Bedres nav tikai pavasara fenomens

Balta | 25.jūlijs 2013 12:16

BALTA (RSA Grupa) dati liecina, ka šī gada pirmajos sešos mēnešos negadījumu, kuros automašīnas cietušas, iebraucot bedrēs, bijis izteikti vairāk. Ja pērn pirmajā pusgadā BALTA reģistrējusi 140 gadījumus, kad iebraukšana bedrē radījusi zaudējumus automašīnai, tad šogad to ir jau par 89% vairāk. Lai arī par aktīvāko bedru negadījumu periodu tradicionāli uzskata atkušņa laiku, nekvalitatīva ceļu seguma izraisītie bojājumi ievērojamā skaitā pieteikti arī maijā un jūnijā, kas liek domāt, ka bīstamas bedres uz Latvijas ceļiem diemžēl vairs nav tikai ikgadējs pavasara fenomens.

Salīdzinot ar 2012.gada pirmajiem sešiem mēnešiem, šogad attiecīgajā periodā BALTA reģistrējusi 264 negadījumus, kad iebraukšana bedrē radījusi zaudējumus automašīnai. Turklāt šogad lielākā bedru nelaimes gadījumu intensitāte bijusi tieši februārī, kad tika saņemti 69 atlīdzību pieteikumi. Arī aprīlī reģistrēts liels negadījumu skaits - 65.

„Lai arī bedres un to radītos bojājumus auto parasti saistām ar pavasari, šogad maijā un jūnijā, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, varēja novērot atlīdzību skaita pieaugumu. Ja pērn attiecīgajā laika periodā reģistrējām 44 gadījumus, tad šogad tie bija jau 69 gadījumi. Šī tendence, kuru pēdējos gados novērojam aizvien izteiktāk, visticamāk ir saistīta ar Latvijas ceļu kritisko stāvokli, par ko īpaši aktīvi šogad runā gan paši autovadītāji, gan valdība, gan ceļu remontētāji un būvētāji, tāpēc ceram, ka ar laiku šī situācija uzlabosies,” skaidro BALTA atlīdzību direktors Ingus Savickis.

BALTA izmaksāto atlīdzību summa par bedru negadījumiem, salīdzinot ar pērnā gada pirmajiem sešiem mēnešiem, ir palielinājusies. Pērn pirmajā pusgadā par bedru izraisītajiem negadījumiem atlīdzību apjoms sasniedza 23 000 latu, bet šogad attiecīgajā periodā izmaksāts gandrīz divas reizes vairāk. Pagājušajā gadā BALTA klientu vidū nepārspētu bedru antirekordu teju 7000 latu apjomā sarūpēja kāds šoferis ar „Volkswagen Tiguan”, kas Cēsīs iebrauca pamatīgā bedrē.

Kā liecina BALTA dati, tad visbiežāk, iebraucot bedrēs, tiek bojātas automašīnas riepas un diski, radot bojājumus automašīnu šasijām. Zemām luksusa vai sporta klases automašīnām zaudējumi tiek nodarīti biežāk, un to zaudējumi ir lielāki.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Labi, ka dzīvs - motociklistu notriec kravas auto (+ VIDEO) 1

Redzot, ka luksofora zaļais signāls sāk mirgot, motociklists apstājas, taču nākamajā mirklī viņa triciklu sadragā kravas auto MAZ. Lasīt vairāk

 

11 500 eiro – vācieši piedāvā līdz 80 km/h ātru elektrificētu transportlīdzekli (+ FOTO) 12

Berlīnes tuvumā bāzētais vācu uzņēmums piedāvā elektrificētu divriteņu transportlīdzekli e-Rockit, kas Limited Edition 100 izpildījumā maksās 11 500 eiro. Lasīt vairāk

 

Valsts kontrole brīdina par elektroauto uzlādes tīkla negatīvo ietekmi uz valsts budžetu 20

Valsts kontrolē aģentūrai LETA stāstīja, ka 2018.gada finanšu revīziju redzeslokā tika iekļauti elektroauto uzlādes infrastruktūras nodrošināšanas pasākumi, kam no valsts budžeta jau iztērēti 3,5 miljoni eiro. Lasīt vairāk

 

Vakar Purvciemā sadedzis automobilis (+ VIDEO) 1

Vakar, 16.maijā, Rīgā, Purvciema rajonā uz ielas aizdedzies un pilnībā sadedzis nezināmas markas minivens. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti