Autovadītājiem jāuzmanās no apledojuma un slapjām koku lapām

Foto: iAuto.lv

ERGO | 17.oktobris 2016 10:41

Jau šomēnes sagaidāmi pirmie apdrošināšanas atlīdzību pieteikumi par ceļu satiksmes negadījumiem apledojuma dēļ, kā arī automašīnai saslīdot uz slapjām koku lapām.

Apdrošināšanas sabiedrības ERGO dati par iepriekšējiem pieciem gadiem liecina, ka visagrāk pieteikumi par šādiem negadījumiem tiek saņemti tieši oktobrī. Pieredze rāda arī, ka, sākoties aukstajam periodam un apledojušiem ceļiem, nelielu negadījumu skaitam ir tendence pieaugt pat par 50%.

Saskaņā ar ERGO novērojumiem rudenī un ziemas perioda sākumā biežāk izplatītie ceļu satiksmes negadījumu cēloņi ir auto saslīdēšana. Tādās situācijās var notikt sadursme ar citu transportlīdzekli vai kādu objektu – koku, ēkas sienu, nožogojumu vai apmali u.c. Visbiežāk auto bojājumi šādos gadījumos ir skrāpējumi vai buktes, nolauzti vai deformēti spoguļi, sasisti lukturi, iebuktēti auto atdures stieņi, bojātas riepas un diski. Šāda veida negadījumos radītie zaudējumi ir vidēji ap 400 eiro.

“Autovadītāji var nepamanīt vai nebūt gatavi tam, ka ceļu segumu jau klāj neliels apledojums, ko dēvē par melno ledu. Kamēr vēl braucam ar vasaras riepām, pat visplānākā ledus kārtiņa var radīt satiksmei bīstamus apstākļus. Uzmanīgiem jābūt arī vietās, kur sabirušas koku lapas. Ja lapas ir slapjas, apsarmojušas vai sasalušas, tās ir ļoti slidenas un tāda brauktuve ir tikpat bīstama kā apledojis ceļš,” uzsver Ivars Vismanis, Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors.

Viņš norāda, ka negadījumu risku var būtiski mazināt, ja automobiļa īpašnieks savlaicīgi sagatavojis transportlīdzekli ziemas sezonai un jau pielāgojis savu braukšanas stilu slidenajam laikam. Lai izvairītos no iekļūšanas ceļu satiksmes negadījumā, rudens un ziemas periodā autovadītājiem ieteicams ievērot pamata drošības prasības – pienācīgu distanci, atbilstoši izvēlētu ātrumu, savlaicīgu bremzēšanu un kvalitatīvas riepas, neatliekot vasaras riepu nomaiņu uz pēdējo brīdi. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem sezonai atbilstošām ziemas riepām minimālais protektora dziļums ir 4 mm.

ERGO speciālisti atgādina, ka vasaras riepas savu funkcionalitāti sāk zaudēt jau brīdī, kad gaisa temperatūra noslīd zem +7 grādu atzīmes. Braucot ar neatbilstošām vai nodilušām riepām, ievērojami palielinās risks, ka auto, nespējot savlaicīgi nobremzēt, ieslīd pretējā braukšanas joslā vai noslīd no ceļa braucamās daļas.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

290 km/h ātrais Audi RS 3 uzstāda Nirburgringas rekordu kompaktajiem auto

Audi RS 3 kļuvis par ātrāko kompaktās klases automobili Nirburgringas trasē. Jaunais rekords: 7:40,748. Lasīt vairāk

 

Ķīnas autoražotājs parāda elektrisku krosoveru, kas uzlādē baterijas 8 minūtēs 13

Ķīnas autoražotājs GAC parādījis elektriskās piedziņas krosoveru Aion V, kas ar vienu uzlādi spēs nobraukt līdz 1000 kilometriem, bet uzlādes process līdz 80% ilgs mazāk par 10 minūtēm. Lasīt vairāk

 

Jonass MXGP izcīna trešo vietu Beļģijas "Grand Prix"

Latvijas motosportists Pauls Jonass no "Gas Gas" komandas svētdien ieņēma trešo vietu pasaules motokrosa čempionāta MXGP klasē sestā posma - Flandrijas "Grand Prix" - sacensībās. Lasīt vairāk

 

Okons Ungārijas "Grand Prix" svin pirmo F-1 uzvaru karjerā; Hamiltons atgūst vadību kopvērtējumā (papildināts 8.00)

"Alpine" komandas braucējs francūzis Estebans Okons svētdien Ungārijas "Grand Prix" svinēja savu pirmo uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionātā, britam Lūisam Hamiltonam atgūstot vadību čempionāta kopvērtējumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti