Iestājoties tumšākajam laika periodam, policija aicina gājējus un velosipēdistus parūpēties par gaismu atstarojošiem elementiem, aģentūru LETA informēja Valsts policija.
Straujiem soļiem tuvojas gada tumšākais laiks un tas ir brīdis, kad satiksmes dalībniekiem ir īpaši jāgādā par savu drošību, uzsver policija. Gājējiem un velosipēdistiem jārūpējas, lai viņi būtu pamanāmi, bet autobraucējiem jābūt vērīgākiem un jāparūpējas par spēkrata tehnisko stāvokli.
Katra notikušā ceļu satiksmes negadījuma apstākļi un cēloņi tiek vērtēti individuāli, bet policija novērojusi, ka šādi negadījumi rodas gan autovadītāju neuzmanības dēļ, gan tādēļ, ka gājēji vai velobraucēji nav pareizi novērtējuši esošo situāciju uz ceļa vai parūpējušies par savu redzamību autobraucēju skatienam.
Šogad pirmajos sešos mēnešos Valsts policija visā valsts teritorijā pieņēmusi 1685 administratīvā pārkāpuma lēmumus par pārvietošanos bez gaismu atstarojošiem elementiem vai vestes, no tiem 1548 lēmumi pieņemti par gājējiem, bet 137 - par velosipēda vadītājiem.
Dažkārt arī uz apgaismota ceļa šoferiem ir grūti saskatīt gājējus, bet gaismu atstarojošie elementu izmantošana apģērbā jau laicīgi liek manīt vadītājam, ka ceļu satiksmē piedalās gājējs.
Šogad līdz 9.oktobrim visā valsts teritorijā ceļu satiksmes negadījumos ir cietuši 480 gājēji, bet 29 zaudējuši dzīvību. Tāpat ceļu satiksmes negadījumos ir cietuši 504 velosipēdisti, bet 12 gājuši bojā.
ir jāizmanto gaismas, un normālas gaismas nevis ķīniešu sūdi kas žilbina pretīmbraucējus, priekšejo un aizmugures.
Velogaismām tumšajā laikā ir jādeg nepārtraukti, tāpat kā auto gaismām, nevis jāmirgo kā eglītei. Ja mirgojošas gaismas būtu labākas, tad arī auto būtu mirgojošas gaismas.
Visa visuma varetu puekrist, izņemot par ķīniesu sūdiem - visām tam lampām ir vienāds ta reflektors, ja runa par LED, un ķīniešuwm pārsvara ir labākas un lielakas ietilpības baterijas. Man ir 3 ķinieši, ar izcilu gaismas spēju un ja pavērš preti skaidrs ka spiež acīs, bet nu ari vājš eiropietis dara to pašu, yikai celu neizgaismo. Es triktu ka lukturi ir jaegule ta lai pats ceļu redz, nevis lai spiestu tālumā ...
runājot par ķīniešu sūdiem, domāti parastie lukturīši ar izkliedēto kūli, kas uzlikti uz stūres, spīd ne tikai uz ceļu bet arī uz augšu, pretīmbraucošo acīs.
Nu un protams, mirgojošais režīms, kas ne velti Vācijā nav atļauts - diemžēl, liela daļa velibraucēju nesaprot, kā to lietot un izmanto arī naktī kad tas reāli traucē.
Priekš kam čakarēties ar kaut kādiem bateriju lukturīšiem, vai tad ir divdesmitā gadsimta sākums? Tāda forša tehnoloģija kā ģeneratorrumbas jau ir ar bārdu apaugusi; šogad tai aprit 75 gadi...
tu pasaki tiem frīkiem, kas ignorē pagājušā gs. tehnoloģijas un brauc vispār bez gaismām, un tas traucē ne tikai auto, bet arī velobraucējiem, arī gājējiem.
daudzi brauc nost vecos kalnu riteņus un tiem nekādu ģeneratoru nav, bet uzlikt ratu un gaismas maksātu tikpat vai dārgāk kā viss tas viņu velo. Kautcik OK lukturītis par eur10+5 kas vismaž ļauj viņu redzēt un neapžilbt - nē, šī summa viņiem nešķiet tēriņu vērta....
"šī summa viņiem nešķiet tēriņu vērta" - jā, jo tos lukturīšus aplasīt ir vēl vieglāk, nekā nospert pašu pieķēdēto velo. Puzlīdz droši var braukt tikai ar sarūsējušu opja padmjlaika relikviju.
tos lukturus neviens neliedz pašam noņemt - cik tur tā darba....tas nav arguments, lai tumsā brauktu bez gaismām...citādi jau neviens nevalkātu apenes, jo kāda jēga - tāpat paliks netīras un pēc tam izdils, nu ko tur ies mocīties)
atbilde uz to ir - sākotnejā investīcija, jo uz sporta tipa veļiem, tie nekaf nav bijuši virsū - pašam likt - letāk un labāk ir tie ķīnieši + ja nrauc pa dienu un sportiska režīma nomet visu nost un rulle. Un sportiskos verķus izvelos dēl ta ka pārsvara labak aprikoti ..
Shimano Nexus ģeneratorrumba maksā ap 40 eirām, plus dangs, spieķi un spieķošana, lai arī uz 26 un 28 collām vajadzētu diezgan viegli nopirkt gatavu riteni ar rumbu + personīgā improvizācija ar diodēm un staru savācējiem, atbilstoši tam ka pieejami kādi 10-12w jaudas - "sportiskajā režīmā", ja akurāt ar kādu jāskrienas, var arī to priekšas riteni samainīt.
tāda, ka ar šosesjas ričuku parasti brauc pa dienu, vai ja vakarā/naktī pa pilsētu tad parasti tas ir reti.
Saprotu tavu domu, bet vairums tumšo braucēju ir tipiņi uz drapakiem, kas ir tālu no sporta un reizēm pat no velosipēda nosaukuma. Sportistus var vainot tikai tajā, ka reizēm tie aizmirstas un pilsētā brauc ar stroboskopu, bet ja jāizvēlas - jā, tas ir ļoti nepatīkams pretīmbraucējs bet maz ticams ka es ar to saskriešos dēļ tā ka tas ir neredzams.
Ķīniešu sūdi ir ķīniešu sūdi. Vari taisnoties cik gribi, ka Tev ceļu rāda. Labam velo lukturim ir līdzīgi kā auto tuvajām gaismām - augša nogriezta. Visi pārējie ir offroad only.
No Ķīnas arī var dabūt labus, jāskatās vai pierakstīts german standard un labajiem praktiski nekad nav tīri caurspīdīgs stikls priekšā.
Sadirsi ta sadirsi, ari auto.lukturi neskatoties yz visu staru kūļa formēšanu ir jāregulē, pa augstu un pretimbraucējs "no prieka var pat grāvī ielekt" ...