CSDD: Plastmasas stabiņi ar atstarojošiem elementiem nav satiksmes organizācijas tehniskais līdzeklis 7

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 22.jūlijs 2021 8:42

Plastmasas stabiņi ar atstarojošiem elementiem nav satiksmes organizācijas tehniskais līdzeklis, un tie drīkst atrasties aiz ceļu apzīmējuma vai zonas, kur ar atbilstošu ceļa zīmi novirzīta satiksme, komentējot Rīgas pilsētā izvietotos stabiņus, aģentūrai LETA pauda Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

Direkcijā atzīmēja, ka ceļa apzīmējumus, kas veidoti ar nepārtrauktām garenvirziena līnijām, šķērsot ir aizliegts, un tie nosaka faktisko satiksmes telpas robežu, aiz kuras pieļaujama stabiņu izvietošana.

CSDD vienlaikus norādīja, ka, izvietojot plastmasas stabiņus, būtiski izvērtēt, ko paredzēts akcentēt, un autovadītāja redzespunktu. Piemēram, izvietojot tos lineāri vai brauktuves sašaurinājumos, tie var uzlabot vadītājam optisko vadāmību, savukārt sarežģītas konfigurācijas krustojumos, it īpaši diennakts tumšajā laikā, tie var traucēt satiksmes dalībniekiem uztvert ceļu.

Primāri satiksme jāvirza ar satiksmes infrastruktūrai raksturīgiem ceļa elementiem, secina CSDD. Ceļš jāaprīko arsatiksmes organizācijas paredzētajiem tehniskajiem līdzekļiem - ceļa zīmēm, ceļa apzīmējumiem un luksoforiem. Savukārt gadījumos, ja kādu specifisku apstākļu dēļ ceļa elementi nav izbūvēti, tie nav labi uztverami, vai satiksmesorganizācijas tehnisko līdzekļu prasības tiek regulāri pārkāptas, un tas rada risku satiksmes dalībnieku drošībai, tad ceļa pārvaldītājam jālemj par ceļa pārbūvi vai papildus aprīkojuma izvietošanu.

CSDD skaidroja, ka papildaprīkojuma izmantošana vērtējama, kā solis satiksmes drošības uzlabošanas virzienā, tomēr no satiksmes drošības viedokļa negatīvi vērtējama tendence veikt būtisku satiksmes pārkārtošanu un satiksmesorganizācijas izmaiņas, neveicot ceļa pārbūvi atbilstoši nepieciešamajai ceļa daļu ģeometrijai, tā vietā izmantojot tikai ceļa apzīmējumus vai pagaidu satiksmes organizācijas elementus, pie kādiem pieder arī plastmasas stabiņi. 

Direkcijas Ceļu drošības audita departamenta vadītāja Beāta Dambīte norādīja, ka, CSDD ieskatā, plastmasas stabiņu pielietošana satiksmes organizācijā ir pieļaujama, un atsevišķos gadījumos tā var uzlabot satiksmes drošību. Reizē ierobežojumiem, kādus rada stabiņu vai jebkura cita papildaprīkojuma izmantošana, ir jābūt samērīgiem ar ieguvumiem, ko tie sniedz satiksmes organizēšanā vai ceļu satiksmes drošības uzlabošanā. 

"Proti, stabiņu izvietošana un to radītiem ierobežojumiem jāsasniedz izvirzītie ceļu satiksmes organizēšanas vai ceļusatiksmes drošības uzlabošanas mērķi, turklāt radītajiem ierobežojumiem jābūt pamatotiem un jārada būtisku ieguvumu sabiedrībai kopumā,” uzsvēra Dambīte.

LETA jau ziņoja, ka Rīgā vairākās ielās izvietoti stabiņi satiksmes mierināšanai, kas izsaucis gan iedzīvotāju neapmierinātību, gan politiskās kaislības.

Šonedēļ tika sasaukta arī Rīgas domes ārkārtas sēde par "stabiņu invāziju", kas izvērtās koalīcijas un opozīcijas savstarpējos pārmetumos.

CSDD ir valsts akciju sabiedrība. Direkcija reģistrē transporta līdzekļus Latvijā, izsniedz vadītāju apliecības, veic automašīnu tehnisko apskati un sniedz citus pakalpojumus. CSDD ienākumus gūst no pakalpojumu maksām. Direkcijas kapitāldaļu turētājs ir Satiksmes ministrija.

 
Visi komentāri
 
Dāņu arhitekts 22.jūlijs 2021 9:36
5 0 Atbildēt

Tas CSDD neko nejēdz, ja Dāņu arhitekti saka, ka vajag stabiņus, tad vajag un tas nav apspriežams. Galu galā līgums par stabiņu mazgāšanu jau noslēgts, tātad jāturpina uzstādīt visus stabiņus, lai mazgātājiem būtu darbs.

anonimikis 22.jūlijs 2021 9:57
0 0 Atbildēt

Šādi stabiņi uz Ģertrūdes ielas ir jau gadus 3-4.

Palaidniex 22.jūlijs 2021 11:29
3 1 Atbildēt

Ir kāda mazmazītiņa, teju nebūtiska atšķirība - stabiņi Ģertrūdes ielā ir pie neregulēta krustojuma izvietotas neregulētas pārejas. Tāda pat vajadzīga lieta ir sariktēta Artilērijas un Tērbatas krustojumā.

Jautājums cits - priekš kam stabiņi vajadzīgi regulējamos krustojumos? Tika bilsts ka tas vajadzīgs gājēju drošībai... Nopietni. Tāpēc būs labāk pārskatāms krustojums. Un aizvācot invalīdiem domātu stāvvietu tā vieta tiek aizbāzta ar puķupodiem un velonovietnēm. Kurā brīdī pārredzamība tiek uzlabota? Un vēl - krustojums ir regulējams - kāpēc pie sarkanā jāiet uz brauktuves, kaut aizstabiņotas?

anoagask 22.jūlijs 2021 13:11
2 0 Atbildēt

ziemā, kad CHA neredzēs, stabiņi jāskrūvē nost??? CSDD loģika

650 22.jūlijs 2021 15:14
3 1 Atbildēt

Nenē,Draugi, jums ir nepareizs priekšstats$.Uz brauktuves uzkakkāt ir prioritāte tam, kuram Lielāka Pakkaļa.Ja reiz daaņgollandiešu specĀlisti sakka, ka (cien.lohi..) tagd jums bikses/nost,tad tur neko vairs nevar padarīt.Process pašol.Jā.

Bzh 23.jūlijs 2021 11:17
0 0 Atbildēt

CSDD, manuprāt, nav lietas kursā, ka "nepārtrauktā līnija riepas neplēš"

ddd 13.augusts 2021 0:42
0 0 Atbildēt

Nebiju braucis pa Rīgu gadu jo dzīvoju Norvēģijā kur šādu stabiņu nav. Un personīgi mans viedoklis stabiņi reāli novērš uzmanību no tā kas notiek apkārt vai kāds bērns var uzskriet uz ceļa, vai riteņbraucējs izbraukt no sānielas. Pirms gājēju pārejām ir salikti simtiem stabiņu ka nevar saprast vai tur ir gājējs vai nav. gribu sagaidīt ziemu un redzēt cik no tiem stabiņiem paliks pēc šķūres. Ja grib samazināt ātrumu pilsētā pirms gājēju pārejām risinājums ir guļosie policisti, tad nevarēs ieskrieties ātrāk par 50km/h. Šī ir tīrākā naudas izmešana ar vides piesārņošanu priekšgalā. Ja vajadzēs atjaunot asfaltu uz brauktuves, tad tos stabiņus skrūvēs nost par 15eiro un atkal skruves atpaļ par 15eiro gabalā.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Motocikls ietriecas priekšā braucošajā (+ VIDEO)

Acīmredzot, krietni ātrāk braucošais motocikls ietriecas priekšā braucošajā Gazeļ furgoniņā. Baika vadītājs un viņa pasažiere ievietoti slimnīcā. Lasīt vairāk

 

F-1 komanda "Aston Martin" turpinās sadarbību ar Fetelu un Strolu nākamajā sezonā

Pirmās formulas (F-1) piloti Sebastians Fetels un Lenss Strols arī nākamajā sezonā startēs kopā ar komandu "Aston Martin". Lasīt vairāk

 

“ROADPOL Drošības dienu” ietvaros pieķer ļoti steidzīgu “Mercedes Benz” vadītāju 1

Vakar, 16.septembrī, pēcpusdienā Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes Satiksmes uzraudzības rotas inspektori, pildot dienesta pienākumus, fiksēja kādu ļoti steidzīgu automašīnas “Mercedes Benz” vadītāju. Vietā, kur atļautais braukšanas ātrums ir 90 km/h, viņš brauca ar 161 km/h. Lasīt vairāk

 
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti