Apdrošinātājs - jaunieši OCTA atlīdzību par ceļu satiksmes negadījumiem piesaka 1,5 reizes biežāk - iAuto

Apdrošinātājs - jaunieši OCTA atlīdzību par ceļu satiksmes negadījumiem piesaka 1,5 reizes biežāk 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Balta | 7.jūlijs 2016 12:22

Apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) dati liecina, ka jaunie autovadītāji vecumā līdz 20 gadiem OCTA atlīdzību piesaka 1,5 reizes biežāk nekā citu vecuma grupu pārstāvji – pērn no visiem autovadītājiem vecumā līdz 20 gadiem, kuri bija iegādājušies BALTA OCTA apdrošināšanas polisi, 4,5% pieteica atlīdzību. Citās vecuma grupās negadījumos iekļuvuši un atlīdzību pieteikuši vidēji 2,5 – 3,5% autovadītāju, kuri iegādājušies BALTA OCTA polisi.

Lielākais OCTA klientu skaits ir vecumā no 25 līdz 45 gadiem, jo šajā vecumā automašīna caurmērā ir ļoti būtisks pārvietošanās līdzeklis un tā ir ļoti lielai daļai šīs vecuma grupas pārstāvju. Vienlaikus atlīdzības attiecībā pret iegādāto polišu skaitu visbiežāk piesaka gados jaunākie autovadītāji – pērn atlīdzību pieteica 4,5% no visiem autovadītājiem vecumā līdz 20 gadiem, kuri bija iegādājušies BALTA OCTA apdrošināšanas polisi.

Analizējot saņemtos atlīdzību pieteikumus, apdrošinātājs secinājis, ka galvenais negadījumu cēlonis jaunajiem autovadītājiem ir pieredzes un praktisko iemaņu trūkums, nevis pārgalvība, kā ierasts domāt. „Par drošību uz ceļa ir jādomā jebkurā vecumā, tomēr jāatzīst, ka gados jaunākiem autovadītājiem, kuri tikai nesen ieguvuši braukšanas apliecību, negadījumu risks ir daudz lielāks, ko apliecina arī mūsu rīcībā esošā statistika. Viena no iespējām, kā uzlabot savas braukšanas prasmes un praktiski sagatavoties bīstamām situācijām uz ceļa, ir braukšanas iemaņu apgūšana drošas braukšanas poligonos,” norāda Kristaps Liecinieks, BALTA transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs.

Arī apdrošinātāja BALTA sadarbības partneris Drošas braukšanas skola piekrīt, ka nepilnīga jauno autovadītāju apmācība un praktisko iemaņu trūkums ir galvenie iemesli lielākam ceļu satiksmes negadījumu riskam. „Galvenais iemesls, visticamākais, ir nepietiekama kvalitāte apmācības programmās, sagatavojot jaunos autovadītājus, kā arī pieredzes trūkums. Labā ziņa ir tā, ka nule pieņemtās izmaiņas normatīvajos aktos paredz garākus un ilgākus jauno autovadītāju apmācības termiņus, un tas nozīmē arī augstāku apmācību kvalitāti. Ņemot vērā citu valstu pieredzi, redzam, ka jūtamu uzlabojumu ir panākušas tās valstis, kurās ir noteikti obligātie drošas braukšanas kursi jeb vadītāju iemaņu uzlabojošie kursi ar nodarbībām speciāli aprīkotos poligonos,” situāciju komentē Jānis Vanks, Drošas braukšanas skolas direktors.

Eiropas Komisijas veiktie pētījumi liecina, ka attīstītajās valstīs ceļu satiksmes negadījumi ir galvenais mirstības cēlonis vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem. Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem 2016.gada pirmajos piecos mēnešos Latvijā noticis 16 701 ceļu satiksmes negadījums, un tas ir par 11,5% vairāk nekā pērn, kad attiecīgajā periodā tika reģistrēta 14 971 sadursme.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kanibaals 7.jūlijs 2016 15:31
3 0 Atbildēt

Tad jau jaunieši ir 1,5x biežāk cietušie nevis izraisītāji.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti