Pētījums: gandrīz katrs ceturtais autovadītājs lieto mobilo tālruni, vadot auto - iAuto

Pētījums: gandrīz katrs ceturtais autovadītājs lieto mobilo tālruni, vadot auto 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige Latvija | 1.decembris 2017 11:57

Mobilie tālruņi, ieņemot aizvien būtiskāku lomu ikdienas dzīvē, tiek lietoti jebkur un nepārtraukti. Gandrīz puse iedzīvotāju, šķērsojot ielu, mēdz izmantot mobilo telefonu, kas var radīt bīstamas situācijas gan gājējiem, gan autovadītājiem.

Vēl bīstamāk ir lietot mobilo telefonu, vadot auto, kad ir nepieciešams pievērst īpašu uzmanību apkārt notiekošajam. Kā atklājās Gjensidige Latvija veiktajā aptaujā, šāds nevēlams paradums piemīt gandrīz ceturtai daļai (22%) aptaujāto.

Būtiski biežāk mobilo tālruni pie auto stūres lieto vīrieši un personas vecumā no 35 līdz 49 gadiem. Tas ļauj secināt, ka mobilo telefonu lietošana, vadot auto, ir tieša saistība ar pārliecību par savām autovadīšanas prasmēm un stāžu. Ņemot vērā, ka auto vadīšana nozīmē aktīvu dalību satiksmē, tad blakus darbības, kas neattiecas uz automašīnas vadību, šajā procesā nopietni apdraud citus satiksmes dalībniekus. Dati uzrāda, ka katrs trešais respondents, kas autovadīšanas laikā izmanto mobilo telefonu, visbiežāk nemaina savus telefona lietošanas ieradumus, atrodoties pie stūres. Tas savukārt vēsta par bīstamas tendences klātesamību starp šoferiem.

Vairāk nekā puse (54%) auto vadītāju, kas lieto mobilo tālruni, to izmanto, lai sērfotu internetā un pārbaudītu e-pastu. Visbiežāk sērfošana internetā ir novērojama sastrēgumu laikā, jo kustība ir lēna, bet pavadītais laiks ceļā – ievērojami ilgāks nekā mierīgas satiksmes plūsmā. Kā informē Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds, tieši sastrēgumi ir tā situācija, kurā regulāri notiek satiksmes negadījumi: “Maldīgs ir uzskats, ka sastrēgumi nav bīstami un to laikā var pievērsties citām darbībām. Tieši mobilo telefonu lietošana sastrēgumu laikā ir regulārs iemesls, kādēļ ir notikusi automašīnu sadursme, un vainīgais lielākoties būs tas vadītājs, kurš nav spējis pietiekami ātri reaģēt, jo ir pievērsies mobilā telefona ekrānam.”

Gjensidige Latvija veiktajā aptaujā iezīmējās arī pozitīva tendence – vairums (79%) aptaujāto, vadot auto, mēdz izmantot brīvroku režīmu, lai runātu pa telefonu. Tas nozīmē, ka autovadītājiem ir būtiski būt sasniedzamiem un spēt sasniegt citus arī atrodoties pie stūres, taču reizē tie apzinās praktiskos autovadīšanas un uzmanības riskus, ko rada mobilā telefona lietošana.

Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds atgādina, ka pat, ja tiek piekopti dažādi pasākumi telefona lietošanas atvieglošanai, atrodoties pie stūres, tas pilnībā nenovērš iespējamo apdraudējumu. Gjensidige Latvija iesaka autovadītājiem domāt par savu, pasažieru un apkārtējo satiksmes dalībnieku drošību, uzticēt zvanus un citas darbības mobilajā telefonā blakussēdētājam, vai uz brīdi apstāties un veikt nepieciešamo zvanu un atbildēt uz e-pastiem, neapdraudot ne sevi, ne apkārtējos.

*Gjensidige Latvija 2017.gada novembrī veiktā aptauja “Mobilo telefonu lietošanas paradumi iedzīvotāju vidū”, respondentu skaits: 500.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
artis 6.decembris 2017 16:47
2 0 Atbildēt

Nevajag valsts apmaksātus pētījumus, šis liecina, ka 25% autovadītāji LV, ir idioti.

650 3.decembris 2017 15:25
2 1 Atbildēt

Esmu pilnīgi sašutis par to, ka te divu dienu laikā nav neviena viedokļa.Tātad, nav šādas problēmas un ir pilnīgi Normaaali(?) brauciena laikā skatīt "internetu".Es saprotu, tur kkādu ziņu svarīgu vai epastu gaidītu vai vēl ja nu kāds izņēmums- abet te reku atklātā textā "aiz neko darīt" izrādās ka pēta delfus un apollo.Varbūt vel arī tupus komentus baksta.

Manā skatījumā absolūta necieņa un absolūti sodāms pasākums.Ar zarainu mietu pa muguru un čiekuru dibenā.

Attīstītās valstis visas sen jau cīnās- amērikā 2-4-7 simti usd sods par feisbukā lūrēšanu, vēcijā nupat 200eur, aļaskā 10k usd.

Šei neko- csdd izliekas neredzam, vienu mentu noalgot lai no rīta (kājām ejot!) apstaigā sastrēgumu uz vantinieka un iekasē/pielīmē/nofotografē– to mēs Nevaram.Lietuva,pat tā var nofočēt un kvīti atsūtīt neapstādinot, bet mēs itin neko nee.Toties varam bīdīt rebes un par valsts naudu iepirkt bezjēdzīgas elektroniskas ierīces un netīrītās piedrazotās ceļmalās sakarināt plakātus ar visādu tur klaunu attēliem. Ir Ok.

Pavisam nopietni. 11.decembris 2017 15:11
1 0 Atbildēt

Jā, jā, jā - Ceļmalās ir ļoooti daudz dažādu reklāmu, kas novērš uzmanību. Diennakts tumšajā laikā tādas izgaismotas reklāmas apžilbina autovadītājus un apdraud citus ceļu satiksmes dalībniekus.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti