Pētījums: gandrīz katrs ceturtais autovadītājs lieto mobilo tālruni, vadot auto 3

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige Latvija | 1.decembris 2017 11:57

Mobilie tālruņi, ieņemot aizvien būtiskāku lomu ikdienas dzīvē, tiek lietoti jebkur un nepārtraukti. Gandrīz puse iedzīvotāju, šķērsojot ielu, mēdz izmantot mobilo telefonu, kas var radīt bīstamas situācijas gan gājējiem, gan autovadītājiem.

Vēl bīstamāk ir lietot mobilo telefonu, vadot auto, kad ir nepieciešams pievērst īpašu uzmanību apkārt notiekošajam. Kā atklājās Gjensidige Latvija veiktajā aptaujā, šāds nevēlams paradums piemīt gandrīz ceturtai daļai (22%) aptaujāto.

Būtiski biežāk mobilo tālruni pie auto stūres lieto vīrieši un personas vecumā no 35 līdz 49 gadiem. Tas ļauj secināt, ka mobilo telefonu lietošana, vadot auto, ir tieša saistība ar pārliecību par savām autovadīšanas prasmēm un stāžu. Ņemot vērā, ka auto vadīšana nozīmē aktīvu dalību satiksmē, tad blakus darbības, kas neattiecas uz automašīnas vadību, šajā procesā nopietni apdraud citus satiksmes dalībniekus. Dati uzrāda, ka katrs trešais respondents, kas autovadīšanas laikā izmanto mobilo telefonu, visbiežāk nemaina savus telefona lietošanas ieradumus, atrodoties pie stūres. Tas savukārt vēsta par bīstamas tendences klātesamību starp šoferiem.

Vairāk nekā puse (54%) auto vadītāju, kas lieto mobilo tālruni, to izmanto, lai sērfotu internetā un pārbaudītu e-pastu. Visbiežāk sērfošana internetā ir novērojama sastrēgumu laikā, jo kustība ir lēna, bet pavadītais laiks ceļā – ievērojami ilgāks nekā mierīgas satiksmes plūsmā. Kā informē Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds, tieši sastrēgumi ir tā situācija, kurā regulāri notiek satiksmes negadījumi: “Maldīgs ir uzskats, ka sastrēgumi nav bīstami un to laikā var pievērsties citām darbībām. Tieši mobilo telefonu lietošana sastrēgumu laikā ir regulārs iemesls, kādēļ ir notikusi automašīnu sadursme, un vainīgais lielākoties būs tas vadītājs, kurš nav spējis pietiekami ātri reaģēt, jo ir pievērsies mobilā telefona ekrānam.”

Gjensidige Latvija veiktajā aptaujā iezīmējās arī pozitīva tendence – vairums (79%) aptaujāto, vadot auto, mēdz izmantot brīvroku režīmu, lai runātu pa telefonu. Tas nozīmē, ka autovadītājiem ir būtiski būt sasniedzamiem un spēt sasniegt citus arī atrodoties pie stūres, taču reizē tie apzinās praktiskos autovadīšanas un uzmanības riskus, ko rada mobilā telefona lietošana.

Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds atgādina, ka pat, ja tiek piekopti dažādi pasākumi telefona lietošanas atvieglošanai, atrodoties pie stūres, tas pilnībā nenovērš iespējamo apdraudējumu. Gjensidige Latvija iesaka autovadītājiem domāt par savu, pasažieru un apkārtējo satiksmes dalībnieku drošību, uzticēt zvanus un citas darbības mobilajā telefonā blakussēdētājam, vai uz brīdi apstāties un veikt nepieciešamo zvanu un atbildēt uz e-pastiem, neapdraudot ne sevi, ne apkārtējos.

*Gjensidige Latvija 2017.gada novembrī veiktā aptauja “Mobilo telefonu lietošanas paradumi iedzīvotāju vidū”, respondentu skaits: 500.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
artis 6.decembris 2017 16:47
2 0 Atbildēt

Nevajag valsts apmaksātus pētījumus, šis liecina, ka 25% autovadītāji LV, ir idioti.

650 3.decembris 2017 15:25
2 1 Atbildēt

Esmu pilnīgi sašutis par to, ka te divu dienu laikā nav neviena viedokļa.Tātad, nav šādas problēmas un ir pilnīgi Normaaali(?) brauciena laikā skatīt "internetu".Es saprotu, tur kkādu ziņu svarīgu vai epastu gaidītu vai vēl ja nu kāds izņēmums- abet te reku atklātā textā "aiz neko darīt" izrādās ka pēta delfus un apollo.Varbūt vel arī tupus komentus baksta.

Manā skatījumā absolūta necieņa un absolūti sodāms pasākums.Ar zarainu mietu pa muguru un čiekuru dibenā.

Attīstītās valstis visas sen jau cīnās- amērikā 2-4-7 simti usd sods par feisbukā lūrēšanu, vēcijā nupat 200eur, aļaskā 10k usd.

Šei neko- csdd izliekas neredzam, vienu mentu noalgot lai no rīta (kājām ejot!) apstaigā sastrēgumu uz vantinieka un iekasē/pielīmē/nofotografē– to mēs Nevaram.Lietuva,pat tā var nofočēt un kvīti atsūtīt neapstādinot, bet mēs itin neko nee.Toties varam bīdīt rebes un par valsts naudu iepirkt bezjēdzīgas elektroniskas ierīces un netīrītās piedrazotās ceļmalās sakarināt plakātus ar visādu tur klaunu attēliem. Ir Ok.

Pavisam nopietni. 11.decembris 2017 15:11
1 0 Atbildēt

Jā, jā, jā - Ceļmalās ir ļoooti daudz dažādu reklāmu, kas novērš uzmanību. Diennakts tumšajā laikā tādas izgaismotas reklāmas apžilbina autovadītājus un apdraud citus ceļu satiksmes dalībniekus.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Latvijas valsts ceļi pārbūvēs Medemciema krustojumu uz Jelgavas šosejas; iedzīvotāji neapmierināti 18

VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) plāns Medemciema krustojuma pārbūvei uz Jelgavas šosejas izraisījis vairāku desmitu vietējo iedzīvotāju sašutumu, trešdien novēroja aģentūra LETA. Lasīt vairāk

 

2019.gadā satiksmes intensitāte uz valsts ceļiem sasniedza visaugstākos rādītājus pēdējo 10 gadu laikā 2

Vidējā diennakts satiksmes intensitāte vai plūsma valsts galveno autoceļu tīklā 2019. gadā pieaugusi par 5 %, salīdzinot ar 2018. gadu, un bija 6 525 transporta vienības diennaktī uz ceļa kilometru. Lasīt vairāk

 

Piedzēries motociklists ar "Javiņu" bēg no policistiem pa pļavu, taču tiek noķerts 16

Sestdien, 25.janvārī ap pulksten 23:30, Durbes novadā, Tadaiķu pagastā Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Satiksmes uzraudzības rotas amatpersonas pamanīja motociklu “Jawa”, kura vadītājam nebija galvā ķivere. Tāpat motociklam nebija valsts reģistrācijas numura zīme. Lasīt vairāk

 

General Motors saglabās Mičiganas rūpnīcu, lai ražotu elektromobiļus 2

ASV autobūves uzņēmums "General Motors" (GM) pirmdien paziņoja, ka rūpnīca, kuru iepriekš bija paredzēts slēgt, tomēr tiks saglabāta un tajā ražoti elektriskie automobiļi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti