Uz Vidzemes šosejas vietām īslaicīgi satiksmes ierobežojumi; uzstādīs viedo satiksmes vadības aprīkojumu 1

 

Ilustratīvs atēls Foto: Pexels.com

LVC | 8.jūnijs 2022 15:28

Līdz 15. jūlijam vairākās vietās uz Vidzemes šosejas (A2) tiek uzstādīts viedais satiksmes vadības aprīkojums. Darbi pārsvarā notiek uz ceļa nomales, līdz 100 m garos posmos, kur drošības nolūkos tiek sašaurināta brauktuve un samazināts atļautais braukšanas ātrums līdz 70 un 50 km/h.

Intensīvākie darbi un satiksmes ierobežojumi ir ceļa posmā līdz "Sēnītei", atsevišķās vietās ierobežojumi paredzēti arī citviet uz Vidzemes šosejas.

Aicinām satiksmes dalībniekus būt uzmanīgiem un ievērot noteiktos satiksmes ierobežojumus, lai neapdraudētu savu un citu satiksmes dalībnieku, kā arī strādnieku drošību.

Vairāk par projektu: Viedais Tallinas–Tartu–Luhammā–Rīga koridors E263/E77 (saīsināti – SMART E263/E77)

Mērķis

Projekta SMART E263/E77 mērķis ir, izmantojot iepriekš projekta SMART E67 ietvaros gūto pieredzi un attīstot jaunas metodes, ieviest viedos dinamiskas satiksmes vadības risinājumus ar nolūku paaugstināt satiksmes drošību un samazināt braukšanas laiku posmā Rīga–Sigulda–Veclaicene (Latvijas teritorijā).  SMART E263/E77  tiek realizēts ar Centrālbaltijas pārrobežu sadarbības programmas 2014.–2020. gadam (INTERREG V A) līdzfinansējumu un to LR Satiksmes ministrijas vārdā īsteno VSIA Latvijas Valsts ceļi sadarbībā ar projekta vadošo partneri Igaunijas ceļu administrāciju. Savstarpējā sadarbība starp Latvijas un Igaunijas Satiksmes vadības centriem ļaus izstrādāt arī vienotu pieeju pārrobežu satiksmes vadībai, jeb, citiem vārdiem sakot, ļaus abpus robežai laikus iegūt un nogādāt lietotājiem nepieciešamo informāciju par stāvokli uz ceļa.

Izvēles pamatojums

Kā pilotteritorijas dinamiskās satiksmes vadības ieviešanai tika izvēlēti autoceļi E263 (#2 Igaunijā) un E77 (A2 Latvijā), kas savieno abu valstu galvaspilsētas ar Krievijas robežu un netālu esošo Pleskavu. Uz abiem izvēlētajiem autoceļiem ir 2+2 joslu ātrgaitas posmi ar ļoti augstu satiksmes intensitāti, kas savieno Eiropas austrumu reģionus ar ostām un loģistikas centriem  Tallinas un Rīgas tuvumā. Pieaugošā kravas transporta plūsma ir viens no galvenajiem faktoriem, kas negatīvi ietekmē satiksmes drošību, turklāt jāņem vērā, ka daudzi Eiropas dienvidu kravu pārvadātāji ir ar samērā zemām iemaņām braukšanai ziemas apstākļos, radot papildus bīstamību un ceļiem. Viedie satiksmes vadības risinājumi dos jaunas iespējas informēt autovadītājus par brauktuves stāvokli, satiksmes situāciju uz ceļa, drošas braukšanas principiem ziemas apstākļos.

Projekta pieeja

Igaunijā uz autoceļa E263 Tallina–Tartu–Viru–Luhamā posmos no Tallinas līdz Kosei un starp Mao un Luhamā, kā arī Latvijā uz autoceļa E77 posmā no Rīgas līdz Sēnītei plānots ieviest viedos dinamiskas satiksmes vadības risinājumus tā, lai atļauto braukšanas ātrumu palielinātu līdz 110 km/h. Tas tiks panākts ar dažādu modeļu mainīgajām ceļa zīmēm, kuras būs aprīkotas ar dažādiem sensoriem operatīvās informācijas iegūšanai. Posmi no Sēnītes līdz Veclaicenei tiks aprīkoti ar vienkāršākiem risinājumiem, ņemot vērā satiksmes intensitāti un tehniskās iespējas.

Sagaidāmie rezultāti

Sagaidāms, ka ieviešanas rezultātā braukšanas laiks tiks samazināts par vidēji 2,46 min. uz transporta vienību, jeb par 0,88% līdz 5,6% posmos ar divām braukšanas joslām katrā virzienā, kā arī palielināta satiksmes drošība Tallinas–Tartu–Luhamā un Rīga–Sigulda–Veclaicene posmos.

Budžets: Projekta kopējās izmaksas ir 2,6 milj. eiro, no tiem 81% ir ERAF līdzfinansējums. No tā Latvijai pieejamais finansējums ir 1,26 milj. eiro, no kuriem 1,02 milj. eiro ir ERAF līdzfinansējums.

Ieviešanas periods: 01.06.2020.–30.11.2022.

 

 
Visi komentāri
 
Krotow 11.jūnijs 2022 1:38
0 0 Atbildēt

Ja vēl tā varētu paātrināt tos, kuri vietās ar atļauto 90 velkas uz 65-75.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti