Policija aicina gājējus un velosipēdistus parūpēties par gaismu atstarojošiem elementiem 20

 
Nozare.lv | 11.oktobris 2020 9:02

Iestājoties tumšākajam laika periodam, policija aicina gājējus un velosipēdistus parūpēties par gaismu atstarojošiem elementiem, aģentūru LETA informēja Valsts policija.

Straujiem soļiem tuvojas gada tumšākais laiks un tas ir brīdis, kad satiksmes dalībniekiem ir īpaši jāgādā par savu drošību, uzsver policija. Gājējiem un velosipēdistiem jārūpējas, lai viņi būtu pamanāmi, bet autobraucējiem jābūt vērīgākiem un jāparūpējas par spēkrata tehnisko stāvokli.

Katra notikušā ceļu satiksmes negadījuma apstākļi un cēloņi tiek vērtēti individuāli, bet policija novērojusi, ka šādi negadījumi rodas gan autovadītāju neuzmanības dēļ, gan tādēļ, ka gājēji vai velobraucēji nav pareizi novērtējuši esošo situāciju uz ceļa vai parūpējušies par savu redzamību autobraucēju skatienam.

Šogad pirmajos sešos mēnešos Valsts policija visā valsts teritorijā pieņēmusi 1685 administratīvā pārkāpuma lēmumus par pārvietošanos bez gaismu atstarojošiem elementiem vai vestes, no tiem 1548 lēmumi pieņemti par gājējiem, bet 137 - par velosipēda vadītājiem.

Dažkārt arī uz apgaismota ceļa šoferiem ir grūti saskatīt gājējus, bet gaismu atstarojošie elementu izmantošana apģērbā jau laicīgi liek manīt vadītājam, ka ceļu satiksmē piedalās gājējs.

Šogad līdz 9.oktobrim visā valsts teritorijā ceļu satiksmes negadījumos ir cietuši 480 gājēji, bet 29 zaudējuši dzīvību. Tāpat ceļu satiksmes negadījumos ir cietuši 504 velosipēdisti, bet 12 gājuši bojā.

 
Visi komentāri
 
velosipēdistiem 11.oktobris 2020 18:07
1 1 Atbildēt

ir jāizmanto gaismas, un normālas gaismas nevis ķīniešu sūdi kas žilbina pretīmbraucējus, priekšejo un aizmugures.

Velogaismām tumšajā laikā ir jādeg nepārtraukti, tāpat kā auto gaismām, nevis jāmirgo kā eglītei. Ja mirgojošas gaismas būtu labākas, tad arī auto būtu mirgojošas gaismas.

WALA 11.oktobris 2020 20:22
0 2 Atbildēt

Visa visuma varetu puekrist, izņemot par ķīniesu sūdiem - visām tam lampām ir vienāds ta reflektors, ja runa par LED, un ķīniešuwm pārsvara ir labākas un lielakas ietilpības baterijas. Man ir 3 ķinieši, ar izcilu gaismas spēju un ja pavērš preti skaidrs ka spiež acīs, bet nu ari vājš eiropietis dara to pašu, yikai celu neizgaismo. Es triktu ka lukturi ir jaegule ta lai pats ceļu redz, nevis lai spiestu tālumā ...

te 11.oktobris 2020 23:20
2 0 Atbildēt

runājot par ķīniešu sūdiem, domāti parastie lukturīši ar izkliedēto kūli, kas uzlikti uz stūres, spīd ne tikai uz ceļu bet arī uz augšu, pretīmbraucošo acīs.

Nu un protams, mirgojošais režīms, kas ne velti Vācijā nav atļauts - diemžēl, liela daļa velibraucēju nesaprot, kā to lietot un izmanto arī naktī kad tas reāli traucē.

msh 12.oktobris 2020 1:50
0 1 Atbildēt

Priekš kam čakarēties ar kaut kādiem bateriju lukturīšiem, vai tad ir divdesmitā gadsimta sākums? Tāda forša tehnoloģija kā ģeneratorrumbas jau ir ar bārdu apaugusi; šogad tai aprit 75 gadi...

to 12.oktobris 2020 8:35
0 0 Atbildēt

tu pasaki tiem frīkiem, kas ignorē pagājušā gs. tehnoloģijas un brauc vispār bez gaismām, un tas traucē ne tikai auto, bet arī velobraucējiem, arī gājējiem.

daudzi brauc nost vecos kalnu riteņus un tiem nekādu ģeneratoru nav, bet uzlikt ratu un gaismas maksātu tikpat vai dārgāk kā viss tas viņu velo. Kautcik OK lukturītis par eur10+5 kas vismaž ļauj viņu redzēt un neapžilbt - nē, šī summa viņiem nešķiet tēriņu vērta....

Bradypus 12.oktobris 2020 14:10
0 0 Atbildēt

"šī summa viņiem nešķiet tēriņu vērta" - jā, jo tos lukturīšus aplasīt ir vēl vieglāk, nekā nospert pašu pieķēdēto velo. Puzlīdz droši var braukt tikai ar sarūsējušu opja padmjlaika relikviju.

okej 12.oktobris 2020 14:23
0 0 Atbildēt

tos lukturus neviens neliedz pašam noņemt - cik tur tā darba....tas nav arguments, lai tumsā brauktu bez gaismām...citādi jau neviens nevalkātu apenes, jo kāda jēga - tāpat paliks netīras un pēc tam izdils, nu ko tur ies mocīties)

WALA 12.oktobris 2020 11:45
0 0 Atbildēt

atbilde uz to ir - sākotnejā investīcija, jo uz sporta tipa veļiem, tie nekaf nav bijuši virsū - pašam likt - letāk un labāk ir tie ķīnieši + ja nrauc pa dienu un sportiska režīma nomet visu nost un rulle. Un sportiskos verķus izvelos dēl ta ka pārsvara labak aprikoti ..

msh 12.oktobris 2020 12:24
0 0 Atbildēt

Shimano Nexus ģeneratorrumba maksā ap 40 eirām, plus dangs, spieķi un spieķošana, lai arī uz 26 un 28 collām vajadzētu diezgan viegli nopirkt gatavu riteni ar rumbu + personīgā improvizācija ar diodēm un staru savācējiem, atbilstoši tam ka pieejami kādi 10-12w jaudas - "sportiskajā režīmā", ja akurāt ar kādu jāskrienas, var arī to priekšas riteni samainīt.

lieta 12.oktobris 2020 12:38
0 0 Atbildēt

tāda, ka ar šosesjas ričuku parasti brauc pa dienu, vai ja vakarā/naktī pa pilsētu tad parasti tas ir reti.

Saprotu tavu domu, bet vairums tumšo braucēju ir tipiņi uz drapakiem, kas ir tālu no sporta un reizēm pat no velosipēda nosaukuma. Sportistus var vainot tikai tajā, ka reizēm tie aizmirstas un pilsētā brauc ar stroboskopu, bet ja jāizvēlas - jā, tas ir ļoti nepatīkams pretīmbraucējs bet maz ticams ka es ar to saskriešos dēļ tā ka tas ir neredzams.

anonimikis 12.oktobris 2020 9:26
0 0 Atbildēt

Ķīniešu sūdi ir ķīniešu sūdi. Vari taisnoties cik gribi, ka Tev ceļu rāda. Labam velo lukturim ir līdzīgi kā auto tuvajām gaismām - augša nogriezta. Visi pārējie ir offroad only.

No Ķīnas arī var dabūt labus, jāskatās vai pierakstīts german standard un labajiem praktiski nekad nav tīri caurspīdīgs stikls priekšā.

WALA 12.oktobris 2020 11:50
1 1 Atbildēt

Sadirsi ta sadirsi, ari auto.lukturi neskatoties yz visu staru kūļa formēšanu ir jāregulē, pa augstu un pretimbraucējs "no prieka var pat grāvī ielekt" ...

HE 12.oktobris 2020 5:35
2 0 Atbildēt

Tām ģenerātorrumbām ir viens milzīgs mīnuss, kad tumsā esi apstājies ceļa malā gaismas nedeg, man pašam jaunam vācu ritenim komplektā nāca papildus gaismas uz baterejām, rumbu ieslēdz tikai minoties.

nunez 12.oktobris 2020 8:39
0 0 Atbildēt

vācu (un ne tikai) riteņiem izmanto gaismas ar kondiķi, kas ļauj tām spīdēt dažas minūtes pēc apstāšanās, domāts tam lai tevi labāk redz apstājoties krustojumā.

ja komplektā nāk papildus bateriju gaismas, tad saproti pats - tas ir kruķis, kas risina problēmu kas radusies dēļ galveno gaismu nepareizas izvēles (akmens ražotāja pagalmā).

HE 12.oktobris 2020 9:10
0 0 Atbildēt

Manam velo uzstādītajiem lukturiem korpusā ir jaudīgā gaisma pa vidu no ģenerātora , savukārt papildus iebūvētā pa malām abās pusēs no baterejām kura turklāt ieslēdzas automātiski iestājoties tumsai , vai sākot braukt.

uh 12.oktobris 2020 9:42
0 0 Atbildēt

kaut kāds funktieris tur ir, nezinu kāds, jo velolukturiem staru taisa plakanu, lai gaismo uz priekšu (tālumā) un sāniem (tuvumā) ar vienu lukturi, bez sānu lampām - ar manuālu vai automātisku ieslēgšanu (es atstāju ieslēgtu vienmēr, nekāda ļaunuma nav).

Jebkurā gadījumā ģeneratora barotas gaismas ir labas ar to, ka neesi atkarīgs no lādējamām baterijām un ja jābrauc, tad jābrauc un nav jākavējas ar baterijām. Ieslēgšanās tumsā (kas ne visiem modeļiem ir precīza) u.c. ērtības jau ir sekundāri.

Dzirdēts ka daži ķīniešu lukturi (uz baterijām kas) taupības režīmā izslēdz gaismu apgaismes staba tuvumā, un ja stabi ir bieži un ir vēl cita gaisma, tad var gadīties ka gaisma vairāk izslēgta kā ieslēgta. Krēslā gaismai jābūt ieslēgtai nepārtraukti un tāda slēgāšana iekšā/ārā var būt tas liktenīgais iemesls, kāpēc neuzmanīgs vadītājs ierauga velobraucēju jau par vēlu. Nu tad nafig tādu taupīšanu!

buerger 12.oktobris 2020 10:03
0 0 Atbildēt

Kā sauc tavu lukturi? Paskatīsies, kas tā par štelli, un kas un kā.

msh 12.oktobris 2020 12:29
0 0 Atbildēt

Kāpēc ceļa malā jāapstājas?

Opis 12.oktobris 2020 11:48
0 0 Atbildēt

Vai tad grūti uzvilkt vesti, to vismaz redz arī no sāniem, kamēr tās lampiņas tikai no priekšas vai aizmugures. Un tad vēl dažam tā lampiņa tāda, ko redz labi ja pilnīgā tumsā no 2 metru attāluma!

MAn te pa pagalmu vien puika braukā, kam riteņa diski ar atstarojošu, luminiscentu krāsu nopūsti, prieks ka bērnam vairāk smadzeņu, kā pieaugušajiem, jo puiku tumsā pa baigo gabalu redz.

nu 12.oktobris 2020 12:03
3 0 Atbildēt

Tie, kuri daudz brauc tumsā, velk vesti vai citus atstarotājus. Mūsdienās daudzām riepām ir versija ar atstarojošo malu, tā ka redz arī no sāna, tiesa, ja velobraucējs dabū sānā tad kautkas tur nav bijis labi ar viņa vērīgumu.

Visbiežākais un nejēdzīgākais negadījums laikam ir kad vadītājs pamana velobraucēju par vēlu un panāk no aizmugures jo braucis bez gaismām un kamēr tumsā ierauga, nav laika manevram un tur liela daļa vainas ir uz pašu minēju. Noziedzīgākais gadījums ir kads autobraucēji sāk izrādīt savu pārākums (sak, es liels, bet tu - mazs) un aizķer garāmbraucot, neatkarīgi no gaismām. Dīvaini, bet ir vadītāji kuri tic iedomai ka velobraucēji nedrīkst braukt pa brauktuvi un sāk ālēties un šefot, taisot ciešās apdzīšanas((

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti