Piecos mēnešos dzelzceļa negadījumos gājuši bojā septiņi cilvēki 1

 

Foto: Ekrānšāviņš no Twitter.com/vas_ldz

Nozare.lv | 21.maijs 2018 12:09

Šī gada piecos mēnešos Latvijā uz dzelzceļa jau notikuši 10 negadījumi, kuros bojā gājuši septiņi cilvēki, bet traumēti - trīs, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz).

Tikmēr pērn Latvijā kopumā reģistrēti 30 negadījumi dzelzceļa satiksmē, kuros cieta 32 cilvēki - no tiem 23 gāja bojā.

LDz šodien uzsāk sociālu kampaņu par drošu dzelzceļa šķērsošanu un rīcību dzelzceļa tuvumā. Tās laikā LDz skaidro drošas dzelzceļa šķērsošanas noteikumus un uzsver, ka dzelzceļu drīkst šķērsot tikai tam paredzētajās vietās, ievērojot drošības principus un pārliecinoties, ka netuvojas vilciens.

Pateicoties LDz īstenotajām satiksmes drošības kampaņām, desmit gadu laikā dzelzceļa negadījumu statistika ir samazinājusies. Taču joprojām, neievērojot vai ignorējot drošības noteikumus, ik gadu iet bojā vai tiek ievainoti vairāki desmiti cilvēku.

"Neraugoties uz to, ka statistika kopumā uzlabojas, diemžēl dzelzceļa negadījumi joprojām notiek - galvenokārt cilvēku neuzmanības, pārdrošas, bezatbildīgas rīcības un drošības noteikumu neievērošanas dēļ. Šī gada kampaņā aicinām ikvienu atcerēties, ka cīņa ar vilcienu nav un nevar būt līdzvērtīga - vilciens ir daudzreiz smagāks un ātrāks par jums, un tā manevrēšanas spējas ir ļoti ierobežotas. Tāpēc, izskrienot vai izbraucot priekšā vilcienam, cīņa ir zaudēta. Turklāt tajā zaudētāji ir vairāki - ne tikai bojāgājušais, bet arī vilciena mašīnists, kuram citu cilvēku neuzmanība vai pārgalvība liek netieši nogalināt savu līdzcilvēku un sadzīvot ar šo faktu visu turpmāko dzīvi," norādīja LDz prezidents Edvīns Bērziņš.

LDz skaidro, ka vilciena sastāvs nespēj nobremzēt vai apstāties tik ātri kā auto, kā arī nevar apbraukt šķērsli, tādēļ, lai izvairītos no sadursmes, vilciena mašīnists ir spiests strauji bremzēt, tomēr ne vienmēr iespējams to sekmīgi izdarīt. Pērn vilciena mašīnisti bijuši spiesti strauji bremzēt 96 reizes un no negadījuma tas ļāva izvairīties 66 gadījumos.

LDz atzīmē, ka kravas vilciena svars var sasniegt 6000 tonnu, bet pasažieru vilciena - ap 1000 tonnu. Vilciena ātrums ir 80 līdz 120 kilometri stundā, bet bremzēšanas ceļš - no 200 metriem līdz pat vienam kilomettram, kas nozīmē, ka visbiežāk vilciena un cilvēka vai auto sadursmes sekas ir traģiskas un letālas.

LDz drošības kampaņu īsteno sadarbībā ar Valsts policiju un AS "Pasažieru vilciens".

 
Visi komentāri
 
Vietējais 23.maijs 2018 13:55
0 0 Atbildēt

Cilvēki bieži vien neapzinās to spēku kāds ir tam milzīgajam dzelžu kopumam .

Un trieciena spēks .....

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vainīgais pats "paiet maliņā" (+ VIDEO) 3

Beidzoties remonta zonai, steidzīgais autovadītājs uzsāk apdzīšanu nepārredzamā vietā, taču tas beidzas ar "pašlikvidēšanos" ceļmalas grāvī. Lasīt vairāk

 

Plānots mazināt ēnu ekonomikas īpatsvaru lietotu transportlīdzekļu tirdzniecības jomā 4

Valdība otrdien apstiprināja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas izstrādāti, lai paaugstinātu Valsts ieņēmumu dienesta (VID) nodokļu administrēšanas pasākumu efektivitāti un mazinātu ēnu ekonomikas īpatsvaru lietotu transportlīdzekļu tirdzniecības jomā. Lasīt vairāk

 

Lada Niva Legend tagad arī komerciālā pikapa lomā (+ FOTO) 11

AvtoVAZ uzsācis modernizētā Lada Niva Legend ražošanu arī komercpārvadājumiem piemērotās versijās, piedāvājot pircējam pikapa vai refrižeratora variantus. Lasīt vairāk

 

Vidzemē un Dienvidigaunijā pētīs zaļā ūdeņraža potenciālu transporta nozarē 2

Turpmākos trīs gadus Latvijas Ūdeņraža asociācija, SIA "ZAAO", Vidzemes plānošanas reģions (VPR), vairāki uzņēmumi un organizācijas no Igaunijas un Nīderlandes kopā strādās, lai līdz 2025.gada novembrim vērtētu zaļā ūdeņraža potenciālu transporta nozarē mazākos reģionos, kā piemēru rādot Tartu un Vidzemes reģiona sadarbību. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti