Strauji pieaug atjaunojamās dīzeļdegvielas izmantošana sabiedriskajā sektorā un komerctransportā 9

 

Foto: Publicitātes attēls

Neste | 1.septembris 2021 13:29

Neste ir pirmais uzņēmums Somijā, kas sniegs pakalpojumu uzņēmumiem, lai uzraudzītu to klimatu ietekmējošos izmešus, ko rada degvielas izmantošana transportam.

Neste 2021. gada augustā veiktā nozares aptauja* liecina, ka Neste MY atjaunojamās dīzeļdegvielas izmantošana ir strauji pieaugusi, piemēram, sabiedriskajā sektorā, loģistikā un rūpnieciskajā ražošanā, savukārt citās nozarēs tās izaugsme saglabājusies mērena.

Ceļa transports veido vairāk nekā 90 % no kopējiem transporta radītajiem kaitīgajiem izmešiem Somijā. Tas nozīmē, ka Somijas ambiciozajam mērķim līdz 2035. gadam kļūt par oglekļa neitrālu valsti nepieciešama visu pieejamo risinājumu izmantošana. Neste jaunais pakalpojums atbalsta uzņēmumus centienos uzraudzīt to kaitīgos izmešus un tos samazināt, kā arī lai uzņēmumus iedrošinātu aizstāt fosilo degvielu izmantošanu.

“Viena no mūsu stratēģiskajām klimata apņemšanās ir palīdzēt mūsu klientiem līdz 2030. gadam samazināt siltumnīcefekta izraisošo gāzu izmešus par 20 miljoniem tonnu gadā. Mēs esam novērojuši ievērojamu pieprasījumu pēc emisiju monitoringa un ziņojumiem, lai atbalstītu uzņēmumus to izmešu samazināšanas mērķu sasniegšanā. Somijas likumdošana nosaka prasības emisiju aprēķiniem, un spiedienu attiecībā uz emisiju apzināšanu un samazināšanu rada ne tikai saistošie procesi, bet arī patērētāji. Šī ir lieliska iespēja piedāvāt klientiem risinājumu, kas ļauj kontrolēt ietekmi uz klimatu,” norāda Neste ilgtspējas partnerību vadītāja Heidi Peltonena (Heidi Peltonen).

Digitālais pakalpojums palīdz uzņēmumiem uzraudzīt degvielas patēriņu, radītos siltumnīcefekta izraisošos gāzu izmešus un emisiju samazinājumus, kas panākti ar Neste atjaunojamās dīzeļdegvielas izmantošanu konkrētā laika periodā. Šis pakalpojums izmanto diagrammas un kartes, lai ilustrētu patēriņa un izmešu ģeogrāfisko un hronoloģisko sadalījumu, un sniedz salīdzinošus datus uzņēmuma ceļa transporta radītajām emisijām to attiecīgajās nozarēs. Pakalpojuma ziņojumu funkcijas vēlāk tiks paplašinātas, lai ietvertu arī citas jomas, tostarp elektroenerģiju un atjaunojamo degvieleļļu.

Salīdzinoši dati atbalsta uzņēmumus, pieņemot lēmumus par izmešu samazināšanu

Neste nesen veiktais pētījums* liecina, ka atjaunojamās dīzeļdegvielas izmantošana sabiedriskajā sektorā laika periodā no 2019. gada līdz 2021. gada vidum vairāk nekā trīskāršojusies, ņemot vērā kopējo dīzeļdegvielas gada patēriņu. Tajā pat laikā atjaunojamās dīzeļdegvielas proporcija kopējā dīzeļdegvielas patēriņā dubultojusies rūpnieciskās ražošanas nozarē un vairāk nekā pieckāršojusies loģistikas sektorā.

“Fosilās dīzeļdegvielas izmantošana transporta nozarē nākotnē samazināsies, bet pieprasījums pēc atjaunojamās dīzeļdegvielas saglabāsies augsts, jo kravas automobiļu elektrifikācija nenotiek tik straujos tempos kā tas ir vieglo automašīnu gadījumā. Atsevišķās nozarēs novērojamas straujas izmaiņas, bet citi sektori vēl tikai sper pirmos soļus attiecībā uz emisiju samazināšanu. Uzņēmumiem nepieciešami risinājumi, kas pieejami šobrīd, kā arī risinājumi, kas palīdz ilgtermiņā. Atbalstot uzņēmumus, lai palīdzētu tiem aprēķināt to emisiju samazinājumus un sniegtu salīdzinošus datus, mēs uzskatām, ka lēmumu pieņemšana attiecībā uz izmešu samazināšanu kļūst vieglāka. Mēs esam pirmais uzņēmums Somijā, kas piedāvā šāda veida pakalpojumu, un mēs aplūkojam iespējas to izvērst arī citos reģionos, piemēram, Baltijā,” akcentē Peltonena.

Papildus tikko izveidotajam emisiju aprēķināšanas un ziņojumu pakalpojumam Neste arī atbalsta transporta nozares elektrifikāciju, sadarbībā ar Niemi Services Ltd., ieviešot Somijā pirmo uzlādes pakalpojumu, kas paredzēts loģistikas uzņēmumiem. Mērķis ir Somijas tirgū komerciālu elektriskās uzlādes pakalpojumu ieviest līdz šī gada beigām.

*Neste 2021. gada augustā veikts nozares pētījums ietver Neste MY atjaunojamās dīzeļdegvielas gada patēriņu salīdzinājumā ar kopējo dīzeļdegvielas gada patēriņu. Precīzi dati netiks publiskoti konkurences nolūkos.

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 2.septembris 2021 8:56
1 1 Atbildēt

Nu un kāds ir pilsētvides reālais ieguvums???

No modernajiem dīzeļiem izmeši ir absolūti identiski kā no fosīlā dīzeļa!!

Vienīgais ieguvums ir uz papīra, jo var uzrādīt ka CO2 nav pa tiešo no fosīlā kurināmā!

iciks 3.septembris 2021 15:15
1 0 Atbildēt

Neņemos spriest, kā ir Somijā, bet kā šeit?

Izklausās ļoti ticami, ka komerctransports, kur dominē balts busiņš bez ērtībām (lai lētāk) nupat sāks liet MY degvielu par 2eur/l.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti