Valsts policija kopā ar senioriem aktualizē gājēju senioru drošību uz ceļa

Foto: Publicitātes attēls

Valsts Policija | 12.februāris 2019 14:32

Turpinoties informatīvajai drošības kampaņai gājējiem senioriem “Strauja sirds, bet kājas lēnas”, Valsts policija kopā ar biedrību “Rīgas aktīvo senioru alianse” (RASA) un kampaņas partneriem 8. februārī rīkoja diskusiju.

Tās laikā tika pārrunāti gājēju drošības noteikumi, uzklausīti RASA biedru viedokļi un ieteikumi senioru drošībai, kā arī izteikti priekšlikumi Rīgas domes Satiksmes departamentam (RDSD) infrastruktūras pilnveidošanai. Līdzīgas tikšanās iecerētas arī citur reģionos.

Sarunā ar RASA biedriem piedalījās Valsts policijas un kampaņas partneru pārstāvji no Ceļu satiksmes drošības direkcijas un Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas Gerontoloģijas klīnikas, klātesot arī RDSD darbiniekiem.

Diskusijā aktīvi piedalījās gan seniori transportlīdzekļu vadītāji, gan arī gājēji, apmainoties viedokļiem un daloties pieredzes stāstos. Biedrības pārstāvji ne tikai izteica savus novērojumus, bet arī labprāt uzklausīja kritiku, aizdomājoties, cik katrs no mums rīkojas droši un ar kādu attieksmi veido ceļu satiksmes kultūru.

“Priecājamies, ka notika šāda diskusija un tika aktualizēta šī tēma. Gājēju drošības jautājumi nenoliedzami skar gan infrastruktūru, gan arī satiksmes dalībnieku attieksmi. Taču, ja infrastruktūras jautājumi ir risināmi ilgtermiņā, tad pie izpratnes un attieksmes maiņas varam strādāt jau tagad. Tāpēc jo īpaši pozitīvi vērtējams, ka seniorus klātienē uzklausīja un diskusijā iesaistījās atbildīgās institūcijas, lai kopīgi domātu, kā situāciju uzlabot un negadījumu skaitu samazināt,” skaidro Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Uzklausot senioru viedokļus, RDSD Satiksmes organizācijas un kustības drošības nodaļas vadītāja Ilze Ostaša norādīja, ka izskanējušos priekšlikumus izskatīs ne tikai institūcijas iekšienē, bet tiksies arī ar SIA “Rīgas satiksme” pārstāvjiem, lai pārrunātu tās kompetencē esošos jautājumus. I. Otaša arī paskaidroja, ka Rīgā ir vairāk nekā 400 neregulējamo gājēju pāreju, no kurām teju katra ceturtā ir neatbilstoša šābrīža valsts obligātajam standartam. Ieguldot līdzekļus, bīstamās pārejas pakāpeniski tiek uzlabotas (pārveidotas par regulējamām, izbūvēts apgaismojums u. c.) vai pārbūvētas atbilstoši gājēju ērtībām un drošībai, kā arī veidotas jaunas. Katru gadu tiek izbūvēts arī vairāk nekā 40 ātrumvaļņu un ieviesti braukšanas ātruma (30 km/h) ierobežojumi.

Savukārt RASA Mācību centra vadītāja Līvija Marcinkēviča pēc tikšanās uzsvēra: “Diskusijā un arī pēc notikušā reida kopā ar Valsts policijas pārstāvjiem redzējām, cik dažādi mēs katrs esam un cik atšķirīgi attiecamies pret drošības normu ievērošanu uz ceļa. Pārrunājot dažādas piedzīvotās situācijas, nonācām pie secinājuma, ka ļoti būtiska ir satiksmes dalībnieku savstarpējā sapratne un cieņa. Ikviens no mums veido satiksmi, tāpēc svarīgi ir skatīties uz sevi, ievērot noteikumus, lai drošu pārvietošanos veidotu kā ierastu sistēmu mūsu ikdienā. Turklāt mēs kā vecvecāki esam arī atbildīgi pret saviem mazbērniem, jau mazotnē rādot priekšzīmi un ieaudzinot pareizu attieksmi pret drošības jautājumiem.”

Diskusijas dalībnieki no Valsts policijas saņēma grāmatzīmes ar padomiem gājējiem drošākai dalībai ceļu satiksmē un gaismu atstarojošās vestes. Līdzīga tikšanās jau notikusi Zemgalē ar Dobeles pilsētas pensionāru biedrību, savukārt šonedēļ notiks Valmierā, bet nākamnedēļ – Krāslavā. 

Jau ziņots, ka Valsts policijas padziļinātajā pētījumā secināts, ka seniori ir viena no lielākajām gājēju riska grupām satiksmē. Trešā daļa jeb 36% no bojāgājušajiem gājējiem uz ceļa ir vecumā virs 60 gadiem. Turklāt katrs trešais gājējs seniors negadījumā cietis savas vainas dēļ. Iemesli – savu spēju pārvērtēšana un ceļu satiksmes noteikumu neievērošana. Lai pievērstu uzmanību senioru drošībai uz ceļa un atgādinātu, ka par savu drošību jārūpējas katram pašam, janvārī uzsākta informatīva drošības kampaņa “Strauja sirds, bet kājas lēnas”.

Šogad valstī līdz 10. februārim ceļu satiksmes negadījumos kopumā cietuši 88 gājēji un pieci gājuši bojā. No tiem 74 cietušie un trīs bojāgājušie, tostarp arī viens velosipēdists, bijuši vecumā virs 60 gadiem.

Satiksmes drošības kampaņu “Strauja sirds, bet kājas lēnas” organizē Valsts policija sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju, Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīcu, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu, Jāņa Rozes grāmatnīcu, biedrību “Rīgas aktīvo senioru alianse” un Autotransporta direkciju. Kampaņa tiek finansēta no Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja līdzekļiem.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Autovadītājiem vairs nebūs obligāti jāvadā līdzi reģistrācijas apliecība un vadītāja apliecība 27

Ceturtdien, 25. aprīlī, Saeima galīgajā lasījumā apstiprināja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas tostarp paredz, ka autovadītājiem vairs nebūs obligāti jāvadā līdzi transportlīdzekļa reģistrācijas apliecība un vadītāja apliecība. Lasīt vairāk

 

UAZ laidīs klajā „Buhanka” versiju smagiem bezceļiem (+ FOTO) 9

Krievijas autobūves kompānija UAZ laidīs klajā UAZ-452 (Buhanka) versiju Trofi, kas paredzēta smagākiem ekspluatācijas apstākļiem. Pasūtīšanai tā kļūs pieejama no 1.maija. Lasīt vairāk

 

“Rīgas satiksmei” 2,4 miljonu sods (+ VIDEO) 1

Bet “Rīgas satiksmei” par līdzdarbošanos kartelī – 2,4 miljonu eiro sods. Karteli Konkurences padome saskatījusi tā sauktā nanoūdens iepirkumos. “Rīgas satiksmes” vadība sola lēmumu pārsūdzēt un piesauc mērķtiecīgus centienus izrēķināties ar uzņēmumu. Lasīt vairāk

 

Lumma piedāvā G-klases Mercedes ar sešiem izpūtējiem (+ FOTO) 12

Vācu tūninga kompānija Lumma pārbūvējusi Mercedes G-klases apvidus auto un piešķīrusi tai jaunu izskatu ar sešām izplūdes sistēmas izejām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti