64% autovadītāju nejūtas pārliecināti par savām prasmēm vadīt auto ziemā - iAuto

64% autovadītāju nejūtas pārliecināti par savām prasmēm vadīt auto ziemā 14

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Miltton Latvia | 27.decembris 2022 14:30

Krietni vairāk nekā puse – 64% autovadītāji nejūtas pilnībā pārliecināti par savām prasmēm vadīt auto ziemas apstākļos.

51% no viņiem norāda, ka uz slidena ceļa un sniegputenī prasmes varētu būt labākas, 10% ziemā pārsvarā izvēlas braukt tikai sausā un gaišā laikā, bet 3% atzīst, ka ziemā nebrauc vispār. Vien 36% autovadītāju norāda, ka jūtas pārliecināti par sevi jebkuros laika apstākļos ziemā, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Salīdzinot ar pētījuma rezultātiem pērn, iespējams secināt, ka to autovadītāju skaits, kuri jūtas pārliecināti par savām prasmēm vadīt auto ziemā, ir samazinājies – ja 2021. gadā šādu atbildi pauda 38% autovadītāju, tad šogad – 36%. Samazinājies arī to vadītāju skaits, kuri ziemā izvēlas nebraukt vispār – no 6% pērn līdz 3% šogad. Jāpiezīmē, ka šogad sievietes (6%) biežāk norādīja, ka ziemā nebrauc vispār, nekā vīrieši (1%).

“Divas pamatlietas, ko būtu nepieciešams uzlabot gandrīz visiem autovadītājiem, ir stūrēšana un bremzēšana. Mēs pārāk daudz grozām stūri lielos leņķos. Klasiskā situācija - slidens ceļš, pagriež stūri, mašīna nepaklausa un autovadītājs turpina griezt stūri līdz galam, taču tas nav pareizi,” stāsta Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks.

J.Vanks piebilst: “Otra lieta ir bremzēšana. Daudzi autovadītāji baidās, ka ieslēgsies ABS, tādēļ nepieciešamības gadījumā nav gatavi ekstremāli ātri nobremzēt, kas ir kritiski svarīgi ļoti daudzās situācijās. Izplatīta kļūda ir arī ceļa seguma nepārbaudīšana. Ja ceļš ir apledojis, svarīgi  laikus izvēlēties drošu braukšanas ātrumu un palielināt distanci no priekšā braucošā transportlīdzekļa, lai spētu nokontrolēt automašīnu ekstremālas situācijas gadījumā.”

Lai gan ziemas mēnešos ir tumšāks, biežāk veidojas apledojums uz ceļiem, līst lietus un snieg sniegs, drūmākā ceļu satiksmes negadījumu statistika ir tieši vasarā – augustā, kad viena mēneša laikā negadījumi uz ceļiem paņēmuši 20 cilvēku dzīvības. Vasarā, kad ceļi ir sausi un ilgi ir gaišs, vadītāji nereti zaudē modrību, kļūst pārdroši. Šajā laikā uz ceļiem ir arī vairāk motociklistu, velosipēdistu un tādu autovadītāju, kuriem nav liela braukšanas pieredze. Siltie vasaras mēneši ir arī ballīšu un pasākumu laiks, kas nozīmē lielāku iespējamību, ka kāds sēdīsies pie stūres reibumā. Tas liek secināt, ka autovadītājiem Latvijā jābūt īpaši prasmīgiem un piesardzīgiem, jo dažādi riski un izaicinājumi ir ikvienā gadalaikā.

Riski uz ceļiem mazinātos, ja ikviens autovadītājs būtu apguvis braukšanu ekstremālos apstākļos. Negadījumu statistika gadu no gada apliecina, ka mums vēl ir daudz mājasdarbi veicami. Viens no tiem varētu būt obligātas apmācības braukšanā ekstremālos apstākļos, kas katram autovadītājam būtu jāiziet noteiktā laikā pēc autovadītāja apliecības iegūšanas. Ja tas netiek izdarīts, atbildīgajām institūcijām būtu tiesības anulēt autovadītāja apliecību. Šāda kārtība ir, piemēram, Slovēnijā, kur 2021. gadā ceļu satiksmes negadījumos bija 54 bojā gājušie uz miljons iedzīvotājiem, kamēr Latvijā – 78. Nenoliedzami šādas obligātas apmācības radītu papildus izmaksas, tomēr cilvēka dzīvība nav vērtējama naudā.

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
MMX 27.decembris 2022 15:09
9 0 Atbildēt

Nuuu procenti diezgan adekvāti tam ko redzam uz ceļa. Tikko asfalta segumu sedz kaut kas balts lielākā daļa braucēju pāriet tādā nenoteiktā "ziemas" režīmā, piemēram brauc zem 90, bet vēl joprojām vilcieniņos, tā teikt, lai sastumtos čupā lēnāk bet tikpat efektīvi. Vai arī pagriezienus taisa tā itkā jebkāda riepu izslīdēšana ir krimināli sodāms pārkāpums par ko turpat ceļmalā salauzīs kājas, tajā pašā laikā pagriezienus rāda tāpat kā vasarā, tas poh, ka aiz muguras visiem gandrīz jāapstājas lai cilvēks uzmanīgi iegriestos.

Ja cilvēki baidās no ziemas, nevēlās nekādā veidā uzlabot savas prasmes un drošības iestādes vēl draudzīgi pabiedē ar soda punktiem par visādām nedrošām kustībām, tad pilsonis attiecīgi arī brauc iekrampējies stūrē. Es nevienu no ceļa nost nedzenu, saprotu, ka visiem kaut kur jābrauc, bet tad lūdzu savās bailās neaizmirstam par pārējiem satiksmes dalībniekiem - pagarinam distances, laicīgāk ieslēdzam pagriezienus un sākam bremzēt, spoguļus notīram pirms braukšanas, utt.

Janka 27.decembris 2022 15:35
3 3 Atbildēt

Laika posmā no 1.Novemba līdz 1. Aprīlim aizliegt džipus un stulbos bembistus uz koplietošanas ceļiem. Šīs ir divas kategorijas, kuras ziemā pārejiem traucē droši pārvietoties.

LMT 27.decembris 2022 14:46
2 1 Atbildēt

Sodīt tos Lempjus!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti