“Michelin” iestājas pret jauno riepu protektoru noteikumu ieviešanu un ap to pastāvošo aģitāciju 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Anete Silina | 12.oktobris 2016 8:30

Vairāki riepu ražotāji šobrīd aktīvi aģitē par noteikumu ieviešanu, saskaņā ar kuriem būtu jāveic obligāta riepu maiņa, sasniedzot protektoru dziļumu 3-4 mm.

“Michelin” saglabā savu pozīciju un apgalvo, ka esošās prasības mainīt riepas ar protektoru dziļumu 1,6 mm veicina modernās motorizācijas izaicinājumu attīstību, tāpēc jauno noteikumu ieviešana nav nepieciešama.

Michelin kā galvenos iemeslus pret esošo noteikumu maiņu norāda drošību uz ceļa, izmaksas, kā arī dabas aizsardzību.

Drošība

Transportlīdzekļa bremzēšanas ceļa garums ir atkarīgs no vairākiem faktoriem. Līdzās riepām, ļoti svarīga nozīme ir bremžu un ABS iekārtu kvalitātei, virsmas tipam, laika apstākļiem (mitrums un temperatūra), spiedienam riepās un protektoru temperatūrai, kā arī autovadītāja prasmēm. Dažādu ražotāju jaunu riepu veiktspēja var atšķirties. Šīs atšķirības var tikt pamanāmas gan pie dažādu riepu ražotāju markām, modeļiem un riepu izmēriem. Premium klases riepas ar protektoru nolietojumu līdz 1,6 mm var uzrādīt daudz lielāku veiktspēju, nekā līdzīgas budžeta klases riepas.

Izmaksas

Riepu maiņa pie 3-4 mm protektoru dziļuma neizbēgami veicinās biežāku riepu iegādi, kas savukārt palielinās izdevumus par transportlīdzekļu ekspluatāciju. Šis fakts jo sevišķi ir nepieļaujams laikā, kad riepu tehnoloģijas attīstības tempa rezultātā tam vajadzētu būt tieši pretējam, pat neņemot vērā pašu transportlīdzekļu konstrukcijas uzlabojumus. Riepu nomaiņa pie 3-4 mm protektoru dziļuma 1,6 mm vietā veicinās riepu nomaiņu vismaz ik pēc 2 gadiem. Šāds scenārijs noteikti neiepriecinās automašīnu īpašniekus. Tas ietekmētu arī autoparku operatoru izmaksu palielinājumu, pieaugtu arī mēneša izdevumu izmaksas attiecībā uz automašīnu nomaksu un līzingu.

Dabas aizsardzība

Riepu ražošanai tiek izmantots konkrēts materiālu daudzums un iztērēts noteikts daudzums enerģijas. Jo vairāk materiālu tiek izmantots, jo lielāka ir to ietekme uz apkārtējo vidi. Tāpēc riepu nomaiņas biežumam vajadzētu būt pēc iespējas retākam. Riepas rites pretestība, kuras pārvarēšanai tiek patērēta 1/5 iepildītās degvielas (vai elektroenerģijas), līdz ar gumijas nodilšanu samazinās. Michelin ir konstatējis, ka pāragra riepu maiņa radītu lielāku par 900 milj. litru degvielas patēriņa daudzumu, kā arī palielinātu par 3 milj. tonnām gadā ogļskābās gāzes emisiju (jeb par 9 mlj.tonnām, ja pieskaitītu ar pāragru riepu nomaiņu radušos zaudējumus). Šie skaitļi atbilst ogļskābās gāzes gada emisijai Lielbritānijas otrajā lielākajā pilsētā Birmingemā.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
dArtanjans 12.oktobris 2016 10:41
2 0 Atbildēt

par vieglajiem nezinu,bet smagajam transportam ir tā saucamās griežamās(pie noteikta nodiluma ar speciālu ierīci padziļina protektora zīmējumu līdz kaut kādam tur...).Esmu redzējis,kā totālam liselli tādā veidā dzen rievas iekšā,ka gar drātīm vien ņerkst.

Conqueror 16.oktobris 2016 2:56
1 0 Atbildēt

michelin taisnība

rt 12.oktobris 2016 8:51
1 0 Atbildēt

A kur problēma? Iegriezīs nodilušā riepā protektoru un brauks tālāk. Jau tagad ir meistari, kas māk padziļināt protektoru saglabājot ražotāja metkas.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti