Autovadītājiem jāuzmanās no apledojuma un slapjām koku lapām

Foto: iAuto.lv

ERGO | 17.oktobris 2016 10:41

Jau šomēnes sagaidāmi pirmie apdrošināšanas atlīdzību pieteikumi par ceļu satiksmes negadījumiem apledojuma dēļ, kā arī automašīnai saslīdot uz slapjām koku lapām.

Apdrošināšanas sabiedrības ERGO dati par iepriekšējiem pieciem gadiem liecina, ka visagrāk pieteikumi par šādiem negadījumiem tiek saņemti tieši oktobrī. Pieredze rāda arī, ka, sākoties aukstajam periodam un apledojušiem ceļiem, nelielu negadījumu skaitam ir tendence pieaugt pat par 50%.

Saskaņā ar ERGO novērojumiem rudenī un ziemas perioda sākumā biežāk izplatītie ceļu satiksmes negadījumu cēloņi ir auto saslīdēšana. Tādās situācijās var notikt sadursme ar citu transportlīdzekli vai kādu objektu – koku, ēkas sienu, nožogojumu vai apmali u.c. Visbiežāk auto bojājumi šādos gadījumos ir skrāpējumi vai buktes, nolauzti vai deformēti spoguļi, sasisti lukturi, iebuktēti auto atdures stieņi, bojātas riepas un diski. Šāda veida negadījumos radītie zaudējumi ir vidēji ap 400 eiro.

“Autovadītāji var nepamanīt vai nebūt gatavi tam, ka ceļu segumu jau klāj neliels apledojums, ko dēvē par melno ledu. Kamēr vēl braucam ar vasaras riepām, pat visplānākā ledus kārtiņa var radīt satiksmei bīstamus apstākļus. Uzmanīgiem jābūt arī vietās, kur sabirušas koku lapas. Ja lapas ir slapjas, apsarmojušas vai sasalušas, tās ir ļoti slidenas un tāda brauktuve ir tikpat bīstama kā apledojis ceļš,” uzsver Ivars Vismanis, Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors.

Viņš norāda, ka negadījumu risku var būtiski mazināt, ja automobiļa īpašnieks savlaicīgi sagatavojis transportlīdzekli ziemas sezonai un jau pielāgojis savu braukšanas stilu slidenajam laikam. Lai izvairītos no iekļūšanas ceļu satiksmes negadījumā, rudens un ziemas periodā autovadītājiem ieteicams ievērot pamata drošības prasības – pienācīgu distanci, atbilstoši izvēlētu ātrumu, savlaicīgu bremzēšanu un kvalitatīvas riepas, neatliekot vasaras riepu nomaiņu uz pēdējo brīdi. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem sezonai atbilstošām ziemas riepām minimālais protektora dziļums ir 4 mm.

ERGO speciālisti atgādina, ka vasaras riepas savu funkcionalitāti sāk zaudēt jau brīdī, kad gaisa temperatūra noslīd zem +7 grādu atzīmes. Braucot ar neatbilstošām vai nodilušām riepām, ievērojami palielinās risks, ka auto, nespējot savlaicīgi nobremzēt, ieslīd pretējā braukšanas joslā vai noslīd no ceļa braucamās daļas.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 20 000 eiro – jaunā Opel Astra kļūst pieejama pasūtīšanai (+ FOTO) 9

Vācijas autobūves kompānija Opel uzsākusi pasūtījumu pieņemšanu no klientiem, kas vēlas iegādāties modernizēto Astra – Volkswagen Golf konkurentu, kas savu oficiālo pirmizrādi svinēs Frankfurtes autoizstādē septembrī. Lasīt vairāk

 

Mercedes parāda elektrisko minivenu ar 400 km tāldarbību (+ FOTO) 6

Mercedes-Benz iepazīstinājis ar minivenu EQV – V-klases minivena elektriskās piedziņas modifikāciju, kas ar pilnībā uzlādētu akumulatoru spēs nobraukt aptuveni 400 km. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts, ka katrs piektais Latvijas iedzīvotājs zina kādu, kas vadījis automašīnu alkohola reibumā 7

Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs jeb 20% cilvēku zina kādu, kas pēdējā gada laikā ir vadījis automašīnu alkohola reibumā, liecina Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) Latvijas iedzīvotāju veselību ietekmējošo paradumu pētījums par 2018.gadu. Lasīt vairāk

 

Atrasts un pārbūvēts - ASV izgatavo retro kupeju ar 638 Zs jaudu (+ FOTO) 4

ASV tūninga kompānija restaurējusi 1949.gada Hudson Coupe, pārbūvējot to par efektīgu un jaudīgu restomod automobili. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti