Apdrošinātājs: Latvijā liela daļa autovadītāju nav informēti par dalītās atbildības negadījumiem - iAuto

Apdrošinātājs: Latvijā liela daļa autovadītāju nav informēti par dalītās atbildības negadījumiem 2

 
Ergo | 19.janvāris 2017 13:50

Latvijā liela daļa autovadītāju nav informēti par dalītās atbildības negadījumiem, atzīst apdrošināšanas kompānijas "Ergo" komunikācijas vadītāja Inese Kronberga.

Viņa norādīja, ka liela daļa ceļu satiksmes negadījumos iesaistīto autovadītāju ir nepieciešama skaidrojoša informācija, ja tiek atzīta abu šoferu vaina un transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas zaudējumu atlīdzība tiek sadalīta atbilstoši katra atbildībai. "Novērojumi liecina, ka autovadītāji, kas iepriekš nav saskārušies ar šādām avārijas situācijām, nezina un daudzi nav pat dzirdējuši, ka apdrošināšanas atlīdzības tiek dalītas proporcionāli ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto autovadītāju atbildībai," pauda Kronberga.

Viņa minēja, ka atbilstoši apdrošināšanas sabiedrības datiem divas biežāk sastopamās avārijas situācijas ceļu satiksmē, kurās abi autovadītāji tiek atzīti par līdzatbildīgiem ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanā, ir tad, ja, veicot kreiso pagriezienu, transportlīdzeklis saduras ar citu transportlīdzekli, kurš veic apdzīšanas manevru, kā arī, ja vienlaikus braucot atpakaļgaitā, piemēram, autostāvvietās, saduras divas automašīnas.

"Ergo" Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors Ivars Vismanis atzīmēja, ka no kompānijas saņemtajiem OCTA atlīdzību pieteikumiem ik mēnesi vidēji 50 negadījumos ir jāizskata, vai ar citiem apdrošinātājiem jāvienojas par dalītās atbildības gadījumiem.

"Ja zaudējumus ir nodarījušas vairākas personas, tad arī apdrošināšanas sabiedrības, kas atlīdzina nodarītos zaudējumus, var būt vairākas. Tāpat, ja cietusī persona vienlaicīgi ir līdzatbildīga, tā var saņemt tikai daļēju zaudējumu atlīdzību no otras puses OCTA apdrošinātāja," teica Vismanis.

Pēc negadījuma, kurā ir viens cietušais, OCTA atlīdzība tam tiek izmaksāta 100% apmērā. Savukārt gadījumā, kad zaudējumus radījušas divas vai vairākas personas, procentuālais dalījums starp tām var būt dažāds, piemēram, 20 pret 80, 50 pret 50 u.tml. Nosakot ceļu satiksmes negadījumā atbildīgo personu atbildības pakāpi, tiek ņemta vērā bīstamība, kas radīta, pārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus.

"Ergo" apdrošinātāju grupa Baltijā pārstāv starptautisko apdrošināšanas grupu "Ergo International AG", kuras mītne ir Diseldorfā, Vācijā, un tās lielākais akcionārs ir starptautiskā pārapdrošināšanas sabiedrība "Munich Re".

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 20.janvāris 2017 17:01
0 0 Atbildēt

Vernon izlasīji?

Vernons 20.janvāris 2017 19:11
0 0 Atbildēt

Izlasīju un brīnos par apdrošinātāju muļķību, "iešaut" sev kājā. Eksistē šajā sakarā MK Noteikumi. Varbūt kāds ieliks norādi. Tātad CSN var pildīt vai nepildīt pa daļām. Tas izcili spilgti redzams mūsu komentāros. Kam tas izdevīgi? Nezinu. Bet kārtību uz ceļa ar tādu attieksmi nekad nepanākt, kad pat apdrošinātāji nav ieinteresēti. Bet tas taču ir viņu bizness!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti