Autovadītājiem iesaka pārbaudīt redzi

 

Foto: iAuto

15.novembris 2014 12:20

Ierasti redzes pārbaude tiek veikta, iegūstot autovadītāja tiesības.

Pēc tam notiek atkārtotas redzes pārbaudes, taču gadās, ka autovadītāji nepamana, ka ir radušās redzes problēmas. Autovadītājs ar sliktu redzi, braucot pie stūres bez brillēm vai kontaktlēcām, pamana ceļu satiksmes zīmes pārāk vēlu. Tas var izraisīt pēkšņus manevrus un bīstamas situācijas uz ceļa.

Pat ja netiek pamanītas pazīmes, kas liecinātu par redzes pasliktināšanos, ir ieteicams pārbaudīt redzi ne retāk kā reizi 4 gados, jo šis ir laika posms, kādā var rasties vai saasināties redzes problēmas. Autovadītājiem vecumā virs 40 gadiem redze ir jāpārbauda biežāk, jo šajā vecumā redzes pasliktināšanās risks ir lielāks.

Autovadītājs, kura redze atbilst -1 dioptrijai (nevalkājot koriģējošas brilles vai kontaktlēcas), spēj saskatīt ceļu satiksmes zīmi no aptuveni 10 metru attāluma. Autovadītājs, kura redze atbilst normai vai kurš valkā koriģējošas brilles vai kontaktlēcas, saskata to pašu ceļu satiksmes zīmi no aptuveni 25 metru attāluma. Šis attālums ir pietiekams, lai autovadītājs varētu pienācīgi pielāgot braukšanu atbilstoši zīmē attēlotajiem nosacījumiem. „Ja rodas šaubas, varat veikt vienkāršu redzes pārbaudi — mēģiniet salasīt automašīnas numura zīmi no 20 metru attāluma. Ja neizdodas izturēt šo pārbaudi, ir jāveic redzes pārbaude,” pieredzē dalās Renault braukšanas skolas vadītājs Zbigņevs Veseli (Zbigniew Weseli).

Dažkārt redzes pasliktināšanās ir īslaicīga, un to var izraisīt nogurums. Izplatītākie simptomi ir dedzinoša sajūta, acu asarošana vai sajūta, ka acī būtu iebiris smilšu graudiņš. Šādā gadījumā veiciet vingrinājumus acu atpūtināšanai, piemēram, groziet acis pulksteņrādītāju kustības virzienā un pretēji vai skatieties uz tālumā esošiem objektiem. Tas palīdzēs samazināt acu muskuļu spriedzi. Ja simptomi ir ilglaicīgi un relaksācija un vingrojumi nepalīdz, ir jāpārbauda redzes asums.

„Autovadītājiem, kuriem ir konstatētas redzes problēmas, visos gadījumos, braucot pie stūres, ir jālieto koriģējošās brilles vai kontaktlēcas. Automašīnā ieteicams glabāt arī rezerves brilles. Asa redze ir galvenais faktors ceļu satiksmes drošībā,” norāda Zbigņevs Veseli.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti