Visi komentāri - Uz Jelgavas, Liepājas un Ventspils šosejas sāks darboties vidējā ātruma kontroles posmi

Uz Jelgavas, Liepājas un Ventspils šosejas sāks darboties vidējā ātruma kontroles posmi 10

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

VP | 2.oktobris 2023 16:15

Naktī uz otrdienu, 3. oktobri, uz Jelgavas šosejas no Spodrām līdz krustojumam ar Parka aleju Elejā (50,0.–69,2. km) un uz Ventspils šosejas (A10) no Gulbju ezera līdz pagriezienam uz Usmu (135,0.–140,8. km) sāks darboties vidējā ātruma kontroles posmi.

Kā arī divi vidējā ātruma kontroles posmi sāks darboties uz Liepājas šosejas: no krustojuma ar autoceļu Tebra–Kazdanga–Cildi (V1200) līdz Silkalniem (157,3.–169,7. km) un no pagrieziena uz Kalnciemu līdz krustojumam ar autoceļu Jelgava–Tušķi–Tukums (P98) (26,1.–38,0. km).

Šajos posmos iekārtas kontrolēs vidējo ātrumu, OCTA, tehnisko apskati un autoceļu lietošanas nodevas samaksu.

Vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, CSNg skaits samazinās.

Kā darbojas vidējā ātruma kontroles sistēma

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas  veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli.

Kuros posmos tiks kontrolēts vidējais ātrums

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēmu kopumā šogad ieviesīs 16 valsts ceļu posmos.

Tā jau darbojas uz:

·       Tallinas šosejas (A1) no Siguļiem līdz Lilastei (14,1.–20,1. km);

·       Vidzemes šosejas (A2) no tilta pār Vējupīti Siguldā līdz Augšlīgatnei (54,5.–62,3. km);

·       Valmieras šosejas (A3) no tilta pār Līčupi līdz Stalbei (36,3.–38,7. km);

·       Rīgas apvedceļš (Salaspils–Babīte ) (A5) no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei (23,1.–28,6. km);

·       reģionālais autoceļš Cēsis–Vecpiebalga–Madona no Jaunkleķeriem līdz  Krustakrogam (P30) (22,1.–29,0. km);

·       no Kokneses līdz Stukmaņiem (102,4.–116,0. km);

·       Daugavpils šoseja (A6):

-        aiz tilta pār Aivieksti Pļaviņās līdz mājām Banderi (133,5.–139,2. km);

-        no Krustpils līdz Stūrniekiem (150,2.–159,7. km);

·       Bauskas šoseja (A7) no Tilderiem līdz Iecavai (25,3.–40,1. km).

Vēl ieviesīs:

·       Jelgavas šoseja (A8) no Spodrām līdz krustojumam ar Parka aleju Elejā (50,0.–69,2. km);

·       Liepājas šoseja (A9)

-        no pagrieziena uz Kalnciemu līdz krustojumam ar autoceļu Jelgava–Tušķi–Tukums (P98) (26,1.–38,0. km);

-        no krustojuma ar autoceļu Tebra–Kazdanga–Cildi (V1200) līdz Silkalniem (157,3.–169,7. km);

·       Ventspils šoseja (A10):

-        no Varkaļiem līdz Griķiem (24,1.–30,8. km);

-        no pagrieziena uz Tīreļu taku līdz pagriezienam uz Smārdi (44,9.–52,4. km);

-        no Gulbju ezera līdz pagriezienam uz Usmu (135,0.–140,8. km);

·       valsts galvenais autoceļš Krievijas robeža–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža no Kovališkiem līdz Rušeņicai (A13) (81,8.–88,5. km);

Projektēšanas gaitā tika precizētas iekārtu uzstādīšanas vietas, kas mainījās no sākotnēji plānotajām, ņemot vērā dažādus tehniskos aspektus. Divos posmos šīs korekcijas bija būtiskākas:

·       Tallinas šosejas (A1) posma sākums tika mainīts no 13,44 km uz 14,1 km, lai visā posmā būtu vienāds atļautais braukšanas ātrums 90 km/h;

·       Bauskas šosejas (A7) posma sākums mainīts no 24,24 km uz 25,3 km sakarā ar Ķekavas apvedceļa būvdarbiem.

Atgādinām,  katram posmam atsevišķi tiks veikta verificēšana (mērījumu precizitātes pārbaude un kļūdas noteikšana). Tās gaitā katra posma garums tiks precīzi izmērīts, izmantojot Latvijas Nacionālā metroloģijas centra rīcībā esošās attāluma mērīšanas ierīces, un norādīts verificēšanas sertifikātā, lai vidējais braukšanas ātrums tiktu aprēķināts korekti un bez kļūdām.

 
Visi komentāri
 
wons 2.oktobris 2023 18:33
1 0 Atbildēt

Interesanti, kas būs tālāk?

650 2.oktobris 2023 19:15
2 0 Atbildēt

Cerams, ka tā dēvētais Likums beidzot gūs tā dēvēto Uzvaru (Uzvāru) pāri pār visiem tumšās Tumsonībass Spēkiem (TTS) un/vai tā dēvētie LOhi (L) tagad maksās/Par! jau no tā dēvētā Pirmā o,ooo1km/h. 

Galvenaiss ko tagd nevaig tiem LOhiem rādīt- to tur verifificēšanās sertifikakātu.Savādāk viņi sāks/neticēt, ka Latvijas Republikā kādai (izsertificētai) Mērierīcei varētu būt (pieMiszst) kaut kāda tāda Kļūda. 

Kas būs tālāk- 31majā dātumā sasspraudīsim gar lielceļu malām ķirbjugalvas un pilnvērtīgi nosvinēsim Hallocinogēno Vīnu (Hellouvijebonīnu).

Kanibaals 2.oktobris 2023 20:40
1 0 Atbildēt

Soda samaksa koka sprigulīšos.

apnicis 2.oktobris 2023 20:48
2 1 Atbildēt

Vēl šie kopipasta raksteļi nebeigsies nav iekāres komentēt

taisnība 3.oktobris 2023 8:14
1 0 Atbildēt

taisnība - nekāda adrenalīna, tāpēc aizbrauc un uzraujies, tad gan būs gaudošana - gluži kā simonjanas studijā

fakts 2.oktobris 2023 20:50
2 0 Atbildēt

Vidējā ātruma OCTA unTA.

šampanze 2.oktobris 2023 20:52
1 0 Atbildēt

Liks smaidīt un sūtīs pie dentistiem.

650 3.oktobris 2023 2:33
1 0 Atbildēt

Ir ok.Tā dēvētie LOhi pamazām jau cepjās (cepās?).Bet tas nekas, vēl jau tikai tā dēvētais Sākums, pag ;p www.facebook.com/sadursme/post...UyozRSkSkjS9Wl

lapsa 3.oktobris 2023 10:08
2 0 Atbildēt

Jā, un kā tad būs ar tām mašīnām kurām Ukrainas numuri un logā nav tehniskās skates uzlīmes? Zinu kā dazas ukrainas mašīnas jau turpat iet tršais gads bet kā braukā nerģistrējošies latvijā ar savu transportu tik braukā. Lai gan dīvo un nopirkuši dzīvokli Rīgas apkaimē. Man kaimiņos. Tak runa bija ka jāreģistrē auto Latvijā un jāmaina numuri,ja uz ilgdzīvošanu,vai palikšanu. Jeb esam jau vairs ne Latvija bet zem Ukrainas? Jo pat TV ēkai vairs neplīvo Latvijas karogs bet ukrainas. Tas izskatās viņivar darīt kā grib un braukāt bet mes tie muļkīši kurus varēs slaukt.

Nja 3.oktobris 2023 14:49
1 2 Atbildēt

Ev, nokasi savai mašīnai to uzlīmi! iedomājies, NEKAS nenotiks. NEKAS. Tā ir tikai uzlīme!

A ja tevi satrauc Ukraiņi, tak izlasi likumu, viss tur rakstīts, ar karotīti jābaro?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti