Deputāti vērtēs ieceri par pienākumu degvielas tirgotājiem katru gadu pārdot noteiktu "zaļās" degvielas īpatsvaru 9

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 21.jūnijs 2018 11:01

Saeima šodien nodeva izskatīšanai komisijās Ekonomikas ministrijas (EM) izstrādāto Transporta enerģijas likumprojektu, kas paredz veicināt "zaļās" degvielas apmēra pieaugumu.

Likumprojekts nosaka obligātu pienākumu degvielas tirgotājiem katru gadu pārdot noteiktu "zaļās" degvielas īpatsvaru. Konkrētais īpatsvars tiks noteikts vēlāk, izstrādājot atsevišķus Ministru kabineta noteikumus. Ar jauno likumu paredzēts aizstāt patlaban spēkā esošo Biodegvielas likumu.

Iecerēts, ka ar jauno likumprojektu tiks nodrošināta ar Eiropas Komisijas direktīvu par atjaunojamo energoresursu izmantošanas veicināšanu Latvijai noteiktā valsts mērķa sasniegšana, kas paredz no atjaunojamiem energoresursiem saražotās enerģijas īpatsvaru transporta enerģijas galapatēriņā 2020.gadā vismaz 10% apmērā. Jaunais regulējums paredzēs arī aktīvāku pašvaldību iesaisti valsts mērķa sasniegšanā. Cita starpā jaunajā regulējumā paredzēts noteikt politikas plānošanas pasākumus valsts mērķa sasniegšanai 2020.gadam un turpmāk, tostarp veicinot alternatīvo degvielu infrastruktūras attīstību.

Ministru kabinetam vēl būs jāizdod virkne normatīvo aktu, kas attieksies gan uz transporta enerģijas tirgus uzraudzības, gan arī uz transporta enerģijas kvalitātes, tostarp biodegvielu atbilstības ilgtspējai nodrošināšanu un ziņošanas prasību degvielas tirgotājiem vienkāršošanu, un citiem ar nozari saistītiem jautājumiem.

Likumprojektā ietvertais regulējums paredz plašāku alternatīvās degvielas izmantošanu transportā, veicinot alternatīvo degvielu pieejamību un nodrošinot alternatīvo degvielu infrastruktūras attīstību. Tāpat būs jānodrošina transporta enerģijas kvalitātes atbilstība lietošanai esošo un jaunāko tehnoloģiju motoros, lai sasniegtu augsta līmeņa vides aizsardzības rezultātus. Vienlaikus ir iecerēts stiprināt transporta enerģijas tirgus uzraudzību un veicināt sabiedrības informētību par alternatīvo degvielu veidiem.

Ņemot vērā to, ka mehānisko transportlīdzekļu degvielu dažādība arvien palielinās, transportlīdzekļu lietotājiem ir jānodrošina informācija par alternatīvo degvielu publiski pieejamo uzpildes un uzlādes punktu ģeogrāfisko izvietojumu. Tāpēc ar likumprojektu paredzēts ne vien attīstīt alternatīvo degvielu infrastruktūru, bet arī nodrošināt informāciju patērētājiem par alternatīvo degvielu pieejamību, norādot elektrotransportlīdzekļu uzlādes vai dabasgāzes, ūdeņraža uzpildes punktu izvietojumu. Vienlaikus paredzēts, ka patērētājiem tiks nodrošināta informācija par degvielas kvalitāti un veidu, kā arī par biodegvielas saturu benzīnā vai dīzeļdegvielā.

Tāpat paredzēts, ka no 2020.gada autostāvvietu īpašniekiem būs jānodrošina elektrotransportlīdzekļu uzlādes punktu ierīkošana. Savukārt degvielas tirgotājiem būs jānodrošina noteikta no atjaunojamiem energoresursiem ražotas enerģijas daļa to realizētajā produkcijā. Vienlaikus paredzēts saglabāt obligāto biodegvielas piejaukumu.

Paredzēts, ka izstrādātais likumprojekts kļūs par jumta regulējumu transporta enerģijas tirgus attīstībai un aizstās šā brīža degvielas tirgus attīstībai neatbilstošo Biodegvielas likumu. Pēc likumprojekta apstiprināšanas Ministru kabinetam būs jārisina jautājums par transporta enerģijas tirgu, kā arī transporta enerģijas kvalitātes uzraudzību un atbildīgās institūcijas noteikšanu, par ko ministrijām saskaņošanas procesā nav izdevies vienoties.

 
Visi komentāri
 
WONDERWHY 21.jūnijs 2018 14:41
9 0 Atbildēt

Jāpērk 80.gadu mersedesi un maķītī pie ātrās kases jāņem pilnu bāku ar fritera eļļu.

vadims 21.jūnijs 2018 15:19
10 0 Atbildēt

kārtējais OIK jo biodegvielu ražotāji jau ir ZZS deputāti vai tās partijas lieli sponsori

GTD2 21.jūnijs 2018 16:18
9 0 Atbildēt

ja izdotu likumu,ka rapshus var audzeet tikai neizmantojot kimiju, tad mes vareetyu runaat par kaut kadu zalo energiju, tagad taa gala rezultataa sanaak veelkaitigaka dabai nekaa parastaa dizeldegviela

felix65 21.jūnijs 2018 20:58
2 0 Atbildēt

Nezinu par rapšiem, bet esu lietas kursā par biogāzi. Laukus, kuros varētu audzēt pārtiku, apsēj ar kukurūzu, pirms tam salejot tos ar hu...j viņu zina ko, jo pēc 5 gadiem tur pat nezāles neaugs. Rudenī to pļauj un novāc, dabiski, dedzinot dīzeli, krauj rezervuāros, pievieno eļļu, sūdus, graudus un sazin ko vēl, un kad sākas pukšķi, tos dedzina un iegūst elektrību pāris lampiņu dedzināšanai. Nošaut vajadzētu tos, kas to izdomāja un tos, kas to ieviesa.

iciks 21.jūnijs 2018 16:22
3 0 Atbildēt

Kā DUS var piespiest kādu pirkt to biodīzeli? Piemēram, manam autiņam pie degvielas bākas uzlīmīte ļoti strikti nosaka "NĒ BIODĪZELIM".

Bet šis "Tāpat paredzēts, ka no 2020.gada autostāvvietu īpašniekiem būs jānodrošina elektrotransportlīdzekļu uzlādes punktu ierīkošana" jau ir vienkārši fantastiski.

Pļurkt 21.jūnijs 2018 17:26
5 0 Atbildēt

Tak tās DUAS vienkārši to ibioķīseli piemaisīs klāt pie "normālās" zupas un Tu nemaz nezinot to nopirksi....

Pēc tam katru gadu brauksi remontēt augstspiediena sūkni, jo tas nav uztaisīts lai varētu pārstrādāt ibio virs 10%!!

Vecākiem dīzeļiem, ne katram augstspiediena sūknim var nopirkt blīvju komplektu, lai varētu braukt ar ibio! Pietiek ar 20 km nobraukumu ar tīru ibio, un sūkņa remonts uz minimums 200 Eur garantēts!

-----------------

To arī tie stulbeņi - žirgagalvas panāks!

Ka tik naquda iekasēta no bauriem, lai sev KĀRTĒJO reizi paceltu algas!

JanJan 22.jūnijs 2018 6:25
0 0 Atbildēt

Cik dzirdēts, tad DUS jau tagad degvielai lej klāt biodegvielu. Iespējams liks palielināt to %, cik ir biodegviela klāt.

A par tiem elektrouzlādes punktiem - ja nemaldos, tad šāda veida prasības ar tiekot bīdītas ES energoefektivitātes direktīvā.

Divpedāļnieks 22.jūnijs 2018 10:21
1 0 Atbildēt

Noteikti būs.OIK pieredze nedrīkst zust un nezudīs.Demokrātija-vergturu sabiedrības augstāka forma.

650 22.jūnijs 2018 12:55
1 0 Atbildēt

Tāpēc vajag nejaat kapeikas un liet pro-degvielu, jo tur tas suuds nav piemaisīts.Tas taču ir dePutātu sūtība zemesvirsū- kko kkur piemaisīt, samaisīt,piejaukt,izbīdīt,uttt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti