TOP 3 iemesli tehniskās palīdzības nepieciešamībai uz ceļa – dzinējs, akumulators un 1

 
BTA Insurance Company | 2.maijs 2015 8:07

Apdrošināšanas sabiedrība „BTA Insurance Company” SE (turpmāk – BTA), apkopojot pērnā un šī gada statistikas datus par izsaukumiem, kad klientiem nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa, secinājusi, ka neatkarīgi no sezonas biežākie iemesli, kad BTA KASKO un OCTA klienti  lūguši sniegt tehnisko palīdzību uz ceļa, ir dzinēja noslāpšana, akumulatora problēmas un ceļu satiksmes negadījumi.

Tomēr katrā sezonā aktualizējas arī citas ķibeles, kuru dēļ autovadītāji vērsušies pēc palīdzības, piemēram, pavasarī pieaug zvanu skaits par transportlīdzekļa ritošās daļas bojājumiem, tai skaitā par bojājumiem, kas radušies pēc iebraukšanas bedrē, vasarā – par degvielas tvertnē iepildītu nepareizu degvielu, bet rudenī – par transportlīdzekļa elektronikas problēmām.

Foto: iAuto.lv

2014. gadā un 2015. gada ziemas sezonā kopumā 3460 BTA klienti lūguši sniegt palīdzību situācijās, kad transportlīdzekļiem radušās tehniskas problēmas uz ceļa.Visvairāk izsaukumu pēc palīdzības tiek saņemts ziemā un vasarā. BTA speciālisti norāda, ka saņemto tehniskās palīdzības izsaukumu skaitu dažādos gadalaikos ietekmē vairāki savstarpēji saistīti faktori. Ziemā mainīgie laikapstākļi – sals, kas nepārtraukti mijas ar atkusni, pavasarī – strauja pavasara atnākšana, vasarā – spēcīgi pērkona negaisi, rudenī – lielas lietavas un vēja brāzmas, negatīvi ietekmē braukšanas apstākļus un ceļu seguma stāvokli, bet slikts ceļu seguma stāvoklis nodara bojājumus transportlīdzeklim.

Apkopojot datus, BTA noskaidrojusi, ka neatkarīgi no sezonas TOP 3 iemesli, kādēļ BTA klientiem visbiežāk bijusi nepieciešama palīdzība uz ceļa, ir transportlīdzekļa dzinēja noslāpšana, akumulatora problēmas un ceļu satiksmes negadījumi. Neraugoties uz to, ka zemās gaisa temperatūras dēļ transportlīdzekļa akumulatora un dzinēja darbības problēmas ierasti raksturīgas ziemā, BTA statistika liecina, ka šī problēma ir aktuāla arī pārējos gadalaikos. Tāpat arī skaitliski vienlīdz bieži visās sezonās klienti lūguši sniegt tehnisku palīdzību pēc iekļūšanas ceļu satiksmes negadījumā.

Papildu iepriekš minētajiem transportlīdzekļu tehnisko problēmu iemesliem, BTA saņem arī zvanus par cita veida bojājumiem, kas skaitliski biežāk gadās kādā konkrētā sezonā. Piemēram, pavasarī, salīdzinot ar ziemu, pieaug tehniskās palīdzības izsaukumu skaits, kad klienti lūdz palīdzību saistībā ar transportlīdzekļa ritošās daļas bojājumiem, tai skaitā bojājumiem, kas radušies pēc iebraukšanas bedrē. Šī gada pirmajos četros mēnešos salīdzinājumā ar pērnā gada attiecīgo laika periodu BTA saņēmusi būtiski – par 64 % –  vairāk atlīdzību pieteikumu par bojājumiem, kas radušies transportlīdzekļiem pēc iebraukšanas bedrē. Šogad saņemts 141 atlīdzības pieteikums, un par transportlīdzekļiem radīto bojājumu novēršanu BTA izmaksājusi apdrošināšanas atlīdzībās nedaudz vairāk nekā 38 tūkstošus eiro. Transportlīdzekļa ritošās daļas bojājumu skaita pieaugums pavasarī skaidrojams ar to, ka ziemā transportlīdzekļa ritošā daļa ir pakļauta lielai slodzei sliktā ceļu seguma stāvokļa dēļ, un tāpēc nereti savlaicīgi nenomainītas un nodilušas ritošās daļas detaļas pēc ziemas sezonas neiztur slodzi pat neliela trieciena rezultātā. Lai izvairītos no negaidītām tehniskām problēmām uz ceļa, noteikti būtu vēlams pēc ziemas sezonas veikt transportlīdzekļa tehnisko apkopi, pārbaudot transportlīdzekļa ritošās daļas detaļu stāvokli.

Savukārt tieši vasarā BTA saņēmusi zvanus no klientiem par gadījumiem, kad bijusi nepieciešama palīdzība, jo degvielas tvertnē iepildīta nepareiza degviela, proti, dīzeļdegvielas vietā iepildīts benzīns vai otrādi. Šādos gadījumos transportlīdzekļa dzinēja iedarbināšana var radīt bojājumus tā degvielas sistēmai, tāpēc nepieciešama evakuatora palīdzība, kas nogādā transportlīdzekli autoservisā bez dzinēja iedarbināšanas.

Pērn rudenī, salīdzinot ar citiem gadalaikiem, ievērojami – par 39 % – pieaudzis izsaukumu skaits par gadījumiem, kad BTA klientiem bijusi nepieciešama palīdzība transportlīdzekļa elektronikas problēmu dēļ. Palielinoties apkārtējās vides mitrumam un pakāpeniski samazinoties gaisa temperatūrai, tieši rudenī visbiežāk rodas problēmas, kas saistītas ar transportlīdzekļa elektroniku. Turklāt mitrums veicina transportlīdzekļa vadu koroziju, sevišķi, ja transportlīdzeklis tiek lietots reti.

Iveta Rijniece, apdrošināšanas sabiedrības „BTA Insurance Company” SE Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktore: “Ik gadu laikapstākļu un sezonas maiņa daļu transportlīdzekļu vadītāju pārsteidz nesagatavotus. Gaisa temperatūras svārstības un ceļa seguma stāvokļa izmaiņas apgrūtina ne vien transportlīdzekļa vadīšanu, bet rada arī dažādas tehniskas transportlīdzekļa problēmas. Tā, piemēram, bedres uz Latvijas ceļiem ir kļuvusi par hronisku problēmu, kas aktualizējas pavasarī, tādēļ transportlīdzekļu vadītājiem jāizvēlas ceļu segumam piemērots braukšanas ātrums un stils. Jāuzsver, ka pavasarī pēc ziemas sezonas ne tikai jāpārliecinās par transportlīdzekļa tehnisko stāvokli, bet arī jāņem vērā, ka pavasarī arvien biežāk ir saulainas dienas, kad spilgtā saules gaisma var arī apžilbināt autovadītājus, tāpēc autovadītājiem jābūt uzmanīgākiem uz ceļa, kā arī ieteicams lietot saulesbrilles.”

Tiem, kuri vēl nav paguvuši parūpēties un sagatavot savu transportlīdzekli pavasara/vasaras sezonai, BTA apkopojusi būtiskākos ieteikumus, kā to paveikt:

  • Ņemot vērā to, ka pavasarī uz ceļiem jau tradicionāli parādās lielākas un mazākas bedres, lielākā uzmanība jāpievērš transportlīdzekļa ritošajai daļai, proti, jāpārbauda bremžu sistēmas elementu darbība, amortizatori un riepas. Pārbaudot riepas, sevišķa uzmanība jāpievērš to protektora dziļumam – ja protektors nodilis, riepas noteikti jāmaina! Savukārt nevienmērīgs riepu nodilums liecina, ka nepieciešama riteņu balansēšana. Tāpat nepieciešams pārbaudīt, vai riepās ir sezonai atbilstošs gaisa spiediens (pavasara un vasaras sezonā, salīdzinājumā ar ziemu, ieteicams nedaudz paaugstināt gaisa spiedienu riepās).
  • Ja ziemas sezonā transportlīdzeklim uzliktas riepas ar radzēm, tad autovadītājiem ir jāsteidz nomainīt riepas, jo Latvijā ar radžotām riepām atļauts braukt laika periodā no 1.oktobra līdz 1.maijam.
  • Pēc ziemas sezonas ir būtiski pievērst uzmanību transportlīdzeklim nepieciešamajiem šķidrumiem - jāpārbauda un, ja nepieciešams, jāpapildina dzinēja eļļa, bremžu un transmisijas šķidrums.
  • Ieteicams pārbaudīt transportlīdzekļa akumulatoru, jo gaisa temperatūras svārstības var mazināt tā uzlādes jaudu un kalpošanas laiku.
  • Ieteicams pārbaudīt un iztīrīt transportlīdzekļa gaisa filtrus, jo aizsērējis vai bojāts gaisa filtrs palielina degvielas patēriņu.
  • Ieteicams pārbaudīt transportlīdzekļa apsildes un kondicionēšanas sistēmu darbību, lai pārliecinātos, vai nav nepieciešams uzpildīt kondicionierī freona šķidrumu.
  • Svarīgi parūpēties par labu redzamību! Rūpīgi jānotīra priekšējie transportlīdzekļa lukturi un citi gaismas signāli no dubļiem, sāļiem un netīrumiem, kas sakrājušies ziemas laikā. Tāpat jānotīra vējstikla tīrītāju slotiņas. Nodilušas vējstikla tīrītāju slotiņas noteikti jānomaina!

BTA pakalpojumu “Palīdzība uz ceļa” nodrošina saviem “Pilna servisa KASKO” un “Pilna servisa OCTA” apdrošināšanas klientiem. Pakalpojums tiek nodrošināts visu diennakti visas Latvijas teritorijā, sniedzot gan konsultācijas, gan arī nodrošinot visa veida tehnisko palīdzību uz ceļa, tai skaitā arī nepieciešamības gadījumā nodrošinot bojātā transportlīdzekļa transportēšanu no negadījuma vietas ar evakuatora palīdzību. 

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
LMT 2.maijs 2015 11:31
1 0 Atbildēt

un nejēgsme...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti