Prevencijas pasākumi nesasniedz autovadītājus recidīvistus, tiek vērtēti risinājumi 4

 

Foto: iAuto.lv

SM | 28.oktobris 2021 15:25

Preventīvie un par drošību atgādinošie pasākumi ceļu satiksmes dalībniekiem ir svarīgi, tie regulāri jāveic, lai mainītu pārvietošanās paradumus. Vienlaikus, lai mazinātu satiksmes dalībnieku recidīvo pārkāpumu skaitu, jāmeklē citi risinājumi, to atbalsta visi Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcas (Domnīcas) dalībnieki.

Domnīcas dalībnieki sēdē, kas notika trešdien, 27. oktobrī, apsprieda prevencijas pasākumu un sodu piemērošanas līdzsvarošanu, kas veicinātu visiem satiksmes dalībniekiem drošāku pārvietošanos.

“Domnīcā pārrunātie jaunie satiksmes negadījumu novēršanas risinājumi iever gan informēšanas kampaņas, gan citas aktivitātes  dažādām mērķa auditorijām - ne tikai autovadītājiem, bet arī mazaisargātajiem satiksmes dalībniekiem. Plašs un daudzpusīgs prevencijas pasākumu kopums dod labu rezultātu, ja sabiedrību uzrunā interaktīvā veidā un bieži atgādina par satiksmes drošības būtiskumu,” komentē Satiksmes ministrijas Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenata direktore Annija Novikova. “Autovadītāji, kas regulāri izdara smagus ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus, ir atsevišķa kategorija, kurai ir jāpiemēro konkrēti mērķēti pasākumi. Tos varētu izveidot nevis Administratīvās atbildības likuma, bet pārkāpumu punktu sistēmas ietvaros, kur atbildību būtu iespējams diferencēt.”

Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes prevencijas vadības nodaļas priekšnieks Andis Rinkevics norādīja – ja lielākoties “vidējo” autovadītāju iespējams izglītot un kontrolēt ar preventīvajiem pasākumiem, ir autovadītāju grupa aptuveni, kas sastāda aptuveni 5% no visiem pārkāpējiem, kas regulāri pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus un uz kuru tradicionālās metodes neiedarbojas. Šajā grupā ieskaitāmi autovadītāji, kuri regulāri ievērojami pārkāpj atļauto braukšanas ātrumu, un autovadītāji, kuri vairākkārt pieķerti braucot bez tiesībām – to vidū arī nepilngadīgie. Rinkevics atzīmē – lai ietekmētu šos ceļu satiksmes dalībniekus, jādomā ne tikai par informēšanu, bet arī par kontroles un piespiedu ietekmēšanas pasākumiem.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas Kvalifikācijas departamenta vadītājs Juris Teteris sēdē norādīja, ka uz agresīvajiem autovadītājiem labāk iedarbojas psiholoģiskie kursi nekā drošas braukšanas apmācības. Vienlaikus viņš atzīmēja, ka ar laiku arī šie autovadītāji sāk pieļaut vecās kļūdas, jo arī ar šādiem kursiem ir grūti izmainīt cilvēku uzvedību.

Diskusijā iezīmējās, ka jāievēro īpaša pieeja, arī domājot par recedīvo autovadītāju sodīšanu, jo arī šeit tradicionālās metodes ir neefektīvas. Vienlaikus būtu vērtīgi informatīvi atgādināt gan par ceļu satiksmes negadījumu upuru un viņu tuvinieku traģisko pieredzi, gan sekām, ar kurām var saskarties pārkāpējs – lieli naudas sodi, mantas konfiskācija un cietumsods.   

Daļa no likumpārkāpjiem ir nepilngadīgie, līdz ar to Domnīcas diskusijas izkristalizējās jautājums, vai šīm personām piemērot ilgāku liegumu iegūt autovadītāja tiesības, jo nereti, sasniedzot pilngadību, par sākotnējo pārkāpumu piemērotais liegums tiesību iegūšanai jau beidzies. Tāpat aktualizējās jautājums par iespējām nodrošināt, ka transportlīdzekļa īpašnieks, visbiežāk darba devējs, var uzzināt, ka ar viņa auto pieļauts pārkāpums, piemēram, sēšanās pie stūres alkohola vai narkotisko/psihotropo vielu ietekmē. Vienlaikus šī iespēja jānodrošina, ievērojot pastāvošās datu aizsardzības normas.

 
Visi komentāri
 
Vernons 28.oktobris 2021 16:48
3 1 Atbildēt

Starp CSDD un Pavļutu, Veselības Ministrijā, var likt vienlīdzības zīmi.

Pļurkt 28.oktobris 2021 20:18
2 1 Atbildēt

Tāpēc jau recidīvists ir recidīvists! Recidīvists pārkāps atkal un atkal! Skatieties, ko nozīmē vārds recidīvs!

Rexx 30.oktobris 2021 8:14
0 0 Atbildēt

Par šo tematu esmu jau agrāk izteicies. Manuprāt, efektu varētu radīt ar apdrošinàšanas palīdzību, t.i ,- apdrošinot transporta līdzekļa vadītāja atbildību. Apdrošinātāji, kā jau biznesam piedien, ātri nofiltrētu nevēlamus elementus, kā arī, transportlīdzekļu īpašnieki(darba devēji, nomas uzņēmumi, , citi iespējamie) varētu pārliecināties par to, ka konkrētajam indivīdam var droši uzticēt transporta līdzekli. Tradicionālā OCTA varētu darboties tajā brīdī, kad transporta līdzekļa vadītāju īsti nevarētu vainot pie kāda ngadijuma izraisīšanas.

Vernons 30.oktobris 2021 21:49
0 0 Atbildēt

OCTA jau kalpo savas muļķības apdrošināšanai nākotnē! Ja ar muļķībām neesi apveltīts, tad Bonus Malus klase ir visaugstākā!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 4

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti