Valsts policija līdz 20.jūnijam pastiprināti kontrolēs elektroskrejriteņu vadītājus 6

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 9.jūnijs 2021 13:21

Valsts policija (VP) līdz 20.jūnijam pastiprināti kontrolēs elektroskrejriteņu vadītājus, jo šogad līdz 7.jūnijam VP fiksējusi 52 ceļu satiksmes negadījumus, kuros iesaistīti elektroskrejriteņu vadītāji, aģentūru LETA informēja VP Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste Līna Kaļķe.

Šajos negadījumos cietušas 36 personas.

Kaļķe norādīja, ka VP ikdienā aizvien biežāk konstatē gadījumus, kad elektroskrejriteņu vadītāji nonāk avārijas situācijās, kam, iespējams, par iemeslu ir drošības noteikumu nezināšana vai neievērošana.

Šī gada 11.maijā valdība apstiprināja grozījumus Ceļu satiksmes noteikumos, kuros noteikts regulējums elektroskrejriteņiem, taču praksē var novērot, ka ir daļa satiksmes dalībnieku, kuri šos noteikumus neievēro, kā arī nerūpējas par savu drošību, pārvietojoties satiksmē ar skrejriteni, sacīja VP pārstāve.

Tāpēc, lai veicinātu šo braucamrīku vadītāju izpratni par jaunajiem noteikumiem un mudinātu viņus aktīvāk rūpēties par savu un apkārtējo drošību, VP no šodienas līdz 20.jūnijam rīkos pastiprinātas pārbaudes tieši šiem satiksmes dalībniekiem.

Tāpat par drošību, piedaloties ceļu satiksmē ar elektroskrejriteņiem, šajā laikā kopīgi atgādinās ne tikai VP, bet arī Iekšlietu ministrija, Ceļu satiksmes drošības direkcija, Satiksmes ministrija un Latvijas automoto biedrība (LAMB), piebilda Kaļķe.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis stāstīja, ka ikdienā var novērot, ka aizvien vairāk satiksmes dalībnieku, kā savu pārvietošanās līdzekli izmanto elektroskrejriteni.

Daļa no šiem satiksmes dalībniekiem ir veiksmīgi integrējušies kopējā satiksmes plūsmā, taču aizvien ir tādi elektroskrejriteņu vadītāji, kuriem ir rūpīgi jāpiedomā pie savām braukšanas prasmēm un kultūras. Analizējot policijas rīcībā esošo statistiku, Jančevskis secināja, ka lielākā daļa ceļu satiksmes negadījumu, kuros ir iesaistīti elektroskrejriteņa vadītāji, notiek pašu neuzmanības vai prasmju trūkuma dēļ.

Piemēram, 17 situācijās no fiksētajiem 52 ceļu satiksmes negadījumiem, skrejriteņu vadītāji ir paši krituši no braucamrīka. Šī ir tikai tā daļa negadījumu, par kuriem policija saņēmusi informāciju, bet, iespējams, ir vēl daudzi gadījumi, kad satiksmes dalībnieki neziņo ne mediķiem, ne policijai. Tas tikai parāda, ka satiksmes dalībniekiem īpaši uzmanīgi jārūpējas par savu drošību, kā arī jāievēro noteikumi, lai neapdraudētu citus satiksmes dalībniekus, uzsvēra Jančevskis.

No kopējiem reģistrētajiem 52 ceļu satiksmes negadījumiem, kuros iesaistīti elektroskrejriteņa vadītāji, visvairāk notikuši tieši Rīgas reģionā. Lielākā daļa - 34 negadījumi - diemžēl ir ar cietušām personām. Visbiežāk cieš pats elektroskrejriteņa vadītājs, bet ir gadījumi, kad sadursmes rezultātā ir cietis arī kāds cits satiksmes dalībnieks, piemēram, gājējs.

"Satiksme un braukšanas paradumi mainās un arvien vairāk iedzīvotāju izvēlās pārvietoties ar elektroskrejriteņiem, taču vienlaikus aug arī riski satiksmes dalībnieku drošībai, īpaši mazāk aizsargātajiem - gājējiem," norādīja Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Jānis Butāns (JKP). 

Viņš atgādināja, ka regulējums, lai elektroskrejriteņi droši iekļautos satiksmē, ir pieņemts un ir svarīgi, lai braucēji noteikumus ne tikai zinātu, bet arī ievērotu. Ikvienam, kurš dodas satiksmē ar elektroskrejriteni, jāatceras, ka uz ietvēm elektroskrejritenis ir ciemiņš un vienmēr priekšroka ir jādod gājējiem.

Lai izvairītos no nepatīkamām situācijām, kā arī, lai brauciens nebeigtos ar smagām traumām, pārvietojoties satiksmē ar elektroskrejriteni, ir rūpīgi jāizvērtē braukšanas apstākļi, jābūt uzmanīgiem un vērīgiem, tāpat jāizvēlas atbilstošs braukšanas ātrums savām spējām, bet jāatceras, ka tas nedrīkst pārsniegt 25 kilometrus stundā (km/h). Tāpat, ja pārvietojas pa ietvi, ātrums nedrīkst pārsniegt gājēju pārvietošanās ātrumu, uzsvēra policijas pārstāvji.

LAMB prezidents Juris Zvirbulis skaidroja, ka pēdējo gadu laikā elektroskrejriteņu lietotāju skaits ir strauji audzis, bet līdz šim nebija skaidra regulējuma par šo ceļu satiksmes dalībnieku pareizu un drošu pārvietošanos. 

"Pašlaik ir skaidri definēts, kurā kategorijā ierindojas elektriskie skrejriteņi un kādi ir pārvietošanās noteikumi ar tiem. Tas ir būtisks solis pretī tam, lai panāktu maksimālu savstarpēju sapratni un arī cieņu starp visiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Ar kampaņu "Ēēē! Brauc pēc noteikumiem!" mēs vēlamies veicināt sabiedrības izglītošanu par jaunajiem noteikumiem, lai pēc iespējas drīzāk samazinātu gan negadījumu ar elektroskrejriteņiem, gan cietušo skaitu," uzsvēra Zvirbulis.
 

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 9.jūnijs 2021 13:32
4 0 Atbildēt

"Analizējot policijas rīcībā esošo statistiku, Jančevskis secināja, ka lielākā daļa ceļu satiksmes negadījumu, kuros ir iesaistīti elektroskrejriteņa vadītāji, notiek pašu neuzmanības vai prasmju trūkuma dēļ.."

Pamuļķis izdarīja secinājumus. It kā vainīgs var būt kas cits. Ne tikai skūteriem, arī velosipēdiem, mašīnām un gājējiem. Visur vainīgas savas prasmes un noteikumu nezināšana.

Te, starp iauto lietotājiem, daudzi pamuļķi domā, ka vainīga infrastruktūra, priekšā braucošais vai satiksmes ministrija.

imzz 9.jūnijs 2021 14:37
3 1 Atbildēt

Nu, skrejriteņiem infrastruktūra arī ir problēma. Neteiksi taču, ka ielas bedres ar dziļumu, kas vienāds ar skrejriteņa riteņa rādiusu, ir retums.

Krotow 9.jūnijs 2021 23:23
2 0 Atbildēt

Mums ir arī veloceliņi ar bedrēm. Pat jaunajos Barona ielas veloceliņos izdrupušo ķieģelīšu vietā parādās caurumi. Nemaz nerunātot par vietām, kur 20 gadus nelabotam trotuāram pielikuši velojoslas zīmi (posms no Botāniskā dārza līdz Bolderājas dzelzceļam).

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Avārija pie benzīntanka (+ VIDEO) 4

Lada Largus vadītājs nolemj iegriezties degvielas uzpildes stacijā, taču aizķer Daihatsu, kas apgāžas uz sāniem. Lasīt vairāk

 

Pateicoties aculiecinieku sniegtajai informācijai, policija aptur divus stipri iereibušus automašīnu vadītājus (+ VIDEO) 5

Pateicoties aculiecinieku sniegtajai informācijai, policija aptur divus stipri iereibušus automašīnu vadītājus Lasīt vairāk

 

Lai nebūtu jāpērk jauns lukturis, to var vienkārši nopulēt (+VIDEO) 22

​​​​​​​Automašīnu starmešu gaisma ir ārkārtīgi svarīga redzamībai un drošībai. Diemžēl priekšējie lukturi ir stipri pakļauti ārējo apstākļu iedarbībai, tāpēc to stikli kļūst nespodri. Ko darīt ? Lasīt vairāk

 

Ford uzsāk apvidus auto Bronco ražošanu – beidzot! (+ FOTO) 5

Ford Mičiganas štatā izvietotā rūpnīca uzsākusi apvidus auto Bronco ražošanu, ko vairākkārt atlika nespējot atrisināt problēmas ar detaļu piegādātājiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti