LVC: Rudenī meža dzīvnieki biežāk uzturas ceļa tuvumā, tāpēc autovadītājiem ir jāpārvietojas īpaši uzmanīgi 5

 

Ilustratīvs attēls Foto: pexels.com

Nozare.lv | 26.septembris 2021 11:15

Rudenī dzīvnieku skaits savvaļā sasniedz maksimumu, un tie uzturas ceļa tuvumā, tāpēc autovadītājiem, īpaši krēslas stundās, kad redzamība pasliktinās, ir jāpārvietojas īpaši uzmanīgi, aģentūrai LETA norādīja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Kompānijā atklāja, ka patlaban arī aļņiem un staltbriežiem sācies riesta laiks, savukārt mazākie meža dzīvnieki meklē barību un biežāk uzturas ceļu tuvumā, tāpēc autovadītājiem jābūt īpaši vērīgiem arī dienas laikā.

LVC, atsaucoties uz Latvijas Mednieku savienības valdes priekšsēdētāju Jāni Baumani, pauda, ka pirmie rudens mēneši ir tas laiks, kad cilvēkiem ir jābūt ļoti uzmanīgiem gan vadot automašīnu, gan pastaigājoties mežā. Aļņi un staltbrieži daudz pārvietojas un nepievērš uzmanību transporta līdzekļiem uz ceļa un arī cilvēkiem. Jāmin, ka riesta laikā meža dzīvnieki pār ceļu var pārvietoties ne tikai krēslas stundās, bet arī no rītiem un pa dienu.

Baumanis skaidroja, ka parasti vietās, kur ceļu bieži šķērso meža dzīvnieki, ir izvietotas attiecīgas ceļazīmes, bet autovadītāji tās mēdz neievērot. Dzīvnieki mēdz uzturēties vietās, kur pļavas un tīrumi robežojas ar meža masīvi vai arī vienā pusē ir mežs, bet otrā pusē apstrādāts lauks, piemēram, ar kukurūzu. Dzīvnieki dodas pāri ceļam, lai barotos šajā laukā. Autovadītājiem ir jābūt uzmanīgiem arī mežainos apvidos un ceļa posmos ar nelielu attālumu starp ceļa nomali un kokiem vai krūmiem. Valsts meža dienesta dati arī liecina, ka biežāk sadursmes ar dzīvniekiem notiek vietās, kur upe ir vistuvāk ceļam.

"Tomēr ne tikai lielie meža dzīvnieki mēdz izskriet uz ceļa, rudenī arī mazie dzīvnieki kļūst aktīvi un viņiem patīk uzturēties ceļu tuvumā. Lapsas un jenotsuņus pievilina, piemēram, jau notriektie un vēl nesavāktie dzīvnieki, kas kļūst par viņu barību. Arī ceļmalā augošās ābeles rudenī piesaista dzīvniekus," stāstīja Baumanis.

Mednieku savienības valdes priekšsēdētājs arī piebilda, ka galvenie iemesli, kāpēc rudenī ir grūtāk pamanīt dzīvniekus ceļmalās ir tas, ka dienas kļūst īsākas, krēslā redzamība pasliktinās, bet tieši tas ir visbiežākais laiks, kad dzīvnieki pārvietojas pāri ceļam. Rudenī arī biežāk līst. Līdz ko uzsnieg sniegs redzamība uzlabojas.

Baumanis atzīmēja, ka gadījumā, ja autovadītājs ceļmalā vai uz ceļa ir pamanījis meža dzīvnieku ir jāsamazina ātrums, bet nedrīkst veikt straujus manevrus. "Ja dzīvnieks neiet prom, var mēģināt pīpināt vai pavisam lēnām apbraukt pa pretējo joslu, ja netuvojas citas automašīnas, bet kā jau minēju nekādā gadījumā nedrīkst veikt straujas kustības," uzsvēra Baumanis.

LVC pauda, ka, ja tomēr ir noticis ceļu satiksmes negadījums ar dzīvnieku, kurā ir cietušie un transportlīdzeklis nevar turpināt ceļu, par to jāinformē Valsts policija, zvanot pa tālruni 110. Nekādā gadījumā nedrīkst atstāt notikuma vietu, jo šāda situācija ir uzskatāma par ceļu satiksmes negadījumu.

Savukārt, ja negadījumā nav cietuši cilvēki un transportlīdzeklim nav radušies bojājumi, kuru dēļ tas nevarētu turpināt ceļu, par notikušo ir jāinformē Valsts meža dienests. Vienlaikus, ja cilvēks pēc tam grib saņemt no apdrošinātāja kādu atlīdzību, tad ir jāzvana policijai jebkurā gadījumā.

Redzot notriektu dzīvnieku uz autoceļa, ir jāzvana uz vienotās ārkārtas palīdzības izsaukuma telefonu 112. Notriektie meža dzīvnieki ir jānovāc Valsts mežu dienestam, bet mājdzīvnieki - to īpašniekiem. Bezīpašnieka dzīvniekus novāc pašvaldība.

LVC atzīmēja, ka gar Latvijas ceļiem dzīvnieku žogi izbūvēti tikai atsevišķās vietās, kopumā 33,05 kilometru garumā, norādot, ka žogu izbūve un uzturēšana ir dārga un uz vairums Latvijas ceļiem neefektīva.

Tāpat kompānijā skaidroja, ka šogad joprojām turpināsies projekts, kurā atsevišķi autoceļu posmi valsts ceļu tīklā ir aprīkoti ar dzīvnieku brīdināšanas ierīcēm, kas varētu palīdzēt novērst potenciālos ceļu satiksmes negadījumus, kuros iesaistīti meža dzīvnieki.

 
Visi komentāri
 
650 26.septembris 2021 15:18
2 0 Atbildēt

Cien.Liell...kungi,sakiet luuudzu,KĀ var "pierādīt" žogu "neefektivitāti", ja šo žogu vienkārši nav un nekad nav bijis? Baumaņņa k-gs protams mums ir laimīgs izņēmums- viņam acīmredzot nav sagadījies gadījums, kad (lēni apbraucamais/appīpināmais) mežazvērs vienkārši ielec vējstiklā.

Meesla stūmēji vienmēr aktivizējas nejauši- lai (cilvēkmīlestības nesavtīgā uzplūdā) atgādinātu par savu nenoVērtējamo veikumu sabiedrības labā.Lai jebkuram a/m vadītājam taptu skaidrs,ka viņš ir Vainīgs precīzi no tā brīža, kad uzdrošinājies ierasties šajā pasaulē.

Tiesi tāpat 30 varoņgadu garumā mums "neefektīvi" bija atstarojošīe stabiņi- dati par to "efektivitāti" tika pēkšņi negaidīti brīnumainā veidā atpubliskoti tikai 2019g rudenī.

Žogs 26.septembris 2021 22:11
1 3 Atbildēt

Nav ne iespējas, ne vajadzības visas ceļmalas nožogot, jo zvēriem ir savi ceļi ejami un nedrīkst tos pārlieku ierobežot. Cilvēks nav tik varens, lai uzmestos par dabas valdenieku. Cilvēkam jādzīvo kā dabas sastāvdaļai, var gan lēnāk braukt, gan piebremzēt. Nav jāskrien virsū dzīvniekiem.

650 26.septembris 2021 23:42
2 0 Atbildēt

Prottams, kā gan citādi,braucienu taču var atlikt un/vai braukt attālināti..tā saucamais "cilvēks" gan pats pēc savas būtības ir lohs, gan savā auto viņš pārvadā galvenokārt Malku, kuru ir nekaunīgi nozadzis Dabai.Sen jau bij laiks to 2kājaino draņki ierobežot.Piebremzēt un izveikt massveida "mirināšanu".

Resnajiem kuiļiem,manīgajām lapsām un ragalopiem/staltajiem ir nekavējoties jānodrošina iespēja piedalīties saimes izvēlēšanā un jāpiešķir/katram vismaz 2m plata vieta pie Siles.Passtalnieki viņiem par godu lai uzdanco..Jā.

Paast 27.septembris 2021 9:50
0 2 Atbildēt

Daba savu paņems hehe

Tā tas vienmēr ir bijis. Paskaties uz senajām drupām - liecības par senajām civilizācijām, kas visdrīzāk nebija tik glupas kā šī.

Glupajam dārzenim 27.septembris 2021 10:52
3 0 Atbildēt

Tad jau ej un nosveries mudak, nu nespīdzini sevi glupo radību...

Vēlams vispirms nosver visus savus radus, tādiem glupajiem labāk nevairoties...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti