CSDD: jaunās autovadītāju apmācības prasības uzlabos autoskolu sniegto pakalpojumu kvalitāti 1

 

Foto: Publicitātes attēls

CSDD | 12.oktobris 2016 11:29

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) atgādina, ka š.g. 1. novembrī stāsies spēkā grozījumi noteikumos par autovadītāju apmācību, kas uzlabos autoskolu sniegto pakalpojumu kvalitāti, kā rezultātā labāk tiks sagatavoti jaunie autovadītāji un ikviens uz ceļa varēs justies drošāk.

Dzīve mainās visās jomās un bija pienācis laiks veikt korekcijas arī autovadītāju sagatavošanas procesā atbilstoši Eiropā esošajām tendencēm un situācijai Latvijā. Grozījumu nepieciešamību apliecina arī tas, ka situācija satiksmes drošības jomā Latvijā nav tik laba kā vidēji Eiropas Savienībā (ES). Latvijā 2015. gadā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 94 cilvēki, rēķinot uz miljonu iedzīvotāju, kas ir viens no augstākajiem rādītājiem ES. “Zem mums” ir tikai Rumānija un Bulgārija.

Ar 1. novembri topošo autovadītāju apmācības procesā paredzētas vairākas izmaiņas

Tiks ieviestas jaunas tēmas teorētiskās apmācības procesā (piemēram, bīstamu situāciju paredzēšana, risku novēršana u.c.), kā arī tiks palielināts minimālais braukšanas stundu skaits. Vadīšanas apmācību plānots papildināt ar braukšanu slidena ceļa apstākļos un diennakts tumšajā laikā. Rezultātā autovadītāji tiks labāk sagatavoti patstāvīgajām gaitām ceļu satiksmē.

Jaunā sistēma būs draudzīgāka arī skolu kursantiem - teorētiskās apmācības programmās ietvertie jautājumi sadalīti apmācības moduļos. Tas nozīmē, ja personai nav bijusi iespēja apmeklēt mācības, tad būs iespēja konkrēto moduli apmeklēt citā laikā.

Sistēma būs caurspīdīgāka un samazināsies “ēnu ekonomika”. Plānots noteikt, ka apmaksa par visiem ar apmācību saistītajiem pakalpojumiem tiek maksāta autoskolai. Tas ierobežos maksājumus, no kuriem netiek maksāti nodokļi. Rezultātā palielināsies ieņēmumi valsts budžetā. Pašlaik ir autoskolas, kuras izmanto klientu nezināšanu un pieprasa samaksu par pakalpojumiem, ko klients var veikt pats un bez maksas, piemēram, pēc apmācības beigšanas topošais autovadītājs pieteikties eksāmeniem CSDD var personīgi un par to maksa nav paredzēta.

Visām autoskolām apmācības procesā no 2018. gada būs jāizmanto mācību laukums. Autoskolas laukumus varēs izmantot uz īres pamata un vairākas skolas varēs kooperēties, izmantojot vienu laukumu.

Maksa par CSDD sniegtajiem pakalpojumiem – eksāmeniem un vadītāju apliecību izsniegšanu, nemainās.

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
. 14.oktobris 2016 10:00
1 0 Atbildēt

cerams. jo autoskola pieprasīja iemaksāt viņiem 100 eiro pa braukšanu un beigās izrādījās, ka instruktoriem tas ir vienalga un vel bonusā pateica, ka nedos zīmogu kartiņā, iekams nesamaksās 600eiro viņam.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti