Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Aicina uz drošas braukšanas bezmaksas semināriem “Latvijas Gada auto testu dienā Molā”

 
Latvijas Gada Auto | 12.oktobris 2016 8:18

Sēdpozīcija, roku novietojums uz stūres un prasme pareizi stūrēt daudzos gadījumos būtu bijis glābiņš, lai izvairītos no ceļu satiksmes negadījumiem gan ar vieglām, gan letālām sekām. Tādēļ sestdien, 15. oktobrī pie t/c “Mols” “Latvijas Gada auto testu dienas Molā” ietvaros notiks bezmaksas semināri ar mērķi sniegt vitāli svarīgas pamatzināšanas, lai vadītu auto droši un pārliecinoši.

“Latvijas Gada auto testu diena Molā” no plkst. 11:00 līdz 18:00 ik stundu autožurnālists Atis Jansons un trīspadsmitkārtējais rallija čempions Ivars Caune klātesošajiem stāstīs par pareizas stūrēšanas nozīmi, kā arī to praktiski parādīs. Savukārt Ceļu Satiksmes Drošības Direkcijas (CSDD) speciāli izveidotā stendā ikviens uz savas ādas varēs praktiski pārbaudīt drošības jostu nozīmi automobiļa pēkšņas apstāšanās gadījumos.

Pareizs sēdekļa regulējums un pozīcija pie stūres ir ļoti svarīgas pamatzināšanas, kas ir svarīgas ikvienam auto vadītājam. Auto novirzes no kursa cilvēks fizioloģiski daudz ātrāk sajūt ar savu ķermeni, nevis ar acīm, bet nepareiza sēdpozīcijas izvēle un darbība pie stūres ne vien mazina ķermeņa spējas uztvert automobiļa kustību, bet arī ļoti ierobežo manevrētspēju, it īpaši situācijās, kad jārīkojas ātri. Speciālisti šīs lietas raksturo kā ļoti vienkārši iegaumējamas, un, piemēram, gan roku pozīcijai uz stūres, gan stūrēšanai ir jābūt automātiskām. Ja reiz tas ir tik vienkārši, kādēļ to ievēro tikai retais?

Gan Ivars Caune, gan Atis Jansons nepareizu stūrēšanu galvenokārt saista ar cilvēku zināšanu trūkumu. “Uzskatu, ka autovadītāju sagatavošanā ir viens liels baltais plankums – viena pamatiemaņa, kas netiek ne skaidrota, ne mācīta. Katrs to stūres ratu groza kā pagadās. Esmu arī pavērojis, kā Uzvaras parkā instruktori pieņem kursantus – labākajā gadījumā noregulē spoguļus. Neesmu pamanījis, ka kāds rūpīgi noregulētu sēdekļus,” par saviem novērojumiem stāsta Atis Jansons.

Problēmu autovadītāju apmācībā saskata arī Ivars Caune: “Dažādās drošas braukšanas apmācībās esam novērojuši, ka gandrīz 90% autovadītāju ar rokām pie stūres darbojas nepareizi,” stāsta Ivars Caune: “Ja sākotnēji autoskolās pareizi iemācītu, kā jāsēž, kā jātur rokas uz stūres un kā pareizi jāstūrē, tad daudzi cilvēki būtu spējuši izvairīties no negadījumiem, kur iebraukuši grāvī vai sadūrušies ar citu automašīnu. Nepareiza sēdēšana arī daudz straujāk izraisa nogurumu, kas bieži vien arī ir satiksmes negadījumu cēlonis.”

Ļoti bieži cilvēki “grēko” arī ar drošības jostām, atrodot dažādus argumentus to nelietošanai – josta spiež, “ar mani jau nekas nenotiks” vai tālu nav jābrauc. Ja vien mēs aizdomātos par tās nepieciešamību tikpat bieži, cik meklējot attaisnojumus, lai nesprādzētos. Autovadītāji aizmirst arī to, ka drošības josta ir ne vien drošības garants ārkārtas situācijās, bet liels atbalsts automobiļa vadīšanā, noturot autovadītāja ķermeni vietā, veicot straujākus manevrus.  Tāpēc sestdien arī CSDD ikvienam piedāvās pārbaudīt drošības jostas efektivitāti straujas apstāšanās gadījumos. “Ja Eiropas valstīs priekšā sēdošie sprādzējas gandrīz 100% gadījumu, tad Latvijā tie ir 80-90%. Aizmugurējos sēdekļos diemžēl sprādzējas vēl mazāks skaits cilvēku– apmēram 50-60%,” stāsta CSDD sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Jānis Aizpors: “Drošības jostu darbību visai nopietni jau var sajust pat mazā ātrumā, ko arī šajā stendā piedāvāsim. Ātrums ir neliels, bet trieciens ir pietiekošs, lai saprastu to, kādas sekas var būt arī tad, kad ātrums ir lielāks. Aicinām cilvēkus to pārbaudīt šādā stendā, nevis par drošības jostu nepieciešamību pārliecinoties reālās sadursmēs.”

Sestdien “Latvijas Gada auto testu dienā” pie t/c “Mols” no 11:00 līdz 18:00 ikviens interesents ir aicināts baudīt daudzveidīgas auto un autovadīšanai veltītas aktivitātes. Būs iespējams doties testa braucienos ar ap 20 jaunākajiem automodeļiem Latvijā, uzvarot veiklības braucienā, iegūt jauno “Volkswagen Tiguan” uz nedēļas nogali,  semināros un diskusijās ar drošas braukšanas speciālistiem atsvaidzināt zināšanas un iemaņas auto vadīšanā, kā arī īpašas akcijas cenas un piedāvājumi visiem, kuri plāno iegādāties jaunu auto.  

Foto: Publicitātes attēls

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Saeimā mēģinās lūkot, kā izlabot pašiem nesaprastus OCTA likuma grozījumus; savākti jau 14 000 parakstu 20

Saeimas sēdē šodien vērtēs opozīcijas iesniegtos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas labo pieņemto normu, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Lasīt vairāk

 

Valdība konceptuāli vienojas no sākuma Rīgu neiekļaut "Rail Baltica" dzelzceļa trasē (+ VIDEO) 8

Vairāku stundu diskusijas, asa viedokļu apmaiņa, bet skaidrs ir viens – ko darīt ar projektu “Rail Baltica” ir sāpīgs jautājums. Trūkst ne tikai naudas, bet arī plāna, ko darīt tālāk. Par ko valdībai izdevās vienoties, un ko sola projekta nākotne? Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 16

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti