Šogad bedrīšu remontiem tērēs 10 miljonus eiro

Nozare.lv | 19.februāris 2014 9:47

Šīs ziemas trijos mēnešos - novembrī, decembrī, janvārī - saremontēti ap 8500 kvadrātmetri bedru, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Latvijas Valsts ceļi.

Vienlaikus vislielākais darbu apjoms attiecoties uz pavasara un vasaras mēnešiem, kad tiek veikts masveida bedrīšu remonts. Kā skaidro uzņēmumā, to iespējams uzsākt, kad diennakts gaisa temperatūra nenoslīd zem plus 5 grādiem pēc Celsija, kas ļauj nodrošināt remontā izmantojamo materiālu noturību, un parasti šādi apstākļi iestājas aprīļa mēnesī.

Tiek prognozēts, ka bedrīšu remonta apjoms šogad būs līdzīgs kā iepriekšējos gados. Vidēji gadā tiek saremontēti 550 - 600 tūkstoši kvadrātmetri bedru. Arī šim mērķim paredzētais finansējums būs līdzīgs kā iepriekš - ap 10 miljoniem eiro gadā.

Periodā no aprīļa līdz jūlijam vidēji mēnesī tiek saremontēti ap 120 000 kvadrātmetru bedru.

Masveida bedrīšu remonts A klases ceļos jāpabeidz līdz 1.jūnijam, B klases ceļos līdz 15.jūnijam, C klases ceļos līdz 1.jūlijam.

Remontdarbu vietās tiks noteikti īslaicīgi satiksmes ierobežojumi - darbu laikā to norises vietā lokāli tiks sašaurināta brauktuve un ierobežots braukšanas ātrums. Arī pēc darbu beigām, līdz iestrādātais materiāls iegūs nepieciešamās īpašības drošai satiksmei, remontējamajos posmos var tikt ieviests maksimālā braukšanas ātruma ierobežojums 50 - 70 kilometri stundā, kas var ilgt līdz trīs diennaktīm.

Bedru remonts noteikti nav risinājums, drīzāk seku likvidēšana, un svarīgākais ir autoceļu seguma atjaunošana pēc iespējas lielākā apjomā. Lai uzlabotu esošo situāciju, valsts autoceļiem nepieciešams pietiekams, prognozējams un stabils finansējums, tajā skaitā arī no valsts budžeta, uzsver uzņēmumā.

Kopš 2010.gada finansējums valsts autoceļiem katru gadu pieaug un pēdējo trīs gadu laikā vidējais pieaugums ir 6,5% gadā. Valsts autoceļiem 2014.gadā paredzētais finansējums ir 250 miljoni eiro, kas ir par 21,1 miljonu eiro vairāk nekā 2013.gadā.

Šogad darbi notiks apmēram 1000 kilometru valsts autoceļu, salīdzinājumam pagājušajā gadā tie bija ap 750 kilometru, līdzīgi, kā arī 2012. un 2011.gadā.

Pieaugot finansējumam un līdz ar to arī valsts autoceļos veiktajam darbu apjomam līdz vismaz 1135 kilometriem gadā, būs iespējams apturēt progresējošo autoceļu sabrukšanu un pakāpeniski uzlabot sliktā stāvoklī esošo autoceļu daļu, līdz ar to samazinot bedrīšu remonta apjomu un arī tam nepieciešamo finansējumu, uzsver uzņēmumā.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krītot glābj dzīvību (+ VIDEO) 5

Video komentārā teikts, ka avārijā neviens nav cietis. Zināms, ka vieglajā automašīnā atradies tikai dažus mēnešus vecs bērns. Lasīt vairāk

 

Rallija svētki Cēsu pusē jau šīs nedēļas nogalē

Jau šīs nedēļas nogalē Cēsu novadu pieskandinās sporta automašīnu rūkoņa – te 31.jūlijā notiks minirallija “Amata” sacensības, bet 1.augustā cīņas notiks rallijsprinta “Cēsis” ātrumposmos. Lasīt vairāk

 

Satiksmes ministrs un iekšlietu ministre: ceļu satiksmes negadījumu skaita samazināšanai būtiska ir abu nozaru kopdarbība 5

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits šodien darba tikšanās laikā ar iekšlietu ministri Mariju Golubevu pārrunāja abu nozaru sadarbību ceļu satiksmes negadījumu skaita mazināšanā, uzsverot, ka mērķa sasniegšanai nepieciešams gan sakārtot satiksmes infrastruktūru, gan stiprināt satiksmes uzraudzību un kontroli, tai skaitā ar vidējā ātruma radariem. Lasīt vairāk

 

Pētījums: puse Latvijas autovadītāju neprot nomainīt riepu automašīnai 30

Notiekot kādai tehniskai ķibelei ar automašīnu, autovadītāji visbiežāk – 35% gadījumu – zvana kādam no saviem tuviniekiem, liecina mobilo sakaru operatora “Tele2” veiktā autovadītāju aptauja. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti