CSDD: Plastmasas stabiņi ar atstarojošiem elementiem nav satiksmes organizācijas tehniskais līdzeklis 6

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 22.jūlijs 2021 8:42

Plastmasas stabiņi ar atstarojošiem elementiem nav satiksmes organizācijas tehniskais līdzeklis, un tie drīkst atrasties aiz ceļu apzīmējuma vai zonas, kur ar atbilstošu ceļa zīmi novirzīta satiksme, komentējot Rīgas pilsētā izvietotos stabiņus, aģentūrai LETA pauda Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

Direkcijā atzīmēja, ka ceļa apzīmējumus, kas veidoti ar nepārtrauktām garenvirziena līnijām, šķērsot ir aizliegts, un tie nosaka faktisko satiksmes telpas robežu, aiz kuras pieļaujama stabiņu izvietošana.

CSDD vienlaikus norādīja, ka, izvietojot plastmasas stabiņus, būtiski izvērtēt, ko paredzēts akcentēt, un autovadītāja redzespunktu. Piemēram, izvietojot tos lineāri vai brauktuves sašaurinājumos, tie var uzlabot vadītājam optisko vadāmību, savukārt sarežģītas konfigurācijas krustojumos, it īpaši diennakts tumšajā laikā, tie var traucēt satiksmes dalībniekiem uztvert ceļu.

Primāri satiksme jāvirza ar satiksmes infrastruktūrai raksturīgiem ceļa elementiem, secina CSDD. Ceļš jāaprīko arsatiksmes organizācijas paredzētajiem tehniskajiem līdzekļiem - ceļa zīmēm, ceļa apzīmējumiem un luksoforiem. Savukārt gadījumos, ja kādu specifisku apstākļu dēļ ceļa elementi nav izbūvēti, tie nav labi uztverami, vai satiksmesorganizācijas tehnisko līdzekļu prasības tiek regulāri pārkāptas, un tas rada risku satiksmes dalībnieku drošībai, tad ceļa pārvaldītājam jālemj par ceļa pārbūvi vai papildus aprīkojuma izvietošanu.

CSDD skaidroja, ka papildaprīkojuma izmantošana vērtējama, kā solis satiksmes drošības uzlabošanas virzienā, tomēr no satiksmes drošības viedokļa negatīvi vērtējama tendence veikt būtisku satiksmes pārkārtošanu un satiksmesorganizācijas izmaiņas, neveicot ceļa pārbūvi atbilstoši nepieciešamajai ceļa daļu ģeometrijai, tā vietā izmantojot tikai ceļa apzīmējumus vai pagaidu satiksmes organizācijas elementus, pie kādiem pieder arī plastmasas stabiņi. 

Direkcijas Ceļu drošības audita departamenta vadītāja Beāta Dambīte norādīja, ka, CSDD ieskatā, plastmasas stabiņu pielietošana satiksmes organizācijā ir pieļaujama, un atsevišķos gadījumos tā var uzlabot satiksmes drošību. Reizē ierobežojumiem, kādus rada stabiņu vai jebkura cita papildaprīkojuma izmantošana, ir jābūt samērīgiem ar ieguvumiem, ko tie sniedz satiksmes organizēšanā vai ceļu satiksmes drošības uzlabošanā. 

"Proti, stabiņu izvietošana un to radītiem ierobežojumiem jāsasniedz izvirzītie ceļu satiksmes organizēšanas vai ceļusatiksmes drošības uzlabošanas mērķi, turklāt radītajiem ierobežojumiem jābūt pamatotiem un jārada būtisku ieguvumu sabiedrībai kopumā,” uzsvēra Dambīte.

LETA jau ziņoja, ka Rīgā vairākās ielās izvietoti stabiņi satiksmes mierināšanai, kas izsaucis gan iedzīvotāju neapmierinātību, gan politiskās kaislības.

Šonedēļ tika sasaukta arī Rīgas domes ārkārtas sēde par "stabiņu invāziju", kas izvērtās koalīcijas un opozīcijas savstarpējos pārmetumos.

CSDD ir valsts akciju sabiedrība. Direkcija reģistrē transporta līdzekļus Latvijā, izsniedz vadītāju apliecības, veic automašīnu tehnisko apskati un sniedz citus pakalpojumus. CSDD ienākumus gūst no pakalpojumu maksām. Direkcijas kapitāldaļu turētājs ir Satiksmes ministrija.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Dāņu arhitekts 22.jūlijs 2021 9:36
5 0 Atbildēt

Tas CSDD neko nejēdz, ja Dāņu arhitekti saka, ka vajag stabiņus, tad vajag un tas nav apspriežams. Galu galā līgums par stabiņu mazgāšanu jau noslēgts, tātad jāturpina uzstādīt visus stabiņus, lai mazgātājiem būtu darbs.

Palaidniex 22.jūlijs 2021 11:29
3 1 Atbildēt

Ir kāda mazmazītiņa, teju nebūtiska atšķirība - stabiņi Ģertrūdes ielā ir pie neregulēta krustojuma izvietotas neregulētas pārejas. Tāda pat vajadzīga lieta ir sariktēta Artilērijas un Tērbatas krustojumā.

Jautājums cits - priekš kam stabiņi vajadzīgi regulējamos krustojumos? Tika bilsts ka tas vajadzīgs gājēju drošībai... Nopietni. Tāpēc būs labāk pārskatāms krustojums. Un aizvācot invalīdiem domātu stāvvietu tā vieta tiek aizbāzta ar puķupodiem un velonovietnēm. Kurā brīdī pārredzamība tiek uzlabota? Un vēl - krustojums ir regulējams - kāpēc pie sarkanā jāiet uz brauktuves, kaut aizstabiņotas?

650 22.jūlijs 2021 15:14
3 1 Atbildēt

Nenē,Draugi, jums ir nepareizs priekšstats$.Uz brauktuves uzkakkāt ir prioritāte tam, kuram Lielāka Pakkaļa.Ja reiz daaņgollandiešu specĀlisti sakka, ka (cien.lohi..) tagd jums bikses/nost,tad tur neko vairs nevar padarīt.Process pašol.Jā.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Izdosies vai nē? - šķērsot upi pa gājēju iekaramo tiltu (+ VIDEO) 9

Kādam furgona vadītājam Krievijā iešaujas prātā "ģeniāla doma". Lasīt vairāk

 

Baltkrievi ražos elektrisku mikroauto, ko cer pārdot arī Krievijā. 17

Baltkrievijas jaunuzņēmums Sidus izstrādājis 2,25 m garu elektriskās piedziņas automobili, ko cer eksportēt arī uz daudz plašāko Krievijas tirgu. Lasīt vairāk

 

Griežas tur, kur zīmes to neatļauj (+ VIDEO) 11

Sieviete ar Toyota markas automobili mēģina nogriezties pa kreisi ignorējot CSN un izraisa sadursmi ar pretimbraucošo Volvo. Lasīt vairāk

 

Mercedes-Benz plāno līdz 2030. gadam pilnībā pāriet uz elektroautomobiļu ražošanu

“Daimler AG” un “Mercedes-Benz AG” līdz šīs desmitgades beigām tirgos, kur tas iespējams, plāno pilnībā pāriet uz elektroautomašīnu piedāvājumu. 2022. gadā ar akumulatoru darbināmi modeļi tiks piedāvāti visos koncerna pārstāvētajos segmentos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti