Šoferu bieži pielietots, bet bīstams manevrs – strauja joslu maiņa - iAuto

Šoferu bieži pielietots, bet bīstams manevrs – strauja joslu maiņa 15

 

Foto: ekrānšāviņš

Ergo | 28.novembris 2016 9:46

Viens no manevriem, kura dēļ visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi pilsētās, ir strauja joslu maiņa, braucot intensīvas satiksmes apstākļos – tā liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO speciālistu apkopotā informācija.

Šo ieradumu kā vienu no biežāk veiktajiem savā autovadītāja ikdienā atzina arī trešdaļa CSDD un ERGO rīkoto drošas braukšanas apmācību dalībnieki.

Citi autovadītāju iecienīti manevri, kuru dēļ biežāk notiek negadījumi, ir arī distances neievērošana un priekšrokas nedošana, izbraucot uz galvenā ceļa. Saskaņā ar ERGO klientu OCTA pieteikumiem aptuveni 65% ceļu satiksmes negadījumu notiek, veicot šos manevrus. Turklāt tie raksturo agresīvu braukšanas stilu, par ko autovadītājam var tikt piemērots administratīvais sods.

“Nepārtraukta joslu maiņa ir tendence, kas iet roku rokā ar kopējo braukšanas kultūru, kas diemžēl dēvējama par samērā agresīvu. Sadursmes cēloņi bieži ir saistīti gan ar pagrieziena signāla nerādīšanu, veicot šos manevrus, gan ar agresīvu braukšanu un mēģinājumiem iespraukties starp citiem auto, lai gan vietas tam nav pietiekami,” stāsta Ivars Vismanis, ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors. Arī rāvējslēdzēja principa ignorēšanu un vispārējas pieklājības trūkumu viņš min kā iemeslus ceļu satiksmes negadījumiem, kuri varēja arī nenotikt, ja vien autovadītāji būtu savstarpēji saprotošāki. “Drošas braukšanas apmācībās veiktā aptauja apliecina, ka par to ir svarīgi runāt, jo autobraucējiem tomēr nav pilnīgas izpratnes par agresīvas braukšanas būtību,” uzsver Ivars Vismanis.

63% apmācību dalībnieku atbildēja, ka neuzskata sevi par agresīviem braucējiem, taču tajā pašā laikā tieši tikpat atzīmēja, ka mēdz šķērsot krustojumu pie dzeltenās gaismas un vēl tikpat – ka pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu.

Lai izvairītos no nepatīkamām situācijām, šoferiem ieteicams pirms jebkādu manevru veikšanas objektīvi novērtēt, vai tam pietiks laika un vietas, kā arī vai tas netraucēs pārējiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Nevajadzētu paļauties uz pieņēmumu, ka gan jau citi satiksmē iesaistītie visu pamanīs un palaidīs. Tāpat steigā ieteicams neprovocēt situācijas, neievērojot distanci, jo nekad nevar zināt, cik veikli uz izmaiņām satiksmē reaģēs priekšā vai blakus braucošā transportlīdzekļa vadītājs. Svarīgi ir iekļauties satiksmes plūsmā un ievērot cieņu pret citiem tās dalībniekiem. “Īpaši ziemā, kad ceļu segumu klāj ledus un redzamību pasliktina snigšana, ir svarīgi pret drošas braukšanas pamatprincipiem un dalību satiksmē izturēties ļoti atbildīgi,” aicina Ivars Vismanis.

CSDD un apdrošināšanas sabiedrības ERGO rīkotās drošas braukšana apmācības kampaņas “Pierādi sevi citur, nevis uz ceļa!” ietvaros norisinājās Biķernieku trasē oktobrī un novembra sākumā. Tajās 316 autovadītāji izmantoja iespēju pilnveidot savas teorētiskās zināšanas un praktiskās braukšanas prasmes.

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Palaidniex 28.novembris 2016 13:40
19 8 Atbildēt

Sāc jau bezspēkā sludināt brutālu krimināli vērtējamu darbību?

Palaidniex 28.novembris 2016 14:26
15 0 Atbildēt

Es domāju ģintermužā tev varētu pat atņemt brīvību...

Palaidniex 28.novembris 2016 14:30
15 0 Atbildēt

P.S.

Pagaidām tu sludini, ka jāgartantē ir tikai pa priekšu braucējam.

Kur paliem "pakaļā" braucēja garantijas attiecībā pret citiem?

Es saprotu, ka tava ideālās fantāzijas murgā - tiklīdz brauc kāds pa priekšu, tad visa atbildsība uz vīnu, pašam vairs nekas nav jādara un ir momentā indulģence no visa, jo pakaļā braucējam nav jāievēro pilnīgi nekas, nekas ko nosaka CSN, jo par to ir jārūpējas pa priekšu braucējam, - jāspoiež tavas bremzes, jābū parēģim, kad nāksies bremzēt strauji, utt.

Vienīgais, kur es uzskatu, ka pa priekšu braucējs ir vainīgs ir manevs - "obognal i podrezal" vai "neadekvāti nomainīja joslas", te gan viss nav tik viennozīmīgi - nomainīja bez ekstrīma - es tik labs un atlaid pedāli, lai atjaunotu drošu distanci, nomainīja "štob podrezaķ" - skat punktu par "podrezal"...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti