Ilgstoša braukšana naktī

Renault | 22.decembris 2013 11:51

Plānojat ilgu ceļojumu ar automašīnu? Vai būs jābrauc arī nakts laikā? Statistika liecina, ka, braucot nakts laikā, pastāv augsts risks iekļūt bīstamā satiksmes negadījumā.

Renault Braukšanas skolas instruktori sniedz padomus, kā samazināt šo risku.

„Tumsa krasi pavājina cilvēka redzi, un papildus tam nogurums palielina reakcijas laiku. Vislabāk ceļojumu ir ieplānot tā, lai izvairītos no braukšanas nakts laikā. Ja tas tomēr nav iespējams, regulāri, ik pēc divām stundām, atpūtieties,” skaidro Renault Braukšanas skolas direktors.

Foto: iAuto.lv

Nogurums ir pielīdzināms alkohola reibumam
Pēc divām stundām, braucot nakts laikā, vadītāji sāk pieļaut bīstamas kļūdas, kas pielīdzināmas tām, ko pieļauj vadītājs, kura asinīs alkohola koncentrācija sasniedz 0,5 promiles. Ar katru stundu situācija pasliktinās. Nepārtraukti braucot trīs stundas, vadītāja stāvoklis ir pielīdzināms 0,8 promiļu reibumam, bet braucot vairāk nekā četras stundas — gandrīz 1 promiles reibumam.*
Ir vērts atzīmēt, ka Latvijā pieļaujamais alkohola koncentrācijas līmenis asinīs jaunajiem autovadītājiem (stāžs līdz 2 gadiem) ir 0,2 promiles un līdz 0,5 promiles pārējiem autovadītājiem. „Vadītāji parasti ignorē noguruma pazīmes un modrības samazināšanos. Žāvāšanās, novirzīšanas no kursa un grūtības atcerēties pēdējās ceļojuma sekundes ir pazīmes, ka jums jāapstājas, jāiziet nelielā pastaigā, jāietur viegla maltīte, un pastāvīgas miegainības gadījumā — jābrauc uz tuvāko viesnīcu un jāpavada nakts tur,” iesaka Renault Braukšanas skolas instruktori.

Samaziniet ātrumu
Ātrums ir jāpielāgo ne vien atbilstoši laikapstākļiem, bet arī redzamībai. Braucot nakts laikā pa ceļu, kas nav izgaismots, vadītājs redz vienīgi attālumā, ko izgaismo viņa automašīnas priekšējie lukturi. „Automašīnas bremzēšanas ceļam nevajadzētu pārsniegt izgaismotās ceļa daļas garumu. Braucot lielākā ātrumā, vadītājs nespēs efektīvi reaģēt uz šķēršļiem, kas iznirs no tumsas,” skaidro instruktori.

Ja jums ir jāapstājas
Visdrošāk automašīnu ir apturēt īpaši tam paredzētās vietās, t.i., autostāvvietās. Taču gadījumā, ja vadītājs jūtas tik noguris, ka vairs nespēj aizbraukt līdz piemērotai apstāšanās vietai vai tas ir pārāk bīstami, automašīna ir jānovieto galvenā ceļa malā, jāieslēdz avārijas gaismas, jānovieto brīdinājuma trijstūris un kopā ar visiem pasažieriem ir jāizkāpj no automašīnas, lai nedaudz atpūstos.

* Journal of Sleep Research

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kravinieku rinda no Grenctāles vismaz 9 km garumā (papildināts 15.50) (+ VIDEO) 19

Aculiecinieka iesūtītajā foto redzama kravas automobiļu rinda, kas stiepjas 9 kilometru garumā. Rinda kļuvusi vēl garāka, iemesli zināmi. Lasīt vairāk

 

Suzuki varētu izlaist piecdurvju Jimny 1

Suzuki gatavojas laist klajā kompaktā apvidus auto Jimny piecdurvju modeli, kas iegūs garāku riteņu bāzi un plašāku salonu. Lasīt vairāk

 

Kravu pārvadājumi var kavēties, taču plūsma turpinās 1

Lai gan autopārvadātājiem pašreiz ir grūti piegādāt kravas noteiktajos termiņos, autopārvadājumu kravu plūsma notiek un Latvijas ražotāji un tirgotāji ir apgādāti ar visu nepieciešamo, intervijā aģentūrai LETA teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP). Lasīt vairāk

 

Kā izmainās bremzēšanas ceļš atkarībā no braukšanas ātruma un riepu kvalitātes. (+ VIDEO) 20

Šajā reizē Tavs Auto TV stāsts par to, kā izmainās bremzēšanas ceļš atkarībā no braukšanas ātruma un riepu kvalitātes! Un reālā dzīvē šīs patiesības noskaidrosim kopā ar mūsu testa dalībniekiem - rallija pilotiem Māri Neikšānu un Ivaru Vasaraudzi, kamaniņu braucēju Juri Šicu un LTV laika ziņu redaktori Ramonu Salmiņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti