Visi komentāri - Prevencijas pasākumi nesasniedz autovadītājus recidīvistus, tiek vērtēti risinājumi

Prevencijas pasākumi nesasniedz autovadītājus recidīvistus, tiek vērtēti risinājumi 4

 

Foto: iAuto.lv

SM | 28.oktobris 2021 15:25

Preventīvie un par drošību atgādinošie pasākumi ceļu satiksmes dalībniekiem ir svarīgi, tie regulāri jāveic, lai mainītu pārvietošanās paradumus. Vienlaikus, lai mazinātu satiksmes dalībnieku recidīvo pārkāpumu skaitu, jāmeklē citi risinājumi, to atbalsta visi Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcas (Domnīcas) dalībnieki.

Domnīcas dalībnieki sēdē, kas notika trešdien, 27. oktobrī, apsprieda prevencijas pasākumu un sodu piemērošanas līdzsvarošanu, kas veicinātu visiem satiksmes dalībniekiem drošāku pārvietošanos.

“Domnīcā pārrunātie jaunie satiksmes negadījumu novēršanas risinājumi iever gan informēšanas kampaņas, gan citas aktivitātes  dažādām mērķa auditorijām - ne tikai autovadītājiem, bet arī mazaisargātajiem satiksmes dalībniekiem. Plašs un daudzpusīgs prevencijas pasākumu kopums dod labu rezultātu, ja sabiedrību uzrunā interaktīvā veidā un bieži atgādina par satiksmes drošības būtiskumu,” komentē Satiksmes ministrijas Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenata direktore Annija Novikova. “Autovadītāji, kas regulāri izdara smagus ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus, ir atsevišķa kategorija, kurai ir jāpiemēro konkrēti mērķēti pasākumi. Tos varētu izveidot nevis Administratīvās atbildības likuma, bet pārkāpumu punktu sistēmas ietvaros, kur atbildību būtu iespējams diferencēt.”

Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes prevencijas vadības nodaļas priekšnieks Andis Rinkevics norādīja – ja lielākoties “vidējo” autovadītāju iespējams izglītot un kontrolēt ar preventīvajiem pasākumiem, ir autovadītāju grupa aptuveni, kas sastāda aptuveni 5% no visiem pārkāpējiem, kas regulāri pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus un uz kuru tradicionālās metodes neiedarbojas. Šajā grupā ieskaitāmi autovadītāji, kuri regulāri ievērojami pārkāpj atļauto braukšanas ātrumu, un autovadītāji, kuri vairākkārt pieķerti braucot bez tiesībām – to vidū arī nepilngadīgie. Rinkevics atzīmē – lai ietekmētu šos ceļu satiksmes dalībniekus, jādomā ne tikai par informēšanu, bet arī par kontroles un piespiedu ietekmēšanas pasākumiem.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas Kvalifikācijas departamenta vadītājs Juris Teteris sēdē norādīja, ka uz agresīvajiem autovadītājiem labāk iedarbojas psiholoģiskie kursi nekā drošas braukšanas apmācības. Vienlaikus viņš atzīmēja, ka ar laiku arī šie autovadītāji sāk pieļaut vecās kļūdas, jo arī ar šādiem kursiem ir grūti izmainīt cilvēku uzvedību.

Diskusijā iezīmējās, ka jāievēro īpaša pieeja, arī domājot par recedīvo autovadītāju sodīšanu, jo arī šeit tradicionālās metodes ir neefektīvas. Vienlaikus būtu vērtīgi informatīvi atgādināt gan par ceļu satiksmes negadījumu upuru un viņu tuvinieku traģisko pieredzi, gan sekām, ar kurām var saskarties pārkāpējs – lieli naudas sodi, mantas konfiskācija un cietumsods.   

Daļa no likumpārkāpjiem ir nepilngadīgie, līdz ar to Domnīcas diskusijas izkristalizējās jautājums, vai šīm personām piemērot ilgāku liegumu iegūt autovadītāja tiesības, jo nereti, sasniedzot pilngadību, par sākotnējo pārkāpumu piemērotais liegums tiesību iegūšanai jau beidzies. Tāpat aktualizējās jautājums par iespējām nodrošināt, ka transportlīdzekļa īpašnieks, visbiežāk darba devējs, var uzzināt, ka ar viņa auto pieļauts pārkāpums, piemēram, sēšanās pie stūres alkohola vai narkotisko/psihotropo vielu ietekmē. Vienlaikus šī iespēja jānodrošina, ievērojot pastāvošās datu aizsardzības normas.

 
Visi komentāri
 
Vernons 28.oktobris 2021 16:48
3 1 Atbildēt

Starp CSDD un Pavļutu, Veselības Ministrijā, var likt vienlīdzības zīmi.

Pļurkt 28.oktobris 2021 20:18
2 1 Atbildēt

Tāpēc jau recidīvists ir recidīvists! Recidīvists pārkāps atkal un atkal! Skatieties, ko nozīmē vārds recidīvs!

Rexx 30.oktobris 2021 8:14
0 0 Atbildēt

Par šo tematu esmu jau agrāk izteicies. Manuprāt, efektu varētu radīt ar apdrošinàšanas palīdzību, t.i ,- apdrošinot transporta līdzekļa vadītāja atbildību. Apdrošinātāji, kā jau biznesam piedien, ātri nofiltrētu nevēlamus elementus, kā arī, transportlīdzekļu īpašnieki(darba devēji, nomas uzņēmumi, , citi iespējamie) varētu pārliecināties par to, ka konkrētajam indivīdam var droši uzticēt transporta līdzekli. Tradicionālā OCTA varētu darboties tajā brīdī, kad transporta līdzekļa vadītāju īsti nevarētu vainot pie kāda ngadijuma izraisīšanas.

Vernons 30.oktobris 2021 21:49
0 0 Atbildēt

OCTA jau kalpo savas muļķības apdrošināšanai nākotnē! Ja ar muļķībām neesi apveltīts, tad Bonus Malus klase ir visaugstākā!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti