Autovadītājiem jāuzmanās no apledojuma un slapjām koku lapām

Foto: iAuto.lv

ERGO | 17.oktobris 2016 10:41

Jau šomēnes sagaidāmi pirmie apdrošināšanas atlīdzību pieteikumi par ceļu satiksmes negadījumiem apledojuma dēļ, kā arī automašīnai saslīdot uz slapjām koku lapām.

Apdrošināšanas sabiedrības ERGO dati par iepriekšējiem pieciem gadiem liecina, ka visagrāk pieteikumi par šādiem negadījumiem tiek saņemti tieši oktobrī. Pieredze rāda arī, ka, sākoties aukstajam periodam un apledojušiem ceļiem, nelielu negadījumu skaitam ir tendence pieaugt pat par 50%.

Saskaņā ar ERGO novērojumiem rudenī un ziemas perioda sākumā biežāk izplatītie ceļu satiksmes negadījumu cēloņi ir auto saslīdēšana. Tādās situācijās var notikt sadursme ar citu transportlīdzekli vai kādu objektu – koku, ēkas sienu, nožogojumu vai apmali u.c. Visbiežāk auto bojājumi šādos gadījumos ir skrāpējumi vai buktes, nolauzti vai deformēti spoguļi, sasisti lukturi, iebuktēti auto atdures stieņi, bojātas riepas un diski. Šāda veida negadījumos radītie zaudējumi ir vidēji ap 400 eiro.

“Autovadītāji var nepamanīt vai nebūt gatavi tam, ka ceļu segumu jau klāj neliels apledojums, ko dēvē par melno ledu. Kamēr vēl braucam ar vasaras riepām, pat visplānākā ledus kārtiņa var radīt satiksmei bīstamus apstākļus. Uzmanīgiem jābūt arī vietās, kur sabirušas koku lapas. Ja lapas ir slapjas, apsarmojušas vai sasalušas, tās ir ļoti slidenas un tāda brauktuve ir tikpat bīstama kā apledojis ceļš,” uzsver Ivars Vismanis, Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors.

Viņš norāda, ka negadījumu risku var būtiski mazināt, ja automobiļa īpašnieks savlaicīgi sagatavojis transportlīdzekli ziemas sezonai un jau pielāgojis savu braukšanas stilu slidenajam laikam. Lai izvairītos no iekļūšanas ceļu satiksmes negadījumā, rudens un ziemas periodā autovadītājiem ieteicams ievērot pamata drošības prasības – pienācīgu distanci, atbilstoši izvēlētu ātrumu, savlaicīgu bremzēšanu un kvalitatīvas riepas, neatliekot vasaras riepu nomaiņu uz pēdējo brīdi. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem sezonai atbilstošām ziemas riepām minimālais protektora dziļums ir 4 mm.

ERGO speciālisti atgādina, ka vasaras riepas savu funkcionalitāti sāk zaudēt jau brīdī, kad gaisa temperatūra noslīd zem +7 grādu atzīmes. Braucot ar neatbilstošām vai nodilušām riepām, ievērojami palielinās risks, ka auto, nespējot savlaicīgi nobremzēt, ieslīd pretējā braukšanas joslā vai noslīd no ceļa braucamās daļas.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Audi RS6 Avant + Lauris Aleksejevs = supergards burgers (+VIDEO)

Audi RS6 Avant ir īpašs "ģimenes" universālis. Četru litru motors ar divām turbīnām un 600 zirgspēku jaudu. Paātrinājums līdz 100 km/h pēc ražotāja datiem aizņem tikai 3,6 sekundes. Lasīt vairāk

 

Cēsīs nozog neaizslēgtu automašīnu ar aizdedzē atstātām atslēgām 2

Pagājušās nedēļas nogalē Cēsīs no kādas mājas pagalma tika nozagta neaizslēgta automašīna "VW Golf", kuras aizdedzē tika atstātas atslēgas, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne. Lasīt vairāk

 

Minirallijam “Karosta 2020” pieteikušās 130 ekipāžas

Sestdien, 26. septembrī, Liepājā un tās apkārtnē norisināsies Latvijas kausa izcīņas minirallijā ceturtais posms “Karosta 2020”, un sacensībām pieteikušās 130 ekipāžas no visas Latvijas. Lasīt vairāk

 

Latvijā 80% iedzīvotāju autoceļu uzturēšanu vasarā vērtē kā labu vai viduvēju 6

Latvijā 80% iedzīvotāju autoceļu uzturēšanu vasarā vērtē kā labu vai viduvēju, bet ziemā autoceļu uzturēšanu kā labu vai viduvēju vērtē 73% iedzīvotāju, liecina VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) veiktā aptauja, kurā analizēta iedzīvotāju informētība par Latvijas autoceļiem un to uzturēšanu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti