Visi komentāri - Tanki ar elektrību nebrauks – vācu zinātnieki brīdina savu valdību par zaļā kursa bīstamību

Tanki ar elektrību nebrauks – vācu zinātnieki brīdina savu valdību par zaļā kursa bīstamību 36

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 23.marts 2025 9:17

Aptuveni 70 vācu zinātnieku parakstījuši vēstuli, kurā tie brīdina Vācijas valdību par zaļā kursa bīstamību, kas var izpausties arī veidā, ko šķietami līdz šim ignorējām.

Eiropas Savienība no 2035. gada aizliedz visas jaunās automašīnas, kas darbināmas ar benzīnu, dīzeļdegvielu, hibrīdtehnoloģijām un gāzi un ilgtermiņā tas nozīmē arī degvielas uzpildes un gāzes padeves infrastruktūras demontāžu.

Ir pazīmes, ka Vācijas valdība centīsies šo kursu ieturēt, tādēļ atklātā vēstulē aptuveni  aptuveni 70 zinātnieki, tostarp dzinēju eksperti, kā arī daudzi profesori no Vācijas universitātēm un autobūves inženierijas koledžām, procesu inženierijas un ķīmijas jomās, brīdina par pārāk neelastīgu stratēģiju.

No vienas puses, eksperti rūpējas par vieglo un komerciālo transportlīdzekļu ar benzīna, dīzeļa un hibrīddzinējiem ilgstošas ​​lietošanas nodrošināšanu un to saskaņošanu ar Vācijas valdības klimata mērķiem, izmantojot alternatīvās degvielas. Ar tā dēvēto klimata neitralitāti līdz 2045. gadam Vācijas plāni ir ievērojami vērienīgāki nekā pārējā ES, nemaz nerunājot par pārējo pasauli: ASV, piemēram, pilnībā izstājas no Parīzes klimata nolīguma un tāpēc nākotnē nepakļaus rūpniecību un iedzīvotājus klimata ierobežojumiem, nepiemēros apkures vai piedziņas sistēmu aizliegumus.

Profesori norāda arī uz vēl aspektu, kas saistībā ar elektromobilitāti parādās reti – apgādes drošību iespējamo krīzes un kara scenāriju gadījumā. Kā liecina Ukrainas kara piemērs, valsts energoapgāde bieži ir uzbrukumu mērķis, un elektroenerģijas regulāri pārtraukumi ir to rezultāts.

Vēstules iniciators, Hamburgas procesu inženierijas (HAW) profesors Tomass Vilners norāda, ka aizsardzības situācijā militārpersonas būs atkarīgas no kritiskās naftas pārstrādes rūpnīcas un degvielas uzpildes staciju infrastruktūras, tādēļ šiem aspektiem vajadzētu pievērsties ar lielu uzmanību un pārskatīt arī Eiropas tiesību aktus.

Pilnu rakstu var izlasīt vācu izdevuma Focus interneta vietnē.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 23.marts 2025 9:27
2 1 Atbildēt
iAuto 23.marts 2025 18:45
0 2 Atbildēt

Kāds tam sakars te?

HIPPY 23.marts 2025 23:19
2 1 Atbildēt

Kāda tam atšķirība? esam demokrātiskā valstī! Šlesers jau parādija ka eksāmenā ir jārunā par to ko tu gribi runāt nevis par tēmu kuru saigaida 😃

Ar to īauto ir pats foršākais ka ļauj to visu! PALDIES! 👍

HIPPY 23.marts 2025 23:39
0 1 Atbildēt

Šī persona skaisti runā bet ar vēlētājiem netiekas! Pārbaudīju intertnetā ierakstus, man smiekli vairs nenāk par deputātu attaisnotajiem izdevumiem "tikšanās ar vēlētājiem" VIŅI TO NEDARA!

Hmm 23.marts 2025 9:35
48 3 Atbildēt

ES ar to zaļo kursu turpina skriet ugunī un cenšas paveikt neiespējamo, kamēr citur pasaulē turpinās dzīres un "savu mērķu sasniegšana", sūtot pie velna visādus kursus, apņemšanās un norunas.

anonimikis 23.marts 2025 10:57
0 10 Atbildēt

ASV katrus četrus gadus izstājas un pēc tam iestājas atpakaļ. Bizness jau sen ignorē šo muļķošanos un ietur stabilu virzienu uz to, ka fosilie dzinēji ir EOL fāzē. Ātrāk vai vēlāk, tam nav nozīmes, bet beigas ir jau ieplānotas.

Sergejs 25.marts 2025 14:49
0 1 Atbildēt

"Ātrāk vai vēlāk, tam nav nozīmes, bet beigas ir jau ieplānotas"

 Aptuveni pēc 4.5 miljardiem gadu mūsu galaktika sadursies ar Andromedas galaktiku. Tas ir zinātnieku aprēķins, nevis politiķu, tā kā gatavojamies, tauta

topinamburs 23.marts 2025 11:01
2 17 Atbildēt

Stādājošie un profesorējušie šaurā nozarē jau nespēj paskatīties plašāk. Pie kam viņi sakņojas un barojas no autobūves nozares. Kura savukārt jūtas apdraudēta. Un kurai, kā jau biznesam vulgaris, ir nospļauties par visādiem zaļiem kursiem. Tas arī bija jāpierāda.

Bradypus 23.marts 2025 11:13
14 2 Atbildēt

Noderīgie idioti šaurā nozarē jau nespēj paskatīties plašāk. Pie kam viņi sakņojas un barojas no politikas nozares. Kas savukārt jūtas apdraudēta. Un kurai, kā jau politiķim vulgaris, ir nospļauties par visādiem noderīgajiem idiotiem. Tas arī bija jāpierāda.

Nazis 23.marts 2025 11:05
36 1 Atbildēt

Te šajā situācijā spēcīgs arguments. Elektrību tu kara situācijā mucā neieliesi un tāpat kritiskā brīdi ātri neuzpildīsi. Kaut vai iedomājoties situāciju evakuācijas  brīžus. Pat benzīntanki valstīs ir pārpildīti...

anonimikis 23.marts 2025 12:27
0 9 Atbildēt

Jā, tieši tā. Tāpēc militāristiem ir savi risinājumi un viņi par tiem nestāstīs nevienam profesoram, kuram nav pielaides valsts noslēpumam.

Naudasmaiss 23.marts 2025 13:04
0 8 Atbildēt

Kurwm vispār ienāk prātā privāto vieglo transportu pielīdzinat tankiem vai jebkadai kara tehnikai? Tirm profesoriem jaiet atpakal ux pamaatskolu mācities.

650 23.marts 2025 13:13
8 3 Atbildēt

Lohiem nav izejas.Un vairs nekad nebūs.Viņi no savas lohkabatas apmaksās pilnīgi visu- gan professorus, gan zaļos/zilos, gan arī eir un rail valstiski/Vidējo ierēdņu "algas".Te nepalīdzēs vairs nekāds ne Kūlbergs, ne Valsts kontrole, ne pat ne prezidents vai pats Dievs.

Nop 23.marts 2025 19:41
1 0 Atbildēt

Mūsdienu bruņinieki visu un visus " saliks " pa vietām. Pēc tam atlikušie Lohi, laimīgi un draudzīgi, visu pa ķieģelītim, dziedot dziesmas kā pēc 45tā , saliks atkal atpakaļ.

imzz 23.marts 2025 13:14
35 2 Atbildēt

Esmu mēģinājis iztēloties, kāda būtu karošana elektrisko tanku gadījumā. Tādam karam būtu jābūt ļoti bruņnieciskam: puses karo, pieņemsim 4 stundas, tad, pēc iepriekšējas vienošanās, iestājas uguns pārtraukums, kura laikā tankus un citu tehniku uzlādē un paēd pusdienas, pēc tam atkal noteiktā stundā kara darbība atsākas.

topinamburs 23.marts 2025 13:51
3 0 Atbildēt

Netopi nu glups. Neviens visus pārsimt tanku motorus un pārdesmit tūkst. kravas auto motorus ārā nemetīs, vēl, pagaidām.

Bradypus 23.marts 2025 19:15
5 3 Atbildēt

Netopi nu glups. Neviens tos pārsimt tanku motorus un pārdesmit tūkst. kravas auto motorus nekur citur kā muzejā neredzēs, ja būs nolikvidēta degvielas apgādes infrastruktūra.

topinamburs 23.marts 2025 20:18
2 2 Atbildēt

tu jau vairs glupāks nepaliksi, tev vairs tas nedraud. neviens - it īpaši militāristiem - nenojauks to infastruktūru. Tieši otrādi, nato plāno pagarināt uz A militāristu degvielas vadus, kas sniedzas no Atlantijas līdz Austrumvācijai

Bradypus 24.marts 2025 12:41
4 1 Atbildēt

Cik izmaksās degvielas pārstrādes infrastruktūra, ja tā tiks uzturēta tikai militāristu vajadzībām?

aizejošais 24.marts 2025 18:03
2 0 Atbildēt

Dārgi. Bet nākošos vismaz 50 gadus nekas tāds nedraud. Kuģiem un lidmašīnām arī vajagot degvielu.

0pis 23.marts 2025 18:07
0 0 Atbildēt

Tad tā karošana jābeidz līdz tumsai, citādi nesteidzīgi atlido smagais drons, nomet pāris bimbas un ar tanku ir pagalam.

Sergejs 25.marts 2025 14:52
0 0 Atbildēt

😁 Tā teikt: karš ir karš, bet pusdienas pēc grafika

Pļurkt 23.marts 2025 16:52
1 0 Atbildēt

Beidzot kādam sāk parādīties smadzenes!

Pļakt 23.marts 2025 17:31
2 1 Atbildēt

Tu pārprati - nesāk parādīties - tur jau ir tā sāpe un tādēļ kāds no malas mēģina to norādīt.

Chils 23.marts 2025 20:06
1 0 Atbildēt

Bezsmadzeņu radījumiem nevar yās parādīties.

Pļurkt 24.marts 2025 12:15
0 0 Atbildēt

Tu par sevi?

Toms 23.marts 2025 19:44
2 2 Atbildēt

Nezināju ka kerasīnu var benzīntankā uzpildīt. Un es pat dzīvoju novadā ar lidlauku. 

Pat ja runājam par tehniku, kam der parastā degviela (kravas auto, bruņutransportieri, varbūt vēl kas), tāpat bez elektrības degvielu ārā no pazemes tvertnēm nedabūs.

Rexx 23.marts 2025 20:54
2 0 Atbildēt

DUS sūkņus var darbināt ar nelielas jaudas pārvietojamo ģeneratoru.  Ar tādu BEV uzlādē būtu mega ilga, dārga, nelietderīga.

Sergejs 25.marts 2025 14:55
0 0 Atbildēt

Nevis BEV bet BET - Battery Electric Tank😉

W12 23.marts 2025 21:27
3 1 Atbildēt

Cik gan aprobežoti var būt cilvēciņi Interesanti, kam gan ir domāti autonomie dīzeļğeneratori ar kuriem ir aprīkotas praktiski visas degvielas uzpildes stacijas Latvijā? Nav jau obligāti jāsākas karam, lai pēkšņi kādā brīdī neiestātos krīzes situācija valstī vai kādā valsts reğionā. Nu piemēram, spēcīga vētra vai ilgstošs sniegputenis kā rezultātā var tiks pārtraukta elektroenerğijas padeve kādam novadam vai pat reğionam.

Chils 23.marts 2025 20:04
0 0 Atbildēt

Nu dauņi vienvārdsakot

Re 23.marts 2025 22:28
2 0 Atbildēt

Eiropa sevi nogalina ar zaļo kursu, kamēr parējie dzīvo un domā normāli.

HIPPY 23.marts 2025 23:11
0 0 Atbildēt

Es nekr neredzēju ka tiek aizliegta raķešu degviela, kodoldegviela vai plazma. Ko tie zinātnieki čīkst.

YPPIH 24.marts 2025 10:16
3 0 Atbildēt

Visi suu sākās ar to, ka Vācija atslēdza atomelektrostacijas un uzsēdās uz Putina resursu adatas - nu tālāko notikumu attīstību mēs redzam.

650 24.marts 2025 0:17
2 0 Atbildēt

Savulaik eirokariņa nolūkam domātais ASV ražotais Ābramssa brīnumtanks uz 100km ceļa "ēd" aptuveni (valstiski/Vidēji) kādus 800 litrus degvielas. Turklāt, daļa tā modifikāciju kā barību izmanto tīru Aviobencīnu 🤩

Tukšgaitā tas patērē apm 400 litrus/stundā, bet "taktisko" operāciju veikšanas laikā aš līdz pat visiem 1200 l/h. Noderīgie lohi,nelabojamie dabloēbi un Zaļīe piezīzdĀboli skaļi gavilē ;p  🐓🦄🤑

Mulla 24.marts 2025 16:40
6 1 Atbildēt

Kad Eiropas un LV  apmātajiem taps skaidrs, ka viss šis “zaļais” murgs ir tikai roku sasiešana to dalībniekiem krievu interesēs! Dārga, neefektīva, lēna un pašapgrūtināti novārdzināta Eiropā ir Krievijas un Ķīnas tiešais interešu objekts!

Tavs komentārs
 
 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Micra, Leaf, Juke: Nissan piesaka trīs elektriskus modeļus 1

Japānas autobūves uzņēmums paziņojis, ka nākamo divu gadu laikā laidīs klajā trīs elektriskās piedziņas modeļus. Lasīt vairāk

 

ES plānotas jaunas prasības transportlīdzekļa vadītāja apliecības iegūšanai 10

Eiropas Parlamenta un Eiropas Savienības (ES) Padomes pārstāvju sarunās otrdien panākta vienošanās par jauniem transportlīdzekļa vadītāja apliecību noteikumiem ES, tostarp par galveno apliecības formātu kļūs digitālā vadītāja apliecība, ziņo Eiropas Parlamenta preses dienests. Lasīt vairāk

 

Sākoties gada siltajai sezonai, pašvaldība atgādina par elektroskrejriteņu lietošanas noteikumiem 3

Līdz ar pavasara iestāšanos, galvaspilsētas ielās palielinās dažādu mikromobilitātes rīku braucēju skaits. Lai visi ceļu satiksmes dalībnieki pilsētas ielās justos droši, pašvaldība aicina mikromobilitātes rīku vadītājus ievērot pilsētā noteikto ātruma ierobežojumu un pārvietoties, ievērojot Ceļu satiksmes noteikumus. Lasīt vairāk

 

Alfa Romeo turpina ar iekšdedzes dzinējiem 14

Itāļu autobūves uzņēmums atliek plānus par pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti