Visi komentāri - Liepājas viedais luksofors par teju 40% samazinājis satiksmes pārkāpumus

Liepājas viedais luksofors par teju 40% samazinājis satiksmes pārkāpumus 3

 

Foto: Publicitātes attēls

LMT | 7.jūnijs 2023 9:53

Kopš marta beigām, kad Liepājā, Uliha un Robežu ielas krustojumā, oficiāli sāka darboties ar LMT mašīnredzes risinājumu aprīkotā viedā satiksmes kontroles iekārta, šajā krustojumā par 40% samazinājies pārkāpumu skaits un uzlabojusies satiksmes drošība.

Liepājā uzstādītais viedais luksofors ir pirmais šāda tipa risinājums Latvijā, kas oficiāli iekļauts satiksmes uzraudzības sistēmā un fiksēto informāciju par autovadītājiem, kuri šķērsojuši krustojumu pie sarkanās gaismas, nodod Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) un Pašvaldības policijas datubāzēm, lai pārkāpējiem tiktu piemērots administratīvais sods. Pārkāpumu skaits šajā krustojumā aprīlī un maijā salīdzinājumā ar februāri un martu samazinājies par aptuveni 40%.

Viedais risinājums testa režīmā minētajā krustojumā darbojas jau kopš 2019. gada rudens, taču šopavasar Liepājas pilsēta noslēgusi līgumu ar LMT par risinājuma oficiālu iekļaušanu satiksmes uzraudzības sistēmā, lai uzlabotu satiksmes drošību un novērstu pārkāpumus. Tādējādi Liepāja kļuvusi par pirmo inovatīvu ceļu satiksmes drošības risinājumu lietotāju valstī.

“Uliha un Robežu ielas krustojums jau ilgstoši Liepājā bija tāds kā satiksmes karstais punkts, kur, neskatoties uz dažādiem drošības risinājumiem, turpināja notikt viena avārija pēc otras. Viedais luksofors pāris mēnešu laikā šeit ievērojami uzlabojis ceļu satiksmes kultūru, ļaujot uz ielas drošāk justies kā gājējiem, tā autobraucējiem. Pārliecinošie rezultāti rāda, ka mērķis veicināt drošību pilsētā ir sasniegts, un ir skaidrs, ka šīs tehnoloģijas Liepājā ir uz palikšanu,” atzina Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs Gunārs Ansiņš.

Viedais luksofors spēj veikt dažādas funkcijas: tas atpazīst un klasificē objektus, nosaka to trajektoriju un atrašanās vietu, atpazīst un nolasa pārkāpēju automašīnu numurus, spēj noteikt luksofora signālu. To veido īpaši konfigurēts, ar datorredzes algoritmiem aprīkots minidators, divas augstas izšķirtspējas videokameras, tīkla aprīkojums, stiprinājumi un LMT izstrādāta programmatūra.

Šobrīd Liepājā uzstādītais viedais risinājums spēj atpazīt luksoforā degošo gaismas signālu, auto un tā numurzīmi. Balstoties uz šo pašu risinājumu, iespējams veidot arī jaunus algoritmus, kas spēj noteikt citus pārkāpumu veidus – braukšanu pa sabiedriskā transporta joslu, apstāšanos krustojumā, neatļautus pagriezienus, vilciena pārbrauktuvju neatļautu šķērsošanu, braukšanu pretēji pa vienvirziena ielu, sastrēgumu apbraukšanu pa apmalēm, braukšanu bez ķiverēm A kategorijas transportlīdzekļiem, OCTA un tehniskās apskates pārkāpumus pēc numurzīmes.

“Esam gandarīti par acīmredzamajiem rezultātiem satiksmes uzlabošanā un ceram, ka arī citas pašvaldības sāks apzināties šāda risinājuma lietderību. Arī Rīgai šāds risinājums ar papildinātu funkcionalitāti ļoti noderētu, īpaši šobrīd, kad ielu remontu un lielu sastrēgumu laikā braukšanai tiek izmantotas arī sabiedriskā transporta joslas. Bieži vien, iebraucot krustojumā, autovadītājs tur arī paliek, vēl vairāk bloķējot jau tā lēno satiksmi, nemaz nerunājot par bīstamām situācijām, ko rada krustojuma šķērsošana pie sarkanās gaismas,” pauž LMT prezidents Juris Binde.

 

 
Visi komentāri
 
iAuto 7.jūnijs 2023 10:30
3 4 Atbildēt

Vai avārijas arī jau ir sākušās?

TML 7.jūnijs 2023 10:45
2 3 Atbildēt

Autoru uzdevums ir pierādīt par cik procentiem šis risinājums ir labāks nevis to, ka tā dēļ var rasties kādas problēmas.

LOHS22ū 9.jūnijs 2023 13:27
0 0 Atbildēt

Kāpēc joprojām jebkurš privātīpašuma privāts īpašnieks nedrīkst uzstādīt savu personīgo (to tur "sertificēto",oficiāli iegādātu vai iznomātu) kustības reģistrācijas ierīci,kuras savāktos datus viņš attiecīgi nosūtītu uz cssd un/vai pa tiešo uz Prokuratūru? 

Kāpēc pašvaldība (par tās teritorijā dzīvojošo Lohu naudiņu) drīkst darīt praktiski jebko, taču paši lohi (vai pat kāda to apvienība/biedrība) to nedrīkst?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

EK atsakās no plāna no 2035. gada aizliegt jaunus auto ar iekšdedzes dzinējiem 15

Pakļaujoties autoražotāju spiedienam, Eiropas Komisija (EK) otrdien atteicās no plāna no 2035. gada Eiropas Savienībā (ES) aizliegt jaunus automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem. Lasīt vairāk

 

Rīt TV un interneta tiešraidē paziņos Latvijas Gada auto 2026 uzvarētājus, atklāti finālistu auto nominācijās (+ VIDEO) 9

Šo ceturtdien, 18. decembrī, svinīgā apbalvošanas ceremonijā tiks paziņots konkursa "Latvijas Gada auto 2026" galvenā titula ieguvējs un uzvarētāji 11 papildu nominācijās. Apbalvošanas ceremonija sāksies pulksten 19.00 un tai varēs sekot līdzi televīzijas un interneta tiešraidē. Lasīt vairāk

 

Līdz 226 Zs, līdz 430 km un nepilni 25 000 eiro: Volkswagen pastāsta par elektrisko Polo (+ FOTO) 3

Volkswagen atklājis informāciju par vienu no saviem svarīgākajiem jaunumiem, ID. Polo, kas pie pircējiem dosies 2026. gadā. Lasīt vairāk

 

Degvielas uzpildei pietiek ar 90 sekundēm priekš 800 kilometriem, kad to sasniegs elektrouzlāde? (+ VIDEO) 26

Daudz runāts par elektrouzlādi, bet cik ātri var piepildīt degvielu? SANĀCA 90 sekundēs 800 km vai 60 litri. Degvielas cenas: Dīzelis 1.497 un 95 benzīns 1.517 EUR - 13.12.2025 Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti