CSDD kopā ar partneriem Jelgavā sāk “tumšo gājēju glābšanas misiju” - iAuto

CSDD kopā ar partneriem Jelgavā sāk “tumšo gājēju glābšanas misiju”

 

Foto: Publicitātes attēls

CSDD | 21.novembris 2016 13:59

Pēdējās dienās, kad nokusis baltais sniegs un diennakts gaišais laiks ir nedaudz vairāk kā septiņas stundas (saule lec pl.8:16, riet pl.16:00), aktuālākais jautājums ceļu satiksmē ir gājēju drošība. Pēc Valsts policijas apkopotās informācijas pēdējās piecās dienās negadījumos cietuši 16 gājēji, t.i. trīs cietušie diennaktī.

Lai mudinātu visus Latvijas iedzīvotājus šajā tumšajā laikā rūpēties par sevi un līdzcilvēkiem, uzvelkot gaismu atstarojošu vesti vai apģērbu, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) un Valsts policija  kopā ar Latvijas Samariešu apvienību (LSA) un tās sadarbības partneriem  reģionos uzsāk gājēju drošības reidus. Pirmais reids trešdien, 23.novembrī notiks Jelgavā; tā sākums - plkst.16.00 pie CSDD nodaļas (adrese: Satiksmes ielā 2A, Jelgava).

CSDD ilggadējais sadarbības partneris Latvijas Samariešu apvienību jau vairākus gadus nodrošina atstarojošo vestu nogādi līdz tiem Latvijas iedzīvotājiem, kuriem tās ir visvairāk vajadzīgas un kuriem, iespējams, trūkst līdzekļu, lai vesti nopirktu.  Šogad 20 tūkstoši vestu tiks izdalīti kā pieaugušajiem, tā arī bērniem.

Reģiona statistika:

Šī gada desmit mēnešos Zemgales reģionā ceļu satiksmē bojā gājuši septiņi, bet ievainoti – 73 gājēji. Jelgavas pilsētā un tās apkārtnē šogad bojā gājuši divi gājēji. Pēdējā traģēdija notikusi 9.septembra vakarā uz Bauskas šosejas, kad kāds vecāks vīrietis pameta ceļa malā savu velosipēdu un, nesaprotamu iemeslu dēļ, devās pāri šosejai ar intensīvu satiksmi.

Kā liecina CSDD apkopotie ilggadējie statistikas dati, oktobrī, novembrī un decembrī ceļu satiksmē cieš tikpat daudz cilvēku, cik gada pirmajos deviņos "gaišajos" mēnešos. Šogad 10 mēnešos Latvijā bojā gājuši 36 gājēji, kas ir par 5 mazāk nekā pērn desmit mēnešos.

             Autovadītājs gājēju, bez gaismu atstarojošas vestes, uz ceļa pamana tikai 25–40 metru attālumā. Ja vadītājs brauc ar ātrumu 90 km/h, šo ceļa posmu viņš veic 1–2 sekundēs, kas ir pārāk mazs laiks, lai noreaģētu un nobremzētu un / vai apbrauktu gājēju. Savukārt atstarotāja atspīdināto gaismu autovadītājs pamana 140 metru attālumā, ja transportlīdzeklis brauc ar iedegtiem tuvās gaismas lukturiem, bet 400 metru attālumā – ja iedegti tālās gaismas lukturi.

Veste nenes gaismu ne kabatā, ne somā. ESI GAISMAS VESTNESIS!

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti