Pēc CSDD kampaņas „Dzīvības josta” par 6% pieaug drošības jostu lietotāju skaits 3

 
Nozare.lv | 2.jūlijs 2015 8:07

Saskaņā ar automašīnu plūsmas novērojuma rezultātiem, drošības jostu lietotāju īpatsvars Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) kampaņas „Dzīvības josta” norises laikā ir palielinājies par 6 procentiem (no 74% pirms kampaņas uzsākšanas līdz 80% tai noslēdzoties). Turklāt kampaņa mudinājusi ne vien pašam piesprādzēties, bet arī sekot līdzi, lai to dara visi auto sēdošie – vadītājs un pasažieri, liecina Tirgus un sociālo pētījumu aģentūras „Latvijas Fakti” un kampaņas īstenotāja „DDB” veiktie pētījumi.

Visbūtiskāk ir uzlabojušies Rīgas rādītāji, kur piesprādzējas 93% autovadītāju, 92% priekšā un 58% aizmugurē sēdošo pasažieru. Bet īpaši jāatzīmē vecāku un pieaugušo atbildības pieaugums par bērnu drošību automobilī; saskaņā ar novērojumiem, Rīgā patlaban tiek piesprādzēti 89% bērnu, pirms kampaņas – 80%.

„Veiktais pētījums, novērojot autovadītāju un pasažieru sprādzēšanās ieradumus, un interneta aptauja apliecina, ka kampaņa „Dzīvības josta” ir ne tikai pamanīta, bet sasniegusi rezultātu – mudinājusi vairāk lietot drošības jostas, sekot līdzi ne tikai saviem, bet arī citu cilvēku sprādzēšanās paradumiem,” pētījumu rezultātus skaidro „Latvijas Fakti” vadītājs Aigars Freimanis. „Gadu gaitā pētot cilvēku uzvedības tendences, ļoti labi redzam, ka sabiedrības paradumu maiņa nenotiek ne vienas dienas un pat ne gada laikā, taču ar šādām kampaņām sakustinot ledu, pozitīva tendence turpina īstenoties ilgtermiņā.”

Kopumā Latvijā autovadītāju drošības jostu lietojums no 80% pieaudzis līdz 83%, priekšā sēdošajiem pasažieriem pieaugums ir no 75% līdz 81%, savukārt aizmugurē sēdošajiem no 51% līdz 52%. Taču īpaši satraucoša situācija joprojām ir vairākās Latvijas reģionu pilsētās, kas CSDD un Valsts policiju rosina domāt par turpmākām reģionālām aktivitātēm drošības jostu lietojuma uzlabošanai.

Foto: Publicitātes foto

CSDD kampaņa „Dzīvības josta” ar simbolisku spēli uz dzīvību tika aizsākta maija vidū Zelta Boulinga un skvoša centrā un ātri guva plašu sabiedrības ievērību. Par kampaņas spilgtāko tēlu kļuva jauns puisis no kampaņas video klipa, kura galva avārijas brīdī pārtapa par akmens bumbu un kā ierocis ietriecās priekšā sēdošajos. Šis video internetā skatīts ap 200 tūkstošiem reižu, tādejādi tas ir kļuvis par skatītāko video klipu CSDD sociālo kampaņu 15 gadu vēsturē.

Spilgti parādot, kā aizmugurē sēdošā pasažiera nesprādzēšanās avārijas situācijā var radīt smagas sekas, tika pievērsta uzmanība un panākta rezonanse sabiedrībā, kā arī diskusijas sociālajos medijos, kur cilvēki viens otram atgādināja par sprādzēšanās nozīmi. To darīja arī kāda ģimene, kas pēc piedzīvotas avāriju dalījās iespaidos, ka tieši piesprādzēšanās viņus ir izglābusi no traģiskām sekām.

Tāpat sociālo mediju lietotāji akcentēja, ka satiksmes drošības jomā vadošajās valstīs drošības jostu lietojums ir tik pašsaprotams, ka autovadītājs nemaz neuzsāk kustību, līdz visi pasažieri nav piesprādzējušies. Kopējā #Dzīvībasjosta sociālo mediju ierakstu ekspozīcija sasniedza teju pusmiljonu reižu.

Kampaņu „Dzīvības josta” visā Latvijā notika no 2015.gada maija vidus līdz jūnija vidum. To atbalstīja apdrošināšanas sabiedrība ERGO, SIA Statoil Fuel & Retail Latvia un Zelta Boulinga un skvoša centrs. Kampaņa daļēji finansēta no OCTA līdzekļiem.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
LMT 2.jūlijs 2015 12:41
2 0 Atbildēt

Kā ar līķiem uz ceļiem?

xxx 2.jūlijs 2015 17:08
1 0 Atbildēt

nekas tur nav mainijies ,tie kas sprādzējās tie sprādzējas, bet kas nesprādzējas tos nekādas reklāmas nepiespīedīs sprādzēties, tas ir katra cilvēka domāšanas ziņā darīt to vai nē

ezis71 2.jūlijs 2015 18:24
1 0 Atbildēt

6%-mīziens jūrā

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 4

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti