami faktori – piemēram, automašīnas krāsa vai smaka salonā – ietekmē lietotas automašīnas cenu.

Tas var palīdzēt jums ietaupīt un izvairīties no liekas pārmaksas," komentē Edgars Cērps, AS Longo Group dibinātājs un valdes priekšsēdētājs.

1. Automobiļa krāsa var gan paaugstināt, gan pazemināt automašīnas vērtību. Eiropas otrreizējā tirgū, īpaši Baltijā, vislikvīdākās ir neitrālas, klasiskas krāsas – melna, pelēka, balta un sudraba. "Izvēle šādās krāsās ir plaša, tāpēc ir viegli atrast automašīnu, kas atbilst visām prasībām, un vēlāk to arī vieglāk pārdot, jo šīs krāsas patīk plašam pircēju lokam," skaidro E.Cērps.

Savukārt spilgtas vai neparastas krāsas var sašaurināt potenciālo pircēju loku – piemēram, ne katrs izvēlēsies spilgti dzeltenu auto. Interesanti, ka retas krāsas dažkārt zaudē vērtību lēnāk, jo tirgū ir mazāk piedāvājuma. Longo Group pieredze rāda, ka dzeltenas, oranžas un zaļas automašīnas pēc trīs gadu lietošanas zaudē vērtību mazāk nekā vidēji tirgū. Taču automašīnas zeltainā vai brūnā krāsā mēdz zaudēt vērtību straujāk.

2. Smaka salonā: neitrāla vai patīkama salona smarža pozitīvi ietekmē automašīnas cenu, bet nepatīkamas smakas, īpaši tabakas dūmi, to būtiski samazina – par aptuveni 7–8%: lai no smakas atbrīvotos, nepieciešama profesionāla salona tīrīšana, kas arī ietekmē cenu.
"Tas ir labs variants pircējiem, kuri paši smēķē, jo viņiem šāda īpatnība neradīs diskomfortu," norāda eksperts.

3. Mikrobojājumi un nelieli virsbūves defekti. Sīki skrāpējumi, krāsas bojājumi vai vieglas iespiedumi neietekmē automašīnas tehnisko stāvokli, bet ievērojami pasliktina vizuālo iespaidu. Pircēji bieži vērtē automašīnu pēc ārējā izskata: tīrs un spīdīgs virsbūves pārklājums palielina iespējas pārdot auto izdevīgāk. Tāpēc pārdevēji bieži veic virsbūves un lukturu pulēšanu vai sīku skrāpējumu labošanu pirms pārdošanas.

"Ja iegādājaties automašīnu no privātpersonas, nevis no uzticama dīlera, kas sniedz garantiju, kā to darām mēs Longo, noteikti pārbaudiet automašīnu servisa centrā," brīdina E.Cērps.

4. Salona un apdares stāvoklis. Tīrs, kopts salons un labā stāvoklī esošas detaļas liecina par rūpīgu auto lietošanu. Savukārt nolietots stūres rats, sēdekļu netīrumi vai salauzti apdares elementi rada priekšstatu, ka arī tehniskā apkope var būt bijusi nevērīga, kas samazina uzticēšanos un līdz ar to arī auto cenu. Atšķirībā no tā, tīrs un kopts salons atstāj labu iespaidu.

5. Komplektācijas un aprīkojuma retums: neparasta vai bagātīga komplektācija var būt pluss, taču tikai tad, ja tā ir pieprasīta. "Eiropas un Baltijas pircēji budžeta klasē dod priekšroku automašīnām ar vidēju aprīkojumu kopu – kondicionieri, sēdekļu apsildi, atpakaļskata kameru. Pārāk pamata vai pārāk ekskluzīva komplektācija var apgrūtināt pārdošanu," norāda E.Cērps.

Savukārt premium segmentā pircēji sagaida bagātīgu aprīkojumu – labu skaņas sistēmu, jumta lūku vai panorāmas stikla jumtu, parkošanās sensorus. Šeit luksusa opcijas var paaugstināt cenu un atvieglot pārdošanu. Baltijā īpaši augstu tiek vērtētas klimatam pielāgotas funkcijas, piemēram, apsildāms stūres rats vai sēdekļi.

6. Tūnings: auto ar būtisku tūningu ir grūtāk pārdot. Pircēji biežāk meklē rūpnīcas oriģinālos auto. Spoileri, uzlīmes, tonēti lukturi vai nestandarta diski var samazināt vērtību, jo bieži rodas aizdomas par auto vēsturi vai tiek apšaubīta uzticamība. "Rūpnīcas oriģinālais izskats un detaļas iedveš lielāku uzticību. Auto, kas nav būtiski pārveidots, tiek uztverts kā drošāks un labāk saglabāts," uzsver eksperts.

Izvēloties automašīnu, ir svarīgi pievērst uzmanību ne tikai šiem niansēm, bet arī avāriju vēsturei. Drošākā izvēle ir iegādāties automašīnu nevis no privātpersonas, bet no uzticama dīlera, kas nodrošina garantiju un servisa apkalpošanu. Pretējā gadījumā, ja radīsies problēmas, atrast atbildīgo būs gandrīz neiespējami.

 
Visi komentāri
 
Bradypus 8.maijs 2025 15:09
2 0 Atbildēt

"Savukārt nolietots stūres rats, sēdekļu netīrumi vai salauzti apdares elementi rada priekšstatu, ka arī tehniskā apkope var būt bijusi nevērīga, kas samazina uzticēšanos un līdz ar to arī auto cenu."

Interesanti, ka pašu izdemolēto salonu par sevi nemaz neuzskata par trūkumu

Ābols 8.maijs 2025 15:34
9 0 Atbildēt

Visvairāk pircejos mani fascinē, ka 10g.v+ auto jabūt bez mazākām buktēm, skrāpējumiem... vopšim it kā būtu vakar noripojis no razošanas konveijera, nevis nobraucis 200tūkst+ km.... 😂

Paradoksāli, bet reiz pārdevu par tā teikt ātrās realizācijas cenu(tolaik par ~800€ lētāk) automobīlis 5tūkst. vērtībā, domāju ātri pardošu bez čikāšanās.. mhm... ''pirceji'' 10 un vairāk brauca skatījās un viens pēc otra raudāja, ka viss esot slikti, ka tas jāmaina, šis jāmaina.... tāpēc vēl centās cenu nokaulēt 500-1000€ vērtībā. Tā man 2mēn gemorojs apnika, izņemu no sludinajuma.

 Aizvedu, sapulēju un uzliku keramiku, kas man kopā izmaksāja 800€, pa jaunam sabildēju, ieliku sludinājumā no jauna pa 7500€, nopārdevu pa 7200€ otrais pircējs, kas brauca skatīt. Tehniski tas pats auto!

  😄 Visi Latvijā grib lai iesmērē kaut kādus nereālos sapņus.... Bet ka izlec zemūdens akmeņi, ta uzreiz met baigo beztabū sizetu

650 8.maijs 2025 16:04
4 0 Atbildēt

Interesanti, ka neviens Nekad Nekur "nerunā" par tādu visnotaļ interesantu jautājumu- vai ir pieļaujami "pārdot nojātu auto" principā. KO pārdodošajam nojājējam būtu (vai ko nebūtu) "jāizdara" pirms pārdošanas. Kādi te ir vispārējie godīguma, ētiskuma un tiesikuma asspekti un/vai vienkārši lohcilvēciskie ieteikumi.

Kāda ir lietota auto Garantija un (pārsvarā) kādā veidā tiek risinātas domstrapīvbas starp labticīgo nopircēju un (iespējami mazākgodprātīgo) pārdevēju, ja mašīnai jau tūliņ pirmajā esplohtācijas mēnesī atklājas kādi ieguldījumus prasoši (vai pat klaji bīstami) defekti.Kurp doties, no kā (un konkrēti ko) šados gadījumos varētu "pieprasīt"?

Kas vispār ir tas kontingents, kuri pērk neskaitāmajos "plačos" pa gadam/pusotram nostāvējušos zem atklātas debess aprūsējošos hlamus? Ja nu gluži ne virsbūve, tad cik diennakšu laikā (nu tā vidēji) sarūsē stāvoša auto bremžudiski?

Bradypus 8.maijs 2025 22:34
3 0 Atbildēt

"cik diennakšu laikā (nu tā vidēji) sarūsē stāvoša auto bremžudiski" - gana ātri piedilst atpakaļ un necik daudz nemaksā nomainīt - šis ir tāds interesants fenomens, ka Latvijā ir pieņemts uzskatīt, ka bremžu diski nav nodiluma detaļa, kas maināma regulāri.

650 8.maijs 2025 23:37
2 0 Atbildēt

Nu pag, viens ir ka tu vakarā noliec zem koka un nākamajā dienā nebrauc.Naktī nolīst lietus,ceturtās dienas rītā uzlec nekaunīgā Saule un izgaismo nesmukumu- diski ir aprūsējuši.Nu labi,jau pusotrajā krustojumā tie atgūs savu Jaunības Spozmi.. BET, kas var būt ok, ja kkāds hlams veselu gadu no vietas nekustīgi nostāv/placī? Kas tur vispār ar pašu motoru/akukumulātoru? 

Nodiluma detaļa- nu taču skaidrs,ja braucot izkrīt/motors vai nokrīt kardaāns, tas (varētu būt) reāls Garantijas gadījums.Bet piem bremzes,amortizatori,lukturspožgaismas un/vai kkāda izvērpusies pus/Ass - tā taču ir tīri Vadītāja vaina.

Bradypus 9.maijs 2025 9:57
0 0 Atbildēt

Ir pieredze, iegādājoties placī vairāk kā gadu nostāvējušu auto - tas pēc tam brauca ilgi un uzticami, nebija NEKĀ no minētajām problēmām un bremzes pat neprasījās mainīt, līdz tās tika nodeldētas.  Nevajag pārspīlēt un novelt uz stāvēšanu problēmas ar kurām tas auto jau ir nogādāts placī.

650 10.maijs 2025 1:18
0 0 Atbildēt

Nevajag vispārināt vispārējo situāciju,skatoties no savas 1reizējās (izcilāsVeiksmes) skatupunkta.Tūkstošiem mašinu rūsē, stāvot plačos un neviens (lohs) tās Nepērk. Nezcik tādu gadījumu ir bijis, kad pircējs ir pieprasījis bremžudisku nomaiņu un Pārdevējs to ir arī izdarījis! 

Auto nogādāts placī "ar problēmām"- ta par ko te lieks tirgus, cik mums ir kādu tādu "pie adbildībass/saukto" šo te problemātisko hlamu "pieņēmēju/placī"? Paskaties vienu otru video te no kādiem "populārākajiem" lohplačiem- kādus tur reālus SUUDUS lohcilvēkiem ieārstē! Krietna daļa Valsts "ekonomikas" uz reālu appišššānu balstās.

0pis 9.maijs 2025 11:30
0 0 Atbildēt

Ir cerība, ka gada laikā katru nedēļu kāds Interesents ir braucis ar to Testa Apli, un varbūt pat tas ticis iznomāts Liela Pieprasījuma periodos. Tad jau nekam sliktam nevajadzētu notikties, brrr. disski spīd kā paviāna olas un Lo>

GB12 9.maijs 2025 11:50
0 0 Atbildēt

Vācijā šo risina vienkārši - Autohausam ir obligāti jādod garantija vismaz gada garumā, un pircējam ir tiesības pat pēc 11 mēnešiem paprasīt atpakaļ visu naudu, ja atklājas, ka pārdevējs par auto ir kaut ko noklusējis (piemēram, par avārijām). No pircēja aizsardzības viedokļa, protams, labi, bet tam ir arī savas blaknes:

1) Privātie savus auto pārdot par normālu cenu vairs nevar, ja vien tas nav kaut kāds ekskluzīvais auto. Un tas pašaprotami, jo skaidrs, ka jebkurš labāk par līdzīgu cenu nopirks mašīnu ar garantiju no juridiskas personas. Nākas vien atdot savējo Autohausam par ātrās realizācijas cenu;

2) Ārzemniekam bez Vācijas pieraksta kvalitatīvu auto no Autohausa nopirkt paliek arvien grūtāk - vācieši atsakās pārdot, jo tur ir saradušies pilns ar gudriniekiem (leiši, poļi, itāļi, turki utt.), kas nopērk auto, nojāj un 11. mēnesī ved atpakaļ...

650 10.maijs 2025 1:24
0 0 Atbildēt

Gadījumā nav starpība, vai tai vācijā to auto nopērk "vietējais" (uz kuru šāda garantija ir attiecināma), vai tas auto vienkārši aiziet privātam nopircējam uz "arzemēm" (kur nekāda šāda garantija nedarbojas)? 

Kāda ir vispār "atbildība" latvijiešu lohpārdevējam, ja viņš kārtējajam loham te ir iesmērējis (kārtējo) "tikko no vācijass" suudu ar apslēptiem defektiem vai ar sagrozītu odometru?

GB12 10.maijs 2025 11:06
0 0 Atbildēt

Jādod privātpersonai. CIk saprotu, nav noteikts - vācietim vai ārzemniekam...

650 10.maijs 2025 13:28
0 0 Atbildēt

Īsti no galvas vairs neatceros, bet nu nianses tur bija daudzas.Pārdevējs/privātpersona praktiski neparko neatbild.Jurid/salons visdrīzāk "atbildēs" tikai pēc jurista piesaistes apmānītā pircēja pusē.Mašīna var būt (stāvēt) "salonā", bet reāli pērkot izrādīsies, ka to pārdod tomēr kāda mistiska privātpersona.Viss pamatā strādā uz to, lai nolietotie vācu hlami tiktu ar galiem izvesti no valsts ar pēc iespējas mazāku "atbildību" no pārdevēja puses.

Un lielākā daļa skaisti rakstīto "papīra" likumu acīmredzami darbojas tā, ka ne jau kurš katrs "par pusotru nodilušu bremžudisku" apkrāptais lohs vēlēsies par kādu passakainu summu tagad algot juristu, lai šos "sīkumus" risinātu.

Gluži kā pie mums- apkrāpts lohs vairumā gadījumu var kaut aiziet/uzkārties,lai tur pēc tam "pieredzējušam" pārdevējam kko "pierādītu".Nopirki suudu, pats vainīgs.Vaig aizvaig 'vērīgāk skatīties'.

Tāpēc pastāv iespēja, ka tāds problēmu/negribošs individuālais pārdevējs to savu hlamu tomēr kaut kādīgi daudzmaz "atbildīgāk" sagatavos, nekā kāds bezkaunīgs "pieredzējis" sērijveida sūudu tirgonis.Kura galvenaiss uzdevums ir atrast Lohu.

Šo ja palassīt, tad (pretēji realitātei..) pēc šīs skaisti sarakstītās idejas visādiem hlamu tirgoņiem būtu "izdevīgāk" tos nodot lūžņos: www.adac.de/rund-ums-fahr...privat-gekauft

No otras puses, izmanīgi darbōņi par dažiem nabaga tūkstošiem ir gatavi savu pircēju "aizstāvēt".Visdrīzāk, vienkārši nodīrājot no tā potenciālā Loha kaut kādu "savu" domājamo daļu: www.destacar.de/pokupka-avtomobilya-v-germanii/

0pis 8.maijs 2025 17:07
1 0 Atbildēt

Tātad, jāmeklē auto ar uzmācīgu sintētisku smaku salonā un Longo uzlīmi uz bagāžnieka, kam vajadzētu radīt prēmium sajūtu pirms realitāte pierāda pretējo.

0pis 8.maijs 2025 17:09
1 0 Atbildēt

Auto, kam glaunie friča par dārgu naudu pirktie ripuļi ir noņemtu un aizstāti ar t.s. oriģinālu no Longo noliktavas tieši šim īpašajam pircējam par iepriecinājumu.

650 10.maijs 2025 1:33
1 0 Atbildēt

-tas ir tieši tāpat, kā "zaļajā"(jā!) LVijā oficiālie "riepuservisi" tirgo/tālāk no klientiu mašīnām noņemtos slavenos "4-5mm mazlietotos" gumijass suuudus.Reāli- pilns ss ar tādiem, pie kam ir nezcik "specālistu", kuri te LV gadiem ilgi ieved skandināvu miskasstēs salasītos lietotos suudus.Nemaz nerunājot par čekiem un tā dēvētajiem "nodokļiem".ViD "apakšvienības" reāli pa plilu programmu  p/š tikai tos, kuri mēģina (pagaidām) strādāt daudzmaz godīgi un oficiāli.Diemžēl.Jā.

Pieredzējuši "uzņēmēji" visapkārt te  lohiem p*iš smadzenes ar reklāmu,taču reālā situācija ir vienkārši smieklīga.

Onsis 9.maijs 2025 7:33
3 0 Atbildēt

ieteikums auto nepirkt pie Longo vai citiem auto uzpucētājiem uz vienu dienu!

Zirgs 11.maijs 2025 23:13
0 0 Atbildēt

Latvijas auto plačos ļoti veiksmīgi prot apvārdot ,lai tikai pārdotu lamatu pa maximālo naudu .  Mana pieredze tikai pašam braukt uz  kādu no  ES valstīm , piemēram  uz Zviedriju pakaļ lietotam autiņam .

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Bez ekrāniem un lētiem vizuļiem - De Tomaso ir atgriezies (+ FOTO)

Pēc tam, kad 2019. gada Gudvudas Ātruma festivālā tika parādīts pilnībā funkcionējošs prototips P72, sekoja sešus gadus ilgs klusums, kas tagad pārtraukts. Lasīt vairāk

 

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests svin 160 jubileju (+ VIDEO)

Sestdien, 17. maijā, būs Ugunsdzēsēju diena. Šogad tā būs īpaša, jo Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests svin 160. jubileju. Šajā laikā mainījušās laikmeta iezīmes, valsts pārvaldes formas, kā arī tehnoloģijas un aprīkojums, taču nemainīga palikusi ugunsdzēsēju misija – pašaizliedzīgi un profesionāli glābt cilvēkus un īpašumu. Lasīt vairāk

 

Fotoradari pastiprināti kontrolēs OCTA un tehniskās apskates derīgumu 24

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, maijā Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB), sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (turpmāk – CSDD), īsteno informatīvo kampaņu “Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!”. Lasīt vairāk

 

Renault 5 ir elektro auto ar odziņu, braucot gribas smaidīt un izsaka komplimentus (+ FOTO) 16

Dizains ir patiesi izdevies, visi tā elementi ir orģināli. Braucot jūtams labs komforta līmenis, neskatoties uz to, ka auto nav liels Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti