40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām - iAuto

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

 

Foto: Publicitātes attēls

DBS | 18.oktobris 2017 12:45

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma.

Tas secināts Drošas braukšanas skolas (DBS), Circle K Latvia, Bosch Car Service un CSDD pārbaudēs, kas jau ceturto gadu oktobrī norisinājās Rīgā un lielākajās Latvijas pilsētās. Kopumā ikgadējās bezmaksas servisa dienās tika pārbaudīti vairāk nekā 800 spēkratu.

Pārbaudēs arī atklājās, ka vairākums autobraucēju – 53% izmanto vissezonas riepas. 21% auto riepu protektora dziļums ir mazāks par 4mm, kas nozīmē, ka pie rudenīgiem laika apstākļiem riepas var nepildīt savas funkcijas un tās, iestājoties ziemas apstākļiem, būtu obligāti jāmaina.

“Joprojām daudzi autovadītāji nenovērtē, cik svarīga ir riepu izvēle viņu un tuvinieku drošībai. Jāpiebilst, ka noteikumiem atbilstošais minimālais riepas protektora dziļums ir tikai pārbaudes atskaites punkts. Latvijas mainīgajā klimatā, kad rudens – ziemas sezonā bieži ir nokrišņi un gaisa temperatūra ir tuvu 0 grādiem, riepām ir īpaša nozīme,” skaidro DBS Autoskolas direktors Jānis Vanks.

Pasākumos, kuri norisinājās Circle K degvielas uzpildes stacijās un pie CSDD nodaļām, bija iespēja uzdot jautājumus kvalificētiem auto aprūpes speciālistiem un saņemt informāciju par mūsdienīgu auto diagnostiku, apkopi un uzturēšanu. Vidējais Latvijas autoparka vecums joprojām ir 13 gadu. Vecākais šajās servisa dienās pārbaudītais auto ražots 1987. gadā, savukārt vecākās riepas, kas uzstādītas vienam no auto, ražotas 2002. gadā, turklāt ar 1mm protektora dziļumu.

Servisa dienās DBS ar partneriem pirms tumšā un aukstā laika iestāšanās rosina autovadītājus aizdomāties, cik kvalitatīvu un atbilstošu aprūpi viņu auto saņem ikdienā, un ko tas nozīmē viņu drošībai.

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 18.oktobris 2017 15:37
6 0 Atbildēt

Kad TA sāks pievērst uzmanību lampiņām bez CE sertifikāta, ko daudzi pērk pie Ķīniešiem un bāž uz saviem lūžņiem? Vai kaut kādiem ne rūpnīcas uzstādītiem elektro agregātiem. Es te domāju ne tikai LED, Xenon, bet visas pārējās "tūningotās" lampiņas arī.

Tā jau nekas nav slikts, ka nodeg kāds lūznis, bet nereti tiem blakus stāv arī citi auto, mājas.

Neoficialā statistika liecina, ka 95 procenti auto pašaizdegšanās vainojama ne rūpnieciskie elektro pieslēgumi.

www.iauto.lv/pie-stures/av...s-centra-video

klm 18.oktobris 2017 17:16
4 1 Atbildēt

Tās ir dienas gaitas lampas. Deg tikai priekšā. Nemīz, arī cotiem liekās. Brauc, pīpina un māj ar rokām, ka man aizmugurē nekas nedeg.

ezim 19.oktobris 2017 8:45
3 0 Atbildēt

Taa ir kreisaa straava, bez OIK, kas nebaro biezaa gala darbonjus!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti