Ziemas riepu izmantošana vasarā nav nedz izdevīga, nedz droša 24

Foto: iAuto.lv

iAuto | 21.aprīlis 2017 17:14

Daudziem auto īpašniekiem pavasaris saistās ar dilemmu - ko darīt ar lietotajām ziemas riepām?

Ja Jums jau ir vasaras riepas no pagājušās sezonas un ziemas riepas vēl pietiks nākamajai ziemai, tad risinājums ir vienkāršs. Tomēr izvēle kļūst sarežģītāka, ja vasaras riepu nav un ziemas riepas ir tādā stāvoklī, ka uz nākamo sezonu tāpat būtu jāmaina.

Ir autovadītāji, kas šādā situācijā izvēlas ekonomiskāko risinājumu – nemaina riepas un vasaras sezonu nobrauc ar lietoto ziemas komplektu. Pirms nākamās sniega sezonas nobrauktās riepas tiek izmestas un tā vietā vienkārši nopirktas jaunas ziemas riepas. Tomēr speciālisti uzskata, ka šāda izvēle var izrādīties nedz ekonomiska, nedz droša.

Ziemas riepas izmantot vasarā nav droši

„Labākā izvēle šādā situācijā būtu pirkt jaunas vasaras riepas un utilizēt vecās ziemas. Katru pavasari mēs atkārtojam: neizmantojies ziemas riepas vasarā, jo tas nav droši. Mēs esam priecīgi, ka arvien vairāk izdzird šo padomu un ņem to arī vērā,” stāsta Goodyear Baltijas menedžeris Elmantas Latkauskas.

Pēc viņa domām auto īpašnieki reizēm novērtē tikai riepu cenu un no tā izdara nepareizus secinājumus, domājot, ka lētāk ir cauru gadu izmantot vienu riepu komplektu. Riepu ietekme uz auto stabilitāti, degvielas patēriņu un komfortu bieži vien tiek aizmirsti, tāpat arī netiek padomāts par riepu ilgmūžību. Par degvielas patēriņu runājot – auto, kas aprīkots ar ziemas riepām, var patērēt pat desmit procentus vairāk degvielas nekā auto ar vasaras riepām.

„Degvielas patēriņš gan ir tikai viens elements no kopainas: ziemas riepām ir īsāks mūžs. Turklāt tās ir skaļākas par vasaras, līdz ar to komforta līmenis uz šosejas ir ievērojami zemāks. Tomēr pats galvenais ir drošība. Ziemas riepas radītas, lai efektīvi strādātu zemās temperatūrās, un +20 un vairāk grādos tās savu funkciju nepilda. Mēs taču vasaras riepas neizmantojam ziemā, tad kādēļ lai brauktu ar ziemas riteņiem vasarā?” jautā Latkauskas.
Ir braucēji, kas gadā nobrauc desmit vai pat mazāk tūkstošus kilometru, un viņi skaidro, ka nav pamatojuma izmantot divus riepu komplektus tik mazam nobraukumam. Tomēr auto ekspertiem ir ieteikums arī šajā situācijā: jo mazāk brauc, jo mazāks riepu nodilums un ilgāks kalpošanas laiks.

„Šādi ietaupīt nav laba ideja, jo pakļaujat sevi potenciālai bīstamībai un ekonomējat uz savu drošību. Noteikti nav ieteicams cauru gadu izmantot vienu riepu komplektu. Riepas ir vienīgais automašīnas saķeres punkts ar ceļa virsmu. Ja šī saķere ir slikta, tad braukšana var kļūt nekontrolējami bīstama. Manuprāt, universālu lietu nav,” skaidro autosportists un sporta kompleksa „333” vadītājs Haralds Šlēgelmilhs.

Vēl viens cieši ar autosportu saistīts cilvēks – leģendāro Palangas ENEOS 1006 km sacensību rīkotājs Darius Jonusis – ir vēl skarbāks savās pārdomās. Viņš uzskata, ka braucējiem, kas gadā nobrauc mazāk par 10 000 km, izdevīgāk būtu izskatīt alternatīvas transporta iespējas, piemēram, auto koplietošanu, auto nomu vai sabiedrisko transportu.

Prioritāšu izvēle
Premium zīmolu ziemas riepas Baltijā tiek pārdotas lielākos daudzumus nekā vasaras, jo daudzi cilvēki vēl arvien domā, ka nebūtu jāskopojas ziemas riepu iegādē, bet ka var ietaupīt vasaras komplektu izvēlē. Tomēr Goodyear Baltijas menedžeris ir drošs, ka Premium vasaras riepu izvēle var tikt novērtēta kā ekonomiska: tās maksā vairāk, tomēr tām ir ilgāks mūžs un tās auto padara ekonomiskāku.

„Galvenais arguments labas produkcijas izvēlē ir drošība: labas, jaunas un testos uzvarējušas riepas garantēs īsākas apstāšanās distances un lielāku auto stabilitāti. Atšķirības starp riepām vislabāk redzamas slapjos apstākļos, kādi Baltijas valstīs ir visai bieži,” skaidro Elmantas.

Ne visi gan var atļauties Premium ražotāju riepas un vienmēr tiks meklēti veidi, kā ietaupīt. Un pamatā tie ir trīs – pirkt lietotas, atjaunotas vai jaunas, bet lētākas riepas.

Lielākā problēma, iegādājoties lietotas riepas, ir neziņa par to, kā tās pirms tam izmantotas vai glabātas. Riepu ārpuse un protektors nepasaka visu par riepas stāvokli: daudzas īpašības slēpjas iekšējos kordos, kas var būt bojāti. Ja riepas nav atbilstoši uzglabātas, tad arī sastāva īpašības var būt sliktas.

„Atjaunotas riepas ir lietotas, kam pa virsu uzvulkanizēts jauns protektora raksts. Tādas labāk nepirkt, jo tas būtu tas pats, kā aiziet uz auto tirgu un pateikt “iedodiet man par 1000 eiro kaut ko ar četriem riteņiem”,” salīdzina Goodyear menedžeris.

Speciālista ieteikums būtu izvēlēties lētākas, bet jaunas riepas. Eiropas ražotāju ekonomiskā gala riepas nemaksā daudz vairāk par lietotām vai atjaunotām, tomēr atšķirība kvalitātē un drošībā ir acīmredzama.

 
24 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Abavnieks 21.aprīlis 2017 19:03
23 0 Atbildēt

Goodyear reklāmas raksts? Marketings vai tikai tuksa muldēšana? Protams, vasaras riepas vasarā ir labākas kā lietotas ziemas riepas! Bet ar ko lietotas ziemas riepas, ar ziemas braukšanai jau pārāk mazu protektoru, ir sliktākas par vissezonas riepām? Mazliet sliktāk bremzē, mazliet vairāk dilst un tērē degvielu? Cik mazliet? Vai tiešām tik bīstami, ka labak nelietot? Notestējiet, parādiet skaitļos un tad runājiet un iesakiet! Bet tagad tikai pamuldēšana vien iznāk, ar mērķi pierunāt tautu pirkt jaunas riepas!

Edzis 21.aprīlis 2017 20:21
18 1 Atbildēt

Vienmēr ir nākuši smiekli par tiem džipu īpašniekiem, kas džipu nopirkuši, meklē lietotas riepas, pildās tankos pa 5-10 eur, vienmēr meklē lētākās detaļas, utt. Šis nav jāuztver personiski, tas ir vairāk vispārināti!

Opis 21.aprīlis 2017 19:24
12 6 Atbildēt

Bagāts var mainīt riepas kaut pirms un pēc lietus,pārējie brauc ar tādām kā ir,ka tik uz ceļa turās.Laikam nekādi "eksperti"mani nepārliecinās ka lētāk ir pirkt džipam speciālas vasaras riepas.Tirgotāju lobēšana un nekas cits.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Briest jauns rekords - Tesla Model S acīmredzot 20 sekundes ātrāks par Porsche Taycan (+ VIDEO) 1

Tesla Model S gatavojas atņemt Porsche Taycan nesen uzstādīto Nirburgringas apļa rekordu. Pašlaik modernizētais Model S trenējas minētajā trasē, taču vācu jau mediji ziņo, ka amerikāņu elektromobilis esot ievērojami ātrāks. Lasīt vairāk

 

Kampaņā “Pamēģini sabiedrisko!” autovadītājus aicinās pārsēsties sabiedriskajā transportā 11

Pirmdien, 2019. gada 16. septembrī, VSIA Autotransporta direkcija” sadarbībā ar AS “Pasažieru vilciens” uzsāk informatīvu kampaņu “Pamēģini sabiedrisko!”, lai motivētu Latvijas iedzīvotājus pārsēsties no privātā automobiļa sabiedriskajā transportā, tādējādi ne vien mazinot satiksmes sastrēgumus, bet arī ietaupot resursus un saudzējot vidi. Lasīt vairāk

 

600 km gaitas rezerve un 4 līmeņa autopilots – Ķīnas Hongqi krosovera koncepts (+ FOTO) 6

Ķīnas marka Hongqi Frankfurtes autoizstādē demonstrē ne tikai 1400 Zs jaudīgo superhibrīdu S9, bet arī krosovera E115 konceptu, kas aprīkots ar ceturtā līmeņa autopilotu un spēj nobraukt 600 km bez papildu uzlādes. Lasīt vairāk

 

Baumanis māju posmu noslēdz pusfinālā (+ VIDEO) 1

Pamatīgi slapjos apstākļos CSDD Biķernieku trasē noslēdzies Neste World RX of Latvia posms, kurā STARD komandas pilots Jānis Baumanis izcīnīja vietu pusfinālā, tomēr nedaudz pietrūka ātruma un veiksmes lai sasniegtu finālbraucienu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti