Veiktā aptauja pierāda, ka vairāk nekā trešdaļa šoferu bieži brauc noguruši un cīnoties ar miegu 2

Foto: Publicitātes attēls

Volkswagen | 27.marts 2018 12:05

40% autovadītāju, braucot garākas distances, klausās radio, lai nenāktu miegs, 12% regulāri apstājas, 20% - neizmanto nekādas metodes, liecina Volkswagen komerctransporta veiktā aptauja. 5% šoferu, lai neaizmigtu, dzied, vingro, ēd našķus, dzer kafiju vai pat apstājas.

Lielākā daļa respondentu apstiprina apgalvojumu, ka noguris šoferis var būt bīstamāks par iereibušu autovadītāju – 33% pilnībā piekrīt šim apgalvojumam, 46% - piekrīt daļēji. Viens no veidiem, kā nezaudēt modrību un neiemigt, veicot garas distances, ir t.s. noguruma sensora izmantošana. Aptaujas dati liecina, ka regulāri šādu sensoru lieto tikai 8% respondentu.

“Noguruma sensors, ko nereti mēdz saukt arī par kafijas pauzes sensoru, kontrolē stūres mikrokustības. Pēc tām sensors nosaka, kad autovadītāja braukšanas stils atbilst noguruša cilvēka braukšanai manierei, tāpat sensors saprot, kad vadītāja muskuļi sāk atslābt un tiek dots signāls, ka jāapstājas un jāietur kafijas pauze,” skaidro Volkswagen komerctransporta zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners.

Aptaujātie atbildot uz jautājumu, cik bieži viņi apstājas atpūsties, ja brauciens ilgst vairākas stundas, 73% šoferu atbildēja, ka apstājas pēc nepieciešamības, tikai 2% apstājas ik pēc divām stundām, bet 20% neapstājas vispār.

Nogurums, neuzmanība, vienmuļš ceļš – tie ir vieni no faktoriem, kas veicina ceļu satiksmes negadījumus. Veicot garas distances, autovadītāji nereti ir pakļauti šim papildu riskam, taču tajā pašā laikā pastāv virkne iespēju, kā mazināt riskus – to var ietekmēt gan modernās tehnoloģijas automašīnā, gan pats autovadītājs. Lai noskaidrotu, kā autovadītāji mazina riskus, veicot garas distances, tika veikta aptauja, kas ilga no 5. marta līdz 23. martam, kopumā aptaujājot 346 respondentus.

 

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
arba 27.marts 2018 13:07
2 0 Atbildēt

Sapratāt !

ne tāpēc riepas un diskus sitat, ka ceļi slikti, bet tāpēc , ka braucat noguruši !!!

Turpmāk katru, kas bedrē trāpīs uz ekspertīzi -lai nosaka cik noguris bija un ja pārsniegs normu, tieši tā pati atbildība, kas par alkoholu !!!

viencexperc 28.marts 2018 7:10
1 0 Atbildēt

ā, skaidrs. Es domāju, ka ceļu satiksmes negadījumus izraisa vēlme izraisīt ceļu satiksmes negadījumus. Cilvēks brauc un domā - vajadzētu uztaisīt kādu avāriju.

Kurš finansē tādus marasmātiskus pētījumus?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Apdzīšana un lēna domāšana - divkārt bīstama kombinācija (+ VIDEO)

Video autoram ir pietiekami daudz laika, lai atgrieztos savā joslā pēc neveiksmīga apdzīšanas manevra, taču tas netiek izmantots. Lasīt vairāk

 

Pauls Timrots izsaka viedokli par ceļu būvdarbu projektēšanas kvalitāti un realitāti Latvijā (+ VIDEO) 53

Satiksmes eksperts Pauls Timrots raida skarbus vārdus Latvijas Valsts ceļu virzienā. "Jārada dienests, kas pārbaudīs vai ceļa infrastruktūra izplānota pareizi". Lasīt vairāk

 

Pārdos super ekonomisko Volkswagen ar 1 litra patēriņu (+ FOTO)

Pārdošanā nonācis viens no tikai 250 saražotajiem Volkswagen XL1 hibrīdiem. Automašīna, kas uz 100 km patērē 1 litru degvielas, iekļauta izsolē, kas 10.novembrī notiks Birmingemā. Lasīt vairāk

 

Vadītāji ignorē neredzīgos gājējus - policija Liepāja pusstundas laikā sastāda septiņus protokolus 14

Liepājā pusstundas laikā septiņiem šoferiem noformēti protokoli un katram uzlikts 15 eiro naudas sods par neredzīgu gājēju nepalaišanu pāri ielai, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Kurzemes reģiona pārvaldes pārstāve Madara Šeršņova. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti