Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Tumšajā laikā auto sadursmes ar dzīvniekiem divreiz biežākas 2

 
Balta | 13.novembris 2013 18:45

Līdz ar rudens tumšā laika iestāšanos auto īpašnieki vienmēr tiek piekodināti parūpēties par spēkrata sagatavošanu ziemai. Taču nesen sabiedrībā kā skarbs atgādinājums braukt apdomīgi šajā tumšajā laikā izskanēja ziņa par Valkas mēra Armanda Kraukļa piedzīvoto avāriju, viņa auto saduroties ar alni.

Arī Latvijā lielākās apdrošināšanas sabiedrības BALTA (RSA Grupa) jaunākie dati liecina, ka pašlaik īpaši nepieciešams pievērst uzmanību dzīvniekiem uz ceļiem, jo, piemēram, oktobrī teju divreiz vairāk nekā septembrī saņemti atlīdzību pieteikumu par auto sadursmi ar dzīvnieku.

Foto: iAuto.lv

Kā liecina BALTA apkopotā statistika, šogad septembrī saņemti 48 atlīdzību pieteikumi, kuros kā negadījuma iemesls norādīta sadursme ar dzīvnieku, tikmēr oktobrī tādu ir jau 82. Jāpiebilst, ka šogad arī janvārī reģistrēts augsts šādu negadījumu skaits – 80, bet maijā - 68 gadījumi.

BALTA atlīdzību direktors Ingus Savickis skaidro: „Gada tumšajā laikā un īpaši rudenī auto sadursmes ar dzīvniekiem notiek biežāk. Dzīvniekus ir grūtāk pamanīt, tie arī aktīvāk pārvietojas un nokļūst uz ceļiem, ko daļēji var saistīt ar aktīvo medību sezonu un atsevišķu dzīvnieku riesta laiku rudenī. Tāpat izteikti vairāk negadījumu parasti novērojam arī decembrī, janvārī un maijā. Lai izvairītos no sadursmes vai maksimāli samazinātu nelaimes apmēru, autovadītājiem būtiski ir izvēlēties piemērotu braukšanas ātrumu. Tāpēc šajā laikā aicinām autovadītājus būt uzmanīgiem, it īpaši, braucot cauri mežainiem apvidiem.”

Šogad oktobrī BALTA reģistrēti divi nopietni ceļu satiksmes negadījumi, kuros notikusi sadursme ar dzīvnieku. Vienā no tiem notika automašīnas sadursme ar staltbriedi. Negadījuma laikā tika stipri bojāta automašīnas priekšējā un augšējā daļa. Klientam plānots atlīdzināt zaudējumus vairāk nekā 20 000 latu apmērā. Tikmēr otra negadījuma laikā notika sadursme ar alni. BALTA klientam plāno atlīdzināt zaudējumus vairāk nekā 10 000 latu apmērā. Abos gadījumos automašīnas atzītas par neremontējamām, summu atšķirībām veidojoties atkarībā no auto vērtības.

BALTA pieredze rāda, ka iepriekšējos gados visbiežāk jeb nedaudz vairāk kā 50% gadījumu notikusi sadursme ar stirnu. Aptuveni 10% gadījumu tiek notriekti klaiņojoši suņi. Retāk tiek notriektas mežacūkas, lapsas, zaķi, tāpat reģistrētas sadursmes ar kaķiem, bebriem, jenotiem un putniem. Taču visnopietnāk autovadītājiem vajadzētu uzmanīties, savā ceļā sastopot aļņus un staltbriežus. Atlīdzību dati rāda, ka sadursmes ar šiem dzīvniekiem notiek reti, bet negadījumos šie ir visbīstamākie meža dzīvnieki to masas, iespaidīgā izmēra un ragu dēļ. Tie var gan nodarīt ievērojamus bojājumus auto, gan spēcīgi traumēt pasažierus.

Vidēji par vienu negadījumu, kurā notikusi sadursme ar dzīvnieku, tiek izmaksāti aptuveni 710 lati. Kopumā pērn BALTA atlīdzībās par auto sadursmi ar dzīvnieku izmaksājusi 347 625 lati, bet šogad izmaksāti jau 293 802 lati.

BALTA ekspertu ieteikumi auto sagatavošanai ziemas sezonai:

  • Pārliecinieties, ka automašīna ir labā tehniskajā kārtībā. Savlaicīgi pārbaudiet un nomainiet ziemas riepas, pārbaudiet motora eļļu, bremžu šķidrumu, akumulatora stāvokli. Laikus jāsāk lietot ziemas logu mazgāšanas šķidrums, nenāktu par ļaunu nomainīt arī logu tīrītāju slotiņas. Īpašu uzmanību jāpievērš gaismu noregulēšanai, jo strauji tuvojas gada tumšākais periods.
  • Autovadītājiem jāpārliecinās vai automašīnas priekšējais vējstikls nav bojāts un saskrāpēts. Ja tomēr ir bojājumi stiklā, tad jāgriežas autoservisā, lai tos novērstu. Turklāt laicīgi gatavojoties ziemas sezonai, iesakām automašīnas priekšējam stiklam uzklāt repelenta pārklājumu. Šis ūdensnecaurlaidīgais pārklājums lietainā rudens laikā nodrošinās ūdens neuzkrāšanos uz vējstikla, kā arī dzidrinās skatu caur logu.
  • Braucot rudens un ziemas sākumam atbilstošos apstākļos, vissvarīgākais ir izvēlēties drošu ātrumu – atbilstošu savai pieredzei, automobiļa tehniskajām iespējām, ceļa segumam un laika apstākļiem. Nepiemirstiet, ka, pasliktinoties saķeres apstākļiem, manevrēšanas iespējas samazinās. Jāņem vērā, ka uz slapja un slidena seguma (it īpaši rudenī tās ir sakritušas koku lapas, dubļi) bremzēšanas ceļš ievērojami pagarinās. Ātrums ir jāsamazina savlaicīgi. 
  • Nepiemērotas distances izvēle ir viens no biežākajiem satiksmes negadījumu iemesliem, tāpēc īpaši gada tumšajā laikā rudenī un ziemā galvenais ir izvēlēties tādu distanci, lai saglabātu kontroli pār spēkratu. Atceries – jo lielāka distance, jo atliek vairāk laika, lai reaģētu.
 
Visi komentāri
 
mk 14.novembris 2013 12:36
0 0 Atbildēt

Vai tad parastā OCTA polise sedz šāda veidā negadījumus? Vai tomēr KASKO?

ok 14.novembris 2013 17:33
0 0 Atbildēt

Protams tikai KASKO!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mīlēt vai nīst - jaunie Jaguar neatstās vienaldzīgu nevienu (+ FOTO) 9

Prezentēti jaunās ēras Jaguar. Automašīnas ir tik neparasta dizaina, ka varianti lielākoties ir tikai divi – tos mīlēs vai ienīdīs. Lasīt vairāk

 

No šī verķa bīsies visi kreisie dīzeļi. Kā darbojas jaunākais kvēpu testeris? (+VIDEO) 97

Jau 2025. gadā to dīzeļauto īpašniekus, kuru spēkrati ražoti pēc 2013. gada, ikgadējā tehniskā apskatē gaida jauna atgāzu kontroles kārtība. Dūmainības mērījumu vietā tiks mērītas t.s. cietās daļiņas jeb, vienkāršāk sakot, kvēpi. Lasīt vairāk

 

Izvēlēts Lietuvas Gada auto 2025, tie ir veseli trīs (+ VIDEO) 14

Šīs nedēļas nogalē notika Lietuvas Gada auto 2025 uzvarētāju izvēlēšana, kas mūsu kaimiņzemē notiek izvēlot labāko trīs cenu kategorijās. Lasīt vairāk

 

Stāsta speciālists - kam bija nepieciešama un kā tika izmantota dzelzceļa platforma (+ VIDEO) 2

Vārdam “platforma” ir vairākas nozīmes, taču, ja runājam par dzelzceļa ritekļiem, tad ir pilnīgi skaidrs, par kādu kravas vagonu veidu būs stāsts. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti