VK: Institūcijām aktīvāk jāiesaistās autoceļu "melno punktu" likvidēšanā un jāanalizē negadījumu cēloņi 3

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 8.janvāris 2018 10:39

Satiksmes drošības jomā atbildīgajām valsts institūcijām aktīvāk jāiesaistās "melno punktu" likvidēšanā, jāanalizē satiksmes negadījumu cēloņi un, iespējams, jāpārskata arī ceļa zīmju izvietojums, secinājusi Valsts kontrole (VK) revīzijā par atbildīgo iestāžu darbībām ceļu satiksmes drošības jomā.

Kā norāda valsts kontroliere Elita Krūmiņa, Eiropas valstu vidū Latvija joprojām ir ļoti bēdīgā situācijā, proti, ar trešo lielāko negadījumos mirušo cilvēku skaitu uz miljonu iedzīvotāju, savukārt smagi cietušo skaits pat pieaug. Piemēram, 2016.gadā smagi ievainoti tika 525 cilvēki, bet 158 dzīvības izdzisa. "Katrs šāds gadījums ir gan cilvēciska traģēdija, gan zaudējums valsts tautsaimniecībai," uzsver valsts kontroliere.

Tikai zinot, kur, kad un kāpēc notiek ceļu satiksmes negadījumi, ir iespējams uzlabot ceļu satiksmes drošību, skaidro Krūmiņa. Sadarbībā ar Satiksmes ministriju un Iekšlietu ministriju revīzijas laikā tika pētīts, kā risināt nepilnības ceļu satiksmes drošības jomā, lai turpmāk sasniegtu labāko iespējamo rezultātu, cilvēki uz ceļiem neietu bojā un neciestu satiksmes negadījumos.

VK secinājusi, ka līdz šim Ceļu policijas reģistrā iekļautie dati par ceļu satiksmes negadījumiem ir nepilnīgi, un bieži trūkst informācijas par negadījumu apstākļiem un precīzu notikuma vietu. Arī informācija par reidos konstatētajiem pārkāpumiem netiek plaši analizēta. Revidenti uzskata, ka nepilnību novēršana datu uzkrāšanā un analīzē palīdzēs izvēlēties labākos veidus, kā samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu. Satiksmes ministrijai un Iekšlietu ministrijai vajadzētu sadarboties, lai iegūtu pilnvērtīgu informāciju par to, kur, kad un kāpēc notikuši negadījumi, norāda VK.

Tāpat revidenti secinājuši, ka galvenais kritērijs ceļu atjaunošanas un rekonstrukcijas darbu plānošanā ir bijusi satiksmes intensitāte, nevis bīstamības novēršana. Tāpēc joprojām smagi ceļu satiksmes negadījumi nereti notiek vienās un tajās pašās vietās - īpaši bīstamos ceļu posmos jeb "melnajos punktos". VK aicina gada laikā VAS "Latvijas Valsts ceļi" izveidot kontroles sistēmu, kā notiek "melno punktu" likvidēšana. Iespējams, jāpārskata arī ceļa zīmju izvietojums, lai satiksmes dalībniekus efektīvi brīdinātu, norāda revidenti.

Satiksmes dalībnieki ir atbildīgi par savu drošību, bet svarīgi ir gan izglītot sabiedrību, gan kontrolēt noteikumu ievērošanu, uzsver VK. Tā aicina Ceļu satiksmes drošības direkciju izvērtēt, kā kampaņas ietekmējušas ceļu satiksmes dalībnieku paradumu maiņu.

Savukārt Valsts policijai jāuzlabo reģionālo struktūrvienību darba organizācija un atskaitīšanās sistēma, lai varētu novērtēt, vai reidi organizēti visbūtiskākajās jomās un policijas klātbūtne ir pietiekama. VK norāda, ka Valsts policijas darba organizācijas dēļ kontrole uz ceļiem šobrīd tiek organizēta pēc "pārpalikuma principa" un rezultātu izvērtēšanas sistēma atšķiras.

Lietderības revīzija veikta par laika posmu no 2010.gada līdz 2016.gadam Satiksmes ministrijā, Ceļu satiksmes drošības direkcijā, "Latvijas Valsts ceļos", kā arī Iekšlietu ministrijā un Valsts policijā.

Revīzijā analizēti ceļu satiksmes drošības jomas attīstības plānošanas dokumenti, Ceļu policijas reģistrā esošie ceļu satiksmes negadījumu dati par 120 000 protokolu, negadījumos bojāgājušo profils, "melno punktu" likvidēšanas kārtība un cita informācija.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 8.janvāris 2018 14:41
9 1 Atbildēt

Jāuzliek mobilie radari, bet atļaut tajās vietās braukt ne ātrāk par 60km/h.

Tiks nošauti divi zaķi ar vienu šāvienu - pirmkārt, avāriju skaits samazināsies, otrkārt, ieplūdīs Valsts kasē naudiņa.

Vernons 9.janvāris 2018 13:06
1 0 Atbildēt

Nu nu! Kā jāsamazina ātrums? Kādai jābūt kārtībai un secībai? Brīdinājuma signāli, kad un kā? CSN nav pat sadaļas "Brīdinājuma signāli un to lietošana"! STOP signāls no trieciena pa priekšā braucošā aizmuguri! Nu jau gods godam vairāk kā 30 gadu garumā! CSDD neprot! Ceļu policija nesaprot! Ceļu projektētāji aizmirsuši, ka ātruma samazināšanas un paātrinājuma joslas arī ir nepieciešamas.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pamācošs stāsts: busiņa vadītājs, kurš brauca bez vinjetes, saņēmis paziņojumu par vēl 2000 eiro lielu soda naudu 16

Kāds busiņa vadītājs divās dienās par braukšanu bez vinjetes saņēmis 1000 eiro sodu. Taču tās vēl nebija beigas, jo saņemti vēl vairāki paziņojumi par soda naudām kopumā vēl 2000 eiro apmērā. Lasīt vairāk

 

Latvijā vienīgais kokbetona konstrukcijas tilts nodots ekspluatācijā (+ FOTO) 5

Lāčplēša dienā Jaunpilī līdzās pilij svinīgi tika atklāts pārbūvētais tilts pār Bikstupi. Tilts atrodas uz vietējā autoceļa Annenieki–Jaunpils (V1457) un tas ir vienīgais kokbetona konstrukcijas tilts visā valsts ceļu tīklā. Lasīt vairāk

 

Nepatīkams atklājums – bezpilota automobili var apmānīt ar bildi 3

Vācu zinātnieki atklājuši vienkāršu metodi, kas samulsināt bezpilota auto „elektroniskās smadzenes”. Lasīt vairāk

 

Rolls-Royce Cullinan Black Badge versijā: 600 Zs un 1344 diožu griesti (+ FOTO) 2

Britu luksuss limuzīnu ražotājs Rolls-Royce atkāpies no ierastajiem standartiem un izstrādājis nedaudz dumpīgāku krosovera Cullinan versiju ar nosaukumu Black Badge. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti