Autovadītāji cieš pārgalvīgas rīcības rezultātā

 
BTA | 28.jūnijs 2013 14:33

Neraugoties uz pēdējo gadu tendenci, ka Līgo svētku brīvdienās samazinās smagu ceļu satiksmes negadījumu skaits, saskaņā ar apdrošināšanas sabiedrības „BTA Insurance Company” SE (turpmāk – BTA) saņemtajiem atlīdzību pieteikumiem par ceļu satiksmes negadījumiem vasaras periodā vidējā apdrošināšanas atlīdzība par vienu apdrošināšanas gadījumu būtiski neatšķiras no vidējās izmaksātās apdrošināšanas atlīdzības ziemas periodā, kad biežākie ceļu satiksmes negadījumu cēloņi ir nelabvēlīgi laika apstākļi un slideni ceļi. Tas liecina, ka vasarā, kad ceļu stāvoklis atļauj autovadītājiem attīstīt lielāku braukšanas ātrumu, tieši cilvēku neapdomība un pārgalvīga rīcība ir cēlonis ceļu satiksmes negadījumiem, tai skaitā ar smagām sekām.

Saņemto BTA klientu apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu statistika liecina, ka svētku dienās, no 22. līdz 24.jūnijam, nav pieaudzis vidēji dienā reģistrēto apdrošināšanas gadījumu skaits par ceļu satiksmes negadījumiem, kas liecina par pozitīvu tendenci. Par svētku dienās notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem BTA saņēmusi 55 apdrošināšanas atlīdzību pieteikumus, kā arī reģistrēti 22 BTA Palīdzības dienesta izbraukumi uz negadījumu vietām konsultāciju un tehniskās palīdzības sniegšanai. Skaitliski visvairāk apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu saņemts par automašīnu sadursmi.

Foto: iAuto

Salīdzinot BTA klientu apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu skaitu par ceļu satiksmes negadījumiem un vidējo izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību par vienu ceļu satiksmes negadījumu gadalaiku griezumā, nav vērojama būtiska atšķirība, tomēr statistika liecina, ka ziemā biežākie ceļu satiksmes negadījumu cēloņi ir slikts ceļu stāvoklis un nelabvēlīgi braukšanas apstākļi, savukārt vasarā – tieši neapdomīga cilvēku rīcība – liels braukšanas ātrums un pārgalvīgi manevri uz ceļa. Pētījumi liecina, ka vasarā augstas gaisa temperatūras ietekmē ievērojami samazinās cilvēku koncentrēšanās spējas un palielinās reakcijas laiks, kas savukārt palielina ceļu satiksmes negadījumu risku. Pērnā gada vasarā, no jūnija līdz augustam, BTA saņēma 2669 KASKO atlīdzību pieteikumus par ceļu satiksmes negadījumiem un kopumā izmaksāja atlīdzības 1,1 miljona latu apmērā, tādējādi vidēji par vienu apdrošināšanas gadījumu tika izmaksāti 412 lati. Bet lielākā 2012. gada vasarā izmaksātā BTA apdrošināšanas atlīdzība par ceļu satiksmes negadījumu bija 18 423 lati, kas tika izmaksāta par avāriju, kad automašīna Audi nobrauca no brauktuves.

Vissmagākās sekas vasaras periodā ir ceļu satiksmes negadījumos, kad notikusi frontāla sadursme ar citu automašīnu vai autovadītājs ir nobraucis no brauktuves, jo nav spējis kontrolēt automašīnu pārlieku lielā ātruma dēļ.

Ilva Priedniece, „BTA Insurance Company” SE Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktore: „Vasarā bieži notiek ceļu satiksmes negadījumi, ko izraisījis liels braukšanas ātrums un nereti pārgalvīga autobraucēju rīcība uz ceļa, īpaši jūlijā, kad liela daļa cilvēku dodas atvaļinājumā un brauc atpūsties pie dabas. Jāpiemin, ka Latvijā jūlijs ir arī viens no aktīvākajiem mūzikas festivālu mēnešiem, kad pat desmitiem tūkstoši cilvēku vienlaikus dodas uz festivāla norises vietu. Šajos ceļa posmos rodas automašīnu rindas, kuras daži nepacietīgi vēlas apbraukt pa pretējo braukšanas joslu. Taču, ja apdzīšanas brīdī pretim brauc cita automašīna, tad tai nav, kur pārkārtoties, un tiek radīta vai nu frontālās sadursmes situācija vai jāpieņem lēmums nobraukt no brauktuves. Visspilgtākie šādu situāciju piemēri ir uz Rīgas – Tallinas šosejas virzienā uz Salacgrīvu, dodoties uz festivālu „Positivus”. Viens no smagākajiem BTA reģistrētajiem frontālās sadursmes gadījumiem notika 2012. gadā, kad klients iebrauca pretējā braukšanas joslā un sadūrās ar kravas automašīnu Scania, kā rezultātā bojā gāja tēvs un viens no bērniem. Tāpēc mēs aicinām transportlīdzekļu vadītājus būt apdomīgiem un izvēlēties atbilstošu braukšanas ātrumu, cienīt citus ceļu satiksmes dalībniekus un neveikt pārgalvīgus manevrus, apdzenot citas automašīnas pa pretējo braukšanas joslu.”

Autovadītāji, izvēloties pārāk lielu braukšanas ātrumu, gan paaugstina sadursmes risku, nespējot savaldīt automašīnu, gan arī samazina nepieciešamo reakcijas laiku, lai spētu izvairīties no šķēršļiem, kas var atrasties uz ceļa. Sadursme ar šķērsli arī ir viens no biežākajiem apdrošināšanas riskiem, par kuriem vasarā tiek saņemti pieteikumi apdrošināšanas atlīdzību izmaksai. Lielākā BTA izmaksātā KASKO atlīdzība par sadursmi ar šķērsli uz ceļa braucamās daļas 2012. gadā bija par sadursmi ar meža dzīvnieku. Apdrošināšanas atlīdzība tika izmaksāta 30 448 latu apmērā.

Haralds Šlēgelmilhs, „333” Drošas braukšanas poligona instruktors un autosportists: „Galvenais iemesls, kāpēc Latvijā notiek ceļu satiksmes negadījumi un automašīnu sadursmes, ir novēlota reakcija vai reakcijas laika trūkums. Ikdienā, apgūstot braukšanas iemaņas „333” Drošas braukšanas poligonā, vislielākās grūtības cilvēkiem ir veikt uzdevumu, kurā jāizvairās no šķēršļiem, kas atrodas uz brauktuves. Lai savlaicīgi izvairītos no šķēršļiem, cilvēkiem nepieciešamais reakcijas laiks bieži vien ir pārāk liels – kamēr autovadītājs noreaģē, ir jau par vēlu, un sadursme ir nenovēršama. Šķēršļu treniņa trasē autovadītāji brauc ar ātrumu līdz 70 km/h, bet uz lielajiem auto ceļiem parasti vidējais ātrums ir no 90 līdz 110 km/h. Līdz ar to, ja pie 70 km/h autovadītājs nespēj laicīgi noreaģēt un izvairīties no šķēršļa uz brauktuves, tad realitātē pie 100 km/h reakcijas laiks ir vēl īsāks, iespējas izvairīties no šķēršļa - mazākas, bet sadursmes sekas pie lielāka ātruma – smagākas. Lai pie šāda ātruma izvairītos no šķēršļa, reakcijas laikam vajadzētu būt mērāmam sekundes desmitdaļās. Ja autovadītājs noreaģē sekundi pēc šķēršļa pamanīšanas, tad visbiežāk izvairīties no sadursmes vairs nav iespējams.”

2013. gada pirmajā ceturksnī BTA izmaksājusi klientiem KASKO atlīdzībās 2,9 milj. latu, kas ir par 12% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā. Lielākā 2013. gada pirmajā ceturksnī izmaksātā KASKO apdrošināšanas atlīdzība bija 49 621 lats par ceļu satiksmes negadījumu, kad slidena ceļa seguma dēļ transportlīdzekļa vadītājs zaudēja kontroli un nobrauca no ceļa, kā rezultātā transportlīdzeklim radās lieli bojājumi un tas vairs nebija atjaunojams.
Savukārt 2012. gadā KASKO atlīdzībās BTA izmaksāja 9,8 milj. latu. 2012. gadā lielākā KASKO apdrošināšanas atlīdzības summa bija 63 778 lati par maršruta autobusa gūto bojājumu remontdarbu novēršanu dīlera servisā. Ceļu satiksmes negadījums notika, kad pretim braucošais transportlīdzeklis veica apdzīšanas manevru, kā rezultātā iebrauca pretējā braukšanas joslā, kur notika sadursme ar maršruta autobusu. Maršruta autobuss guva ievērojamus bojājumus.

2012. gadā kopumā apdrošināšanas atlīdzībās BTA izmaksājusi 53,24 milj. latu, kas ir par 18,2% vairāk nekā 2011. gadā (45,03 milj. latu).

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO)

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 

Brāļi Lielbārži izcīna pirmo uzvaru Pasaules čempionātā Portugālē

20. un 21. aprīlī Portugālē, Alqueidão, “Torres Novas” trasē aizvadīts Pasaules čempionāta pirmais posms blakusvāģu motokrosā, kur savu pirmo uzvaru šajā seriālā izcīnīja Daniels Lielbārdis un Bruno Lielbārdis. Lasīt vairāk

 

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 23

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti