Apdrošinātājs - jaunieši OCTA atlīdzību par ceļu satiksmes negadījumiem piesaka 1,5 reizes biežāk 2

Foto: Publicitātes attēls

Balta | 7.jūlijs 2016 12:22

Apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) dati liecina, ka jaunie autovadītāji vecumā līdz 20 gadiem OCTA atlīdzību piesaka 1,5 reizes biežāk nekā citu vecuma grupu pārstāvji – pērn no visiem autovadītājiem vecumā līdz 20 gadiem, kuri bija iegādājušies BALTA OCTA apdrošināšanas polisi, 4,5% pieteica atlīdzību. Citās vecuma grupās negadījumos iekļuvuši un atlīdzību pieteikuši vidēji 2,5 – 3,5% autovadītāju, kuri iegādājušies BALTA OCTA polisi.

Lielākais OCTA klientu skaits ir vecumā no 25 līdz 45 gadiem, jo šajā vecumā automašīna caurmērā ir ļoti būtisks pārvietošanās līdzeklis un tā ir ļoti lielai daļai šīs vecuma grupas pārstāvju. Vienlaikus atlīdzības attiecībā pret iegādāto polišu skaitu visbiežāk piesaka gados jaunākie autovadītāji – pērn atlīdzību pieteica 4,5% no visiem autovadītājiem vecumā līdz 20 gadiem, kuri bija iegādājušies BALTA OCTA apdrošināšanas polisi.

Analizējot saņemtos atlīdzību pieteikumus, apdrošinātājs secinājis, ka galvenais negadījumu cēlonis jaunajiem autovadītājiem ir pieredzes un praktisko iemaņu trūkums, nevis pārgalvība, kā ierasts domāt. „Par drošību uz ceļa ir jādomā jebkurā vecumā, tomēr jāatzīst, ka gados jaunākiem autovadītājiem, kuri tikai nesen ieguvuši braukšanas apliecību, negadījumu risks ir daudz lielāks, ko apliecina arī mūsu rīcībā esošā statistika. Viena no iespējām, kā uzlabot savas braukšanas prasmes un praktiski sagatavoties bīstamām situācijām uz ceļa, ir braukšanas iemaņu apgūšana drošas braukšanas poligonos,” norāda Kristaps Liecinieks, BALTA transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs.

Arī apdrošinātāja BALTA sadarbības partneris Drošas braukšanas skola piekrīt, ka nepilnīga jauno autovadītāju apmācība un praktisko iemaņu trūkums ir galvenie iemesli lielākam ceļu satiksmes negadījumu riskam. „Galvenais iemesls, visticamākais, ir nepietiekama kvalitāte apmācības programmās, sagatavojot jaunos autovadītājus, kā arī pieredzes trūkums. Labā ziņa ir tā, ka nule pieņemtās izmaiņas normatīvajos aktos paredz garākus un ilgākus jauno autovadītāju apmācības termiņus, un tas nozīmē arī augstāku apmācību kvalitāti. Ņemot vērā citu valstu pieredzi, redzam, ka jūtamu uzlabojumu ir panākušas tās valstis, kurās ir noteikti obligātie drošas braukšanas kursi jeb vadītāju iemaņu uzlabojošie kursi ar nodarbībām speciāli aprīkotos poligonos,” situāciju komentē Jānis Vanks, Drošas braukšanas skolas direktors.

Eiropas Komisijas veiktie pētījumi liecina, ka attīstītajās valstīs ceļu satiksmes negadījumi ir galvenais mirstības cēlonis vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem. Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem 2016.gada pirmajos piecos mēnešos Latvijā noticis 16 701 ceļu satiksmes negadījums, un tas ir par 11,5% vairāk nekā pērn, kad attiecīgajā periodā tika reģistrēta 14 971 sadursme.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kanibaals 7.jūlijs 2016 15:31
3 0 Atbildēt

Tad jau jaunieši ir 1,5x biežāk cietušie nevis izraisītāji.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW avārija Krievijā paņem četras dzīvības (+ VIDEO) 10

BMW vadītājs Krievijas pilsētā Krasnodarā zaudē vadību pār savu spēkratu un ietriecas betona stabā. Pirms tam šī automašīna tika redzēta driftējot pilsētas ielās. Lasīt vairāk

 

OCTA riska klase gada laikā samazinājusies 197 540 autovadītājiem

Pēc ikgadējā transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas "bonus-malus" klašu pārrēķina šogad riska klase samazinājusies 197 540 autoīpašnieku, kamēr riska klase pieaugusi 348 226 autovadītājiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati. Lasīt vairāk

 

Nesadala krustojumu (+ VIDEO) 9

Plats krustojums, maz transporta, taču sadursme notiek tik un tā. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: KIA hibrīds, kuram uz plašu pircēju ievērību būs jāpagaida (+VIDEO) 28

Jāatzīst, ka arī plug in hibrīdi nav nekādi lētie, tomēr šad un tad parādās automašīnas, kas ar laiku varētu kļūt pirktākas. Šoreiz TV Autoziņas testē vienu tādu auto. Tas ir Kia Xceed plug in hibrīds. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti