Cik svarīgs ir pareizi novietot pagalvis, ja notiek avārija - iAuto

Cik svarīgs ir pareizi novietot pagalvis, ja notiek avārija 3

 
2.decembris 2013 17:38

Kad Jūs pēdējoreiz pārbaudījāt savas automašīnas pagalvja novietojumu?

Aprēķini atklāj, ka 80% cilvēku pārvietojas automašīnās, kurās ir nepareizi novietots pagalvis*, un kakla zona ir īpaši viegli savainojama gadījumos, kad notiek strauja paātrinājuma maiņa sadursmes vai negadījuma brīdī. Šāda veida savainojumus dēvē par kakla skriemeļu savainojumiem.

„Pagalvji ir ļoti nozīmīgs automašīnas drošības līdzeklis, taču tie nebūs efektīvi, ja gan vadītājs, gan pasažieris neparūpēsies par to, lai tie būtu novietoti pareizi,” saka Renault Autoskolas direktors.

Foto: iAuto.lv

Pat straujas bremzēšanas vai nelielas sadursmes laikā galva tiek strauji noliekta uz priekšu un nekavējoties liekta atpakaļ. Šīs kustības virziens ir atkarīgs no tā, vai automašīna triecienu saņem no aizmugures vai no priekšpuses. Abos gadījumos galvas kustība notiek inerces iespaidā, kā dēļ var tikt sastiepti kakla skriemeļi vai pat bojāts mugurkauls.

„Pagalvji ir jānovieto tādā augstumā, lai sēdoša cilvēka galvas vidusdaļa — pakausis — varētu pieskarties pagalvja vidusdaļai. Turklāt tam jāatrodas pēc iespējas tuvāk galvai,” paskaidro Renault Autoskolas instruktors.

Pat neliela sadursme ir pamatots iemesls vadītājam un pasažierim apmeklēt ārstu, kas vai nu diagnosticēs, vai izslēgs kakla zonas traumas. Šāda pārbaude ir jāveic pat tad, ja sajūtat nelielas grūtības pakustināt kaklu. Un ja mēs, piemēram, esam autoavārijas aculiecinieki un vēlamies palīdzēt avārijā cietušajam, kuram var būt traumēts mugurkauls, mums ir jāizsauc ātrā palīdzība un jāparūpējas par to, lai neviens nekustinātu cietušo un nemainītu tā ķermeņa stāvokli. Ja cilvēks ar šādu traumu guļ bīstamā vietā, piemēram, uz ceļu sadalošās līnijas un ir nepieciešams viņu pārvietot, mums tas jādara tā, lai neizkustinātu kaklu, ja iespējams, viņš jānovieto uz cietas un līdzenas virsmas (piemēram, uz dēļa). Ja nav īpašu apstākļu, vislabāk ir sagaidīt ātro palīdzību un atturēties no cietušā transportēšanas savā automašīnā, jo tādā veidā var tikt pastiprinātas mugurkaula traumas.

* Avots: Sakramento Kakla skriemeļu rehabilitācijas centrs

 
Visi komentāri
 
J 3.decembris 2013 1:48
0 0 Atbildēt

"Un ja mēs, piemēram, esam autoavārijas aculiecinieki un vēlamies palīdzēt avārijā cietušajam, kuram var būt traumēts mugurkauls, mums ir jāizsauc ātrā palīdzība un jāparūpējas par to, lai neviens nekustinātu cietušo un nemainītu tā ķermeņa stāvokli."

Kaut kā neklapē kopā ar mūsu CSN 50. pantu - vadītāja pienākumi pēc negadījuma:

50.2. dara visu iespējamo, lai cietušajam sniegtu pirmo palīdzību, izsauc neatliekamo medicīnisko palīdzību vai glābšanas dienestu, bet, ja tas nav iespējams, ar savu vai citu garām braucošu transportlīdzekli nogādā cietušo tuvākajā ārstniecības iestādē un pats atgriežas negadījuma vietā;

Nauris 3.decembris 2013 9:26
0 0 Atbildēt

Braucu ar VOLVO un nelauzu galvu par šādām elementārām lietām. Pagalvji neregulējami, bet uzprojektēti tā lai praktiski jebkura auguma cilvēka kakla skriemeļi netiktu traumēti. Kāpēc sarežģīt vienkāršas lietas. Starpcitu VOLVO ir visērtākie sēdekļi.

Žora 3.decembris 2013 20:36
0 0 Atbildēt

Es pat latviski sakarīgāk varu uzrakstīt virsrakstu!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Bentley par 250 000 eiro, kā ikdienas auto 8

Kāds holandietis ar luksusa klases Bentley Continental GT veicis vairāk kā 300 000 km, par degvielu vien samaksājot aptuveni 65 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Plānotās izmaiņas vinješu likmēs attiecas tikai uz kravas automašīnām 24

Plānotie grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas (ALN) likumā nosaka vinješu jeb likmju izmaiņas, kuru mērķis ir mazināt negatīvo ietekmi uz vidi un autoceļiem. Likmju paaugstināšana nodrošinās taisnīgāku līdzdalību infrastruktūras izmaksu segšanā – jo lielāka transportlīdzekļa radītā slodze uz autoceļiem, jo lielāks maksājums. Lasīt vairāk

 

Krievijā apstājas simtiem Porsche: kas noticis? 21

Krievijā liels skaits Porsche automobiļu īpašnieku pēdējo nedēļu laikā saskārušies ar dīvainu problēmu – automašīnu vairs nevar iedarbināt. Lasīt vairāk

 

4 miljoni eiro nav arguments - visi Bugatti Tourbillon jau pārdoti 6

Neraugoties uz cenu, kas bez PVN sasniedz gandrīz 4 miljonus eiro, visi Bugatti Tourbillon eksemplāri jau ir rezervēti un brīvā pārdošanā vairs nav pieejami. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti