Kas jāzina par ziemas riepām 5

Goodyear Dunlop Baltic | 23.novembris 2013 19:33

Tuvojoties aukstajam laikam, kad ceļus sāks klāt jau pirmā ledus kārta, riepu ražotāji kopā ar nozares ekspertiem norāda uz tiem aspektiem, kas jāņem vērā mainot automašīnas riepas - no vasaras uz ziemas riepām.

Protektora dziļums, kvalitātes rādītāji jeb marķējumi, riepu piemērotība automašīnai konkrētos laika apstākļos - ir trīs būtiskākie tehniskie parametri, kas nosaka to, vai automašīnu uz ceļa vadīt būs droši arī mainīgos laika apstākļos.

Latvijas ceļu un automašīnu tehniskais stāvoklis ir dažāds, līdz ar to, tuvojoties pirmajam salam, kas gaidāms jau nākamnedēļ, būtiski ir apzināties tos aspektus, kas palīdz automašīnai stabili turēties uz ceļa. Balstoties uz CSDD statistiku par veikto transportlīdzekļu tehnisko apskati 2013. gada pirmajos sešos mēnešos, izplatītākais bojājums (no konstatētajiem tieši riepām vai riteņiem) pusei auto konstatēts tieši nepietiekošs riepu protektora dziļums. Auto eksperti min, ka tas ir viens no būtiskākajiem parametriem, kam pievērst uzmanību.

Savukārt riepu ražotāji aicina pievērst uzmanību kvalitātes rādītājiem jeb marķējumiem, ko ikviens autovadītājs var redzēt uz pašām riepām. „Svarīgi ir saprast, ka riepu ražotāju uzdevums ir norādīt kvalitātes prasības, lai auto īpašnieks spēj pieņemt informētu lēmumu un rēķināties ar apsolīto kvalitāti. Marķējums uz riepām norāda 3 dažādus kvalitātes prasību parametrus – degvielas patēriņa efektivitāte, saķere uz slapjas ceļa virsmas un ārējās rites trokšņa. Šiem parametriem ir tieša ietekme uz drošību uz ceļa, līdzekļu ekonomiju un komfortu pašiem autovadītājiem. Taču jāņem vērā, ka šī marķējuma informācija sniedz tikai daļēju informāciju par riepu piemērotību – piemēram, auto moto mediju izdevumi, testējot riepas, ņem vērā līdz pat 15 dažādiem kvalitātes prasību standartiem, savukārt paši riepu ražotāji – līdz pat 50 šiem standartiem. Īpaši svarīgi šie piemērotības marķējumi ir aktuāli ziemas riepu izvēlē, tāpēc, mainot riepas, iesakām vērsties pie profesionāļiem vai autoservisu ekspertiem, kas paskaidros un palīdzēs izvēlēties piemērotākos,“ norāda GOODYEAR pārstāvis Gints Jegurs.

Dunlop, kas šogad atzīmē novatoriskās riepu izstrādes 125 gadus, norāda uz riepu piemērotību automašīnai konkrētos laika apstākļos un autovadītāja braukšanas stilam. Pateicoties uzņēmuma pieredzei, Dunlop piedāvā plašu augstākās kvalitātes ziemas riepu klāstu. Uzņēmuma visaptverošais sortiments ietver gan testu uzvarētājas SP WinterSport 4D , klientu iecienītās 2012. gada izlaiduma radžotās Ice Touch, gan arī jaunās, nelielām un kompaktām automašīnām paredzētās Winter Response 2. Katrs šis izstrādātais riepu modelis ir piemērots konkrētiem apstākļiem, kā arī autovadītāju braukšanas paradumiem.

Par Ice Touch
Dunlop Ice Touch ir īpaši izstrādātas vissmagākajiem ziemas apstākļiem ziemeļvalstu un Baltijas reģionā. Tā kā šīs riepas spēj nodrošināt maksimālu saķeri uz ledus un sniega un ir tipisks Dunlop direct izstrādājums, tās sasniedz augstu līmeni gan drošības, gan arī izklaides jomā. Neatkarīgajā radžoto ziemas riepu testā, ko Somijā 2012. gadā veica Test World institūts, atklājās vairākas izteiktas Ice Touch riepu snieguma priekšrocības salīdzinājumā ar konkurentiem*.

Riepu stabilo saķeri nodrošina uzlabota 4D vairāk virzienu radžu konstrukcija. Lai uzlabotu vilktspēju, 4D radzei ir asa mala, kas, palielinot ātrumu uz ledus, nodrošina saķeri. Savukārt asās sānu malas ļauj veidot sānisku saķeri uz ledus, lai labāk veiktu pagriezienus. Plata sekojošā gala mala nodrošina efektīvu un pārliecinošu bremzēšanu. Protektoru konstrukcijas vairāk virzienu malas gādā par riepas saķeri visos virzienos. Ice Touch riepām ir arī uzlabots, zemai temperatūrai paredzēts sastāvs, kas saglabā augstu elastību zemā temperatūrā.

Turklāt Ice Touch ir paredzētas braucieniem šķīdonī un pa slapjiem ceļiem (autovadītāji ar šādiem apstākļiem ziemeļvalstīs saskaras bieži), pateicoties pilna dziļuma galvenajai rievai, kas uzlabo ūdens absorbciju. Optimizētais karkass ļauj samazināt rites pretestību, gādājot par mazāku degvielas patēriņu.

Par SP IceSport
Dunlop SP IceSport ir ziemeļvalstu radžotās riepas, kas izstrādātas, lai uzveiktu pat vissarežģītākos ceļa apstākļus ziemā. Tās ir radītas autovadītājiem, kuri dod priekšroku bezradžu riepām, kas, pateicoties izcilajam bremzēšanas sniegumam, nodrošina gan braukšanas baudījumu, gan augstu drošības līmeni dažādos ziemeļu reģionu apstākļos.

Izstrādājot neradžotās ziemeļvalstu ziemas riepas SP IceSport, Dunlop izveidoja vairāku praksē pierādītu tehnoloģiju kombināciju. Tāpēc SP IceSport ir trīs dimensiju bloķējošas lameles uz riepas protektora pleca daļas, kas atrodas abās pusēs klasiskajam zigzagveida rakstam centrālajās daļās. Tā tiek nodrošināts līdzsvars un braukšanas stabilitāte.

Riepu izstrādē ir izmantota arī ziemeļvalstu protektora savienojuma tehnoloģija, kas saglabā elastību ļoti zemā temperatūrā, lai nodrošinātu maksimālu saķeres līmeni, braucot pa ziemas ceļiem. SP IceSport ir raksturīgs viegls karkass. Mazāka neatsperotā masa nodrošina riepām uzlabotu veiklību un zemāku rites pretestību, samazinot degvielas patēriņu

Par SP WinterSport 4D
SP WinterSport 4D ir neradžotas riepas, kas īpaši izstrādātas dažādiem ziemas apstākļiem, braucot pa Eiropas ceļiem. Riepas nosaukums ir iegūts no novatoriskas 4D lameļu sistēmas. Riepām ir arī V veida gropes ar unikālu sniega izvadīšanas sistēmu, kas neļauj protektoram aizķept ar sapresētu sniegu. Vēl viena īpašība ir zāģa zobu forma bloku iekšpusē, kas uzlabo bremzēšanas sniegumu dziļā sniegā.

SP WinterSport 4D ir piemērotas arī slapjiem ceļiem, kuru nožūšanai nekad nepietiek saules gaismas vai temperatūras. Lai garantētu labu sniegumu šādos apstākļos, virzienveida protektora konstrukcija un dinamiskais protektora savienojums efektīvi novērš turbulenci protektora gropēs, bet savienojums uzlabo saķeri.

Dunlop SP WinterSport 4D riepām ir pieejami 37 izmēri no 195/65R16 līdz 255/35R19, kas aptver vairāk nekā 8 no 10 automobiļiem augsta snieguma riepu sektorā.

Winter Response 2
Winter Response 2 ir jauna riepa Eiropas tirgū, kas ir paredzēta svarīgu drošības aspektu, piemēram, bremzēšanas un vadības uzlabošanai sniegā, uz ledus un mitros ziemas apstākļos. Tās novatoriskā tehnoloģija ietver 45 grādu plecu lameļu izmantošanu, lai pagriezienos uzlabotu saķeri sniegā un uz ledus. Jaunā profila konstrukcija ar novatorisko protektora bloka ģeometriju uzlabo vilktspēju, paātrinot un bremzējot uz sniega klātiem ceļiem.

Lameļu palielinātais blīvums ļauj izveidot asākas šķautnes un nodrošina stabilāku sniegumu mitrumā, kā arī papildu vilktspēju, īsāku bremzēšanas ceļu un stabilāku darbību pagriezienos, braucot pa sniegu.

Pamatojoties uz Eiropas riepu marķējumu, kas ir obligāts kopš 2012. gada novembra, Winter Response 2 piedāvā B vērtējumu saķerei ar slapju ceļu 16 no 22 tirgū izlaistajiem izmēriem. Winter Response 2 ir raksturīga arī uzlabota degvielas efektivitāte*.

Dunlop ir viens no pasaulē vadošajiem augstas un ļoti augstas veiktspējas riepu ražotājiem, kam pieder iespaidīgs motosporta sacīkšu rekords. Pateicoties Dunlop plašajai pieredzei ātrum sacīkstēs, ir izveidotas novatoriskas ikdienas riepu tehnoloģijas. Pastāvīgi tiecoties cik vien iespējams palielināt brauciena baudījumu, Dunlop visu veidu autovadītājiem piedāvā sniegumu un izturību, ko spēj nodrošināt visjaunākās riepu izgatavošanas tehnoloģijas, tostarp riepas, kurās izmantota RunOnFlat tehnoloģija un ar kurām tiek aprīkoti tādi uzvaras laurus plūcoši transportlīdzekļi kā Mini, BMW pirmā, trešā, piektā sērija un X5.

Daudzi pasaules vadošie auto ražotāji, tostarp Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz un Porsche, uzstāda Dunlop riepas standarta aprīkojumā.

** Salīdzinājumā ar 4 galveno konkurentu vidējiem rādītājiem
mērījumus veica Test World Ltd 2012. gada janvārī; riepas izmērs: 205/55R16
94T; testa automašīna: Audi A3; vieta: Ivalo (FIN); Luksemburga (LU); ziņojuma Nr.: TW-TT11-MT224.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
kirdik 23.novembris 2013 20:20
3 0 Atbildēt

ne jau par drošību riepu izvēlē šis rakstelis...

tāda lēta un paprasta dunlopeļu reklāmele...

KillerMiller 29.novembris 2013 9:31
3 0 Atbildēt

Augstākais no riepu ražotājiem esmu redzējis, ka nerekomendē lietot vecākas par 7.gadiem.

Varēja jau pastāstīt, ka arī neradžotās riepas dalās divās grupās:

Centrāleiropas,

Skandināvu tipa.

Centrāleiropas tipa - cietākas (parasti visas riepas ar atzīmi Sport ir šā tipa), nav paredzētas īsti ekspluatācijai uz ledus un piebraukta sniega.

Skadināvu tipa - ļoti mīkstas gumijas, paredzētas lietošanai arī uz ledus un piebraukta sniega, bet būs vājākas par centrāleiropas un pat radžotajām uz slapja un sausa ceļa.

Vācu testos parasti testē Centrāleiropas tipa riepas, ja tajos ieliek kādu skandināvu tipa riepu, tā ieņem pēdējo vietu. Jo šajos testos galvenās ir riepu īpašibas uz slapja un sausa ceļa.

Krievu un Skandināvu testos parasti testē skandināvu tipa riepas. Ja ieliek kādu centrāleiropas tipa riepu, tā ieņem pēdējo vietu. Jo šajos testos galvenās ir riepu īpašības uz ledus.

kains 23.novembris 2013 22:10
1 0 Atbildēt

A pēc cik gadiem riepa zaudē savu "dzīvotspējy"?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Veiksmīga izvairīšanās (+ VIDEO) 10

Vieglās automašīnas vadītājs veiksmīgi izvairās no autobusa, kas gandrīz uzgāžas tam virsū. Lasīt vairāk

 

Honda modernizējusi krosoveru CR-V (+ FOTO) 6

Honda modernizējusi krosovera CR-V versiju Ziemeļamerikas tirgum. Galvenais jaunums – hibrīdmodelis tagad arī šim reģionam. Lasīt vairāk

 

Eksperti: Latvija nedrīkst pārvērsties par “netīra” transporta un “šrotu zemi” 27

Latvijas uzņēmējiem un iesaistītajām valsts institūcijām ir jāīsteno nopietnu pasākumu komplekss, lai pēc dažiem gadiem izvairītos no draudošajām sankcijām par klimata mērķu nesasniegšanu transporta jomā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 jau ir, ID.4 ieradīsies pavasarī (+ FOTO) 2

Vācu Autobild.de uzzinājis, kas būs nākošais Volkswagen pilnībā elektriskais modelis un, kad tas ieradīsies. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti