Ārpus apdzīvotām vietām avārijas gadījumā sekas mēdz būt smagākas 2

 

Foto: Publicitātes attēls

LEAD | 19.jūnijs 2021 12:06

Līgo svētku brīvdienas tradicionāli ir laiks, kad uz ceļiem ir intensīvāka satiksme, un tas var veicināt ceļu satiksmes negadījumu skaita pieaugumu. Sevišķi bīstami ir tie negadījumi, kas notiek ārpus apdzīvotām vietām.

Valsts policijas apkopotie dati liecina, ka Latvijā 2020. gadā ceļu satiksmes negadījumos ārpus apdzīvotam vietām bojā gājis 51 cilvēks. Viens no iespējamajiem iemesliem, kāpēc ārpus apdzīvotām vietām notikušie ceļu satiksmes negadījumi ir ar smagākām sekām, ir atļautā ātruma pārsniegšana, kā arī veiktie manevri, piemēram, apdzīšana. 

Neraugoties uz Covid-19 pandēmiju un epidemioloģiskajiem ierobežojumiem, pastāv iespēja, ka daudzi iedzīvotāji, noguruši no sociālās distancēšanās, Jāņu brīvdienās nolems doties ārpus pilsētas kaut nelielā izbraucienā vai atpūtā pie dabas. Intensīva satiksme var veicināt ceļu satiksmes negadījumus, kas var beigties traģiski, īpaši, ja negadījums notiek ārpus apdzīvotām vietām.

Ceļu satiksmes negadījumi ārpus apdzīvotām vietām

Lai gan lielākā daļa ceļu satiksmes negadījumu notiek apdzīvotās vietās, procentuāli vairāk cietušo ir tajos negadījumos, kas notikuši ārpus apdzīvotām vietām. Latvijas Valsts policijas dati liecina, ka pagājušajā gadā 30% no ceļu satiksmes negadījumiem ārpus apdzīvotām vietām bija ar cietušajiem, savukārt apdzīvotās vietās – vien 17%. Tāpat 40% ceļu satiksmes negadījumu ārpus apdzīvotām vietām bija ar ievainotajiem, kamēr apdzīvotās vietās notikušajās avārijās tādi bija vien 20% gadījumu.

“Neapdzīvotās vietās autovadītāji brauc ātrāk, un bieži vien vienā automašīnā ievainojumus gūst vairāk nekā viens cilvēks. Svarīgi atcerēties arī to, ka ārpus apdzīvotām vietām medicīniskā palīdzība negadījuma vietā var ierasties vēlāk, nekā tas iespējams apdzīvotā vietā,” uzsver Ādams Bernards, Renault drošas braukšanas skolas mācību direktors.

Kā parūpēties par savu un citu satiksmes dalībnieku drošību

Ārpus apdzīvotām vietām, kur autovadītāji brauc ar lielāku ātrumu, īpaša uzmanība jāpievērš savlaicīgai manevru veikšanai – tiem jābūt pārdomātiem, kā arī braukšanas ātrums jāpielāgo konkrētajiem laika apstākļiem. Situācijai atbilstošam ātrumam ir liela nozīme, it īpaši tajās vietās, kur pārvietojas gājēji. Pagājušajā gadā katrs trešais ceļu satiksmes negadījums ārpus apdzīvotām vietām, kur bija iesaistīts gājējs, beidzās traģiski, liecina Latvijas Valsts policijas dati. Lai paaugstinātu ceļu satiksmes drošību, jāievēro arī droša distance ar priekšā braucošo transportlīdzekli.

“Vadot automašīnu, uzmanīgi jāvēro ceļš. Braukšanai jābūt plūstošai un vienmērīgai. Tas nozīmē, ka nevajadzētu strauji uzņemt ātrumu, ja pēc īsa brīža tik un tā būs jābremzē. Jācenšas izvairīties no pēkšņām un straujām braukšanas joslas maiņām, savukārt līkumi jāizbrauc pa optimālo trajektoriju, noteikti ievērojot savu joslu. Arī stūri un pedāļus vēlams lietot vienmērīgi, jo to raustīšana un pēkšņie manevri mašīnu padara nestabilu un var palielināt negadījuma iespējamību,” brīdina Ādams Bernards.

 

 

 

 

 
Visi komentāri
 
Vernons 19.jūnijs 2021 18:44
3 0 Atbildēt

"Aļo, garaž"! Neviens vārds par ātruma samazināšanu, savlaicīgiem brīdinājuma signāliem ( kad un kur ieslēgt), stāvokli joslā manevram!

Nu un cik daudz ir ātruma samazināšanas joslu?

Problēmu nevar atrisināt noveļot visu uz distanci. Komunikācijai laicīgai jābūt.

ezis71 20.jūnijs 2021 9:43
4 0 Atbildēt

Pilnība piekrītu Vernonam.

Aļo,garaž,kur uz A2 apgriešanās vietās ir ieskriešanās joslas???Kur ārpus apdzīvotām vietām ir atsevišķa josla kreisajam pagriezienam???

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti