Policija aicina gājējus un velosipēdistus parūpēties par gaismu atstarojošiem elementiem - iAuto

Policija aicina gājējus un velosipēdistus parūpēties par gaismu atstarojošiem elementiem 20

 
Nozare.lv | 11.oktobris 2020 9:02

Iestājoties tumšākajam laika periodam, policija aicina gājējus un velosipēdistus parūpēties par gaismu atstarojošiem elementiem, aģentūru LETA informēja Valsts policija.

Straujiem soļiem tuvojas gada tumšākais laiks un tas ir brīdis, kad satiksmes dalībniekiem ir īpaši jāgādā par savu drošību, uzsver policija. Gājējiem un velosipēdistiem jārūpējas, lai viņi būtu pamanāmi, bet autobraucējiem jābūt vērīgākiem un jāparūpējas par spēkrata tehnisko stāvokli.

Katra notikušā ceļu satiksmes negadījuma apstākļi un cēloņi tiek vērtēti individuāli, bet policija novērojusi, ka šādi negadījumi rodas gan autovadītāju neuzmanības dēļ, gan tādēļ, ka gājēji vai velobraucēji nav pareizi novērtējuši esošo situāciju uz ceļa vai parūpējušies par savu redzamību autobraucēju skatienam.

Šogad pirmajos sešos mēnešos Valsts policija visā valsts teritorijā pieņēmusi 1685 administratīvā pārkāpuma lēmumus par pārvietošanos bez gaismu atstarojošiem elementiem vai vestes, no tiem 1548 lēmumi pieņemti par gājējiem, bet 137 - par velosipēda vadītājiem.

Dažkārt arī uz apgaismota ceļa šoferiem ir grūti saskatīt gājējus, bet gaismu atstarojošie elementu izmantošana apģērbā jau laicīgi liek manīt vadītājam, ka ceļu satiksmē piedalās gājējs.

Šogad līdz 9.oktobrim visā valsts teritorijā ceļu satiksmes negadījumos ir cietuši 480 gājēji, bet 29 zaudējuši dzīvību. Tāpat ceļu satiksmes negadījumos ir cietuši 504 velosipēdisti, bet 12 gājuši bojā.

 
20 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
nu 12.oktobris 2020 12:03
3 0 Atbildēt

Tie, kuri daudz brauc tumsā, velk vesti vai citus atstarotājus. Mūsdienās daudzām riepām ir versija ar atstarojošo malu, tā ka redz arī no sāna, tiesa, ja velobraucējs dabū sānā tad kautkas tur nav bijis labi ar viņa vērīgumu.

Visbiežākais un nejēdzīgākais negadījums laikam ir kad vadītājs pamana velobraucēju par vēlu un panāk no aizmugures jo braucis bez gaismām un kamēr tumsā ierauga, nav laika manevram un tur liela daļa vainas ir uz pašu minēju. Noziedzīgākais gadījums ir kads autobraucēji sāk izrādīt savu pārākums (sak, es liels, bet tu - mazs) un aizķer garāmbraucot, neatkarīgi no gaismām. Dīvaini, bet ir vadītāji kuri tic iedomai ka velobraucēji nedrīkst braukt pa brauktuvi un sāk ālēties un šefot, taisot ciešās apdzīšanas((

te 11.oktobris 2020 23:20
2 0 Atbildēt

runājot par ķīniešu sūdiem, domāti parastie lukturīši ar izkliedēto kūli, kas uzlikti uz stūres, spīd ne tikai uz ceļu bet arī uz augšu, pretīmbraucošo acīs.

Nu un protams, mirgojošais režīms, kas ne velti Vācijā nav atļauts - diemžēl, liela daļa velibraucēju nesaprot, kā to lietot un izmanto arī naktī kad tas reāli traucē.

HE 12.oktobris 2020 5:35
2 0 Atbildēt

Tām ģenerātorrumbām ir viens milzīgs mīnuss, kad tumsā esi apstājies ceļa malā gaismas nedeg, man pašam jaunam vācu ritenim komplektā nāca papildus gaismas uz baterejām, rumbu ieslēdz tikai minoties.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti