Visi komentāri - Aptauja: 73% Latvijas autovadītāju izmanto mobilo tālruni, būdami pie stūres

Aptauja: 73% Latvijas autovadītāju izmanto mobilo tālruni, būdami pie stūres 1

 

Foto: Pexels.com

IF | 6.aprīlis 2022 9:59

Lai gan visi zina, ka pie automašīnas stūres uzmanība jāpievērš tikai vadībai, lielākā daļa Latvijas autovadītāju joprojām nevar no rokām izlaist tālruni, arī atrodoties satiksmes plūsmā. Kā norāda If Apdrošināšana veiktās aptaujas dati, tad teju pie katra septītā auto stūres tā vadītājs izmanto mobilo tālruni.

Tikai 27% aptaujāto autovadītāju paziņoja, ka neizmanto mobilos tālruņus, atrodoties pie stūres. Tālrunis bieži tiek izmantots sarunām, izmantojot “brīvroku” funkciju vai kā navigators. 10% Latvijas vadītāju atzinušies, ka veic sazvanīšanos arī esot pie stūres, neizmantojot “brīvroku” funkciju, savukārt 7% respondentu atzinuši, ka braukšanas laikā raksta SMS, čato un pārskata interneta portālus.

If Apdrošināšana gadījumu izskatīšanā nereti atklāj, ka braukšanas laikā vadītāji cenšas turpināt komunikāciju, izmantojot tālruņus, tādēļ tiek izraisītas avārijas, jo uzmanība bijusi pievērsta mobilajam telefonam, nevis satiksmes kustībai.

“Jebkādas ar braukšanu tieši nesaistītas nodarbes novērš uzmanību no braukšanas. Piemēram, šobrīd ļoti populāri ir izmantot tālruni kā navigācijas ierīci, tāpēc ir viegli sevi maldināt, ka navigācija palīdz izvēlēties ne tikai maršrutu, bet arī pamanīt visas briesmas un šķēršļus. Tajā pašā laikā šoferiem jāskatās uz ceļu, nevis jāpaļaujas uz to, ka par visiem bīstamajiem punktiem informēs navigācijas ierīces ekrāns. Gluži pretēji, nereti navigācija iesaka tādus ceļus, kuri braukšanai īsti nav piemēroti, piemēram, daudzdzīvokļu namu pagalmus, tādējādi radot papildu avārijas iespējas,” akcentē uzņēmuma If Apdrošināšana Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Ģirts Kubliņš.

Vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem bieži izmanto telefonu kā navigācijas ierīci – tā rīkojas 65% Latvijas autovadītāju. Savukārt jaunieši vecumā no 18 līdz 24 gadiem biežāk nekā citi, automašīnas vadīšanas laikā, izmanto mūzikas aplikācijas un apmeklētu tīmekļa vietnes.

Ģ.Kubliņš uzsver: “Vadīšanas procesā tiek iesaistīti arvien vairāk interaktīvu ekrānu, kuru izmantošanai vadītājs ir spiests novērst uzmanību no ceļa, tāpēc, lai veiktu darbības, kas prasa paaugstinātu uzmanību, sevis un citu drošībai apstājieties ceļmalā vai citā piemērotā vietā. Teju katru dienu konstatējam, ka, novēršot uzmanību no ceļa, tiek izraisīti satiksmes negadījumi. Ar novēršanos nav jāsaprot tikai tālruņa izmantošana pie stūres, bet arī cita veida darbības, kā, piemēram, dzērienu un ēdienu lietošana, kosmētikas uzklāšana braukšanas laikā u.tml. Par laimi, lielākoties gadījumi ir nelieli un skāde tiek nodarīta tikai pašiem transportlīdzekļiem, tomēr paviršas ceļa kontroles dēļ sastopamies arī ar nopietnāka rakstura gadījumiem, kad tiek notriekti velobraucēji, gājēji, elektriskie skrejriteņi u.c. satiksmes dalībnieki – diemžēl arī uz gājēju pārejām.”

Citās Baltijas valstīs vērojama līdzīga situācija. Lietuvā telefonus pie stūres izmanto 69% respondentu, kamēr Latvijā un Igaunijā 73%, tomēr kopumā šī problēma ir raksturīga ceļu satiksmei visās Baltijas valstīs.

Pētījumā, ko veica Kindlustus Latvijā, Igaunijā un Lietuvā, piedalījās vairāk nekā 1000 cilvēku no katras valsts.

 
Visi komentāri
 
Mehs 8.aprīlis 2022 9:05
0 0 Atbildēt

Te nu nākas atzīt, ka noteikti vairāk kā 10% izmanto bez brīvroku režīma. Bet ir atkarīgie, kuri skatās video, komunicē Whatsapp u.t.t. un tieši šis ir nāvīgi bīstami. Bieži redzi, ka priekšā braucošais savādi brauc, apdzen -protams neatliekama saruna vai čats.

P.s. diemžēl pats ne bez grēka, bet apzinos un mēģinu laboties.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti