Latvijā samazinās ceļu satiksmes negadījumu skaits, tomēr bojāgājušo kļūst vairāk 2

 

Foto: iAuto.lv

SM | 24.novembris 2023 18:11

Saskaņā ar Valsts policijas (VP) Galvenās kārtības policijas pārvaldes satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka Jura Jančevska sniegto informāciju, 2023. gada pirmajos 10 mēnešos reģistrēti 15588 ceļu satiksmes negadījumi (CSNg), kas ir mazāk nekā 2022. gadā reģistrētie 15873 CSNg un 2021. gadā reģistrētie 16047 CSNg.

Tāpat ir samazinājies CSNg iesaistīto transportlīdzekļu vadītāju skaits, kuri bijuši alkohola reibumā. Ja pērn tādu bija 822, tad šogad – 651.

"Statistika ir nepielūdzama – trešā daļa no ceļu satiksmes negadījumiem, kuros ir bojāgājušie, ir tiešs atļautā ātruma pārsniegšanas vai neatbilstoša ātruma izvēles rezultāts. Ja samazinot vidējo ātrumu par diviem kilometriem stundā, mēs varam izglābt 20 dzīvības, vilcināšanās nav pieļaujama, un izmaiņas normatīvajos aktos ir jāpieņem pēc iespējas ātrāk. Tikai sadarbojoties un turpinot darbu, kopīgi varam samazināt CSNg skaitu un panākt, lai ceļu satiksmes dalībnieki satiksmē piedalītos atbildīgi – ievērotu atļauto ātrumu, nesēstos pie stūres  apreibinošu vielu reibumā un pievērstu lielāku uzmanību ceļam," norādīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens.

Kā liecina VP dati, 2023. gada pirmajos 10 mēnešos CSNg dzīvību zaudējuši 120 cilvēki, tai skaitā 53 transportlīdzekļu vadītāji, 22 gājēji, 13 pasažieri un 13 velosipēdu vadītāji, 10 motociklu vadītāji, četri mopēda vadītāji, četri kvadracikla vadītāji u.c.

"Pēdējā laika grozījumi normatīvajos aktos devuši rezultātu – ir samazinājies dzērājšoferu skaits uz Latvijas ceļiem, taču kopumā situācija diemžēl nav uzlabojusies, un bojāgājušo skaits joprojām ir liels. Ticu, ka, kopīgi strādājot un meklējot risinājumus, ir iespējamas pozitīvas tendences ilgtermiņā. Lai tas notiktu, būtiska ir braukšanas kultūras maiņa, pie kā īpaši jāstrādā," atzina iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis.

Tikmēr VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) dati liecina, ka šī gada 10 mēnešos visvairāk bojāgājušo – 24 – bija sadursmēs, kas jau vairākus gadus ir biežākais smago CSNg iemesls. 17 cilvēki gāja bojā transportlīdzeklim apgāžoties, 10 – uzbraukšana gājējiem, astoņi – uzbraukšana velosipēdistiem, vēl astoņi – uzbraukšana šķērslim vai kokam. Pa vienam bojāgājušajam bija, uzbraucot stāvošam transportlīdzeklim, uzbraucot dzīvniekam un citā negadījuma veidā.

Joprojām galvenais smago CSNg iemesls ir autovadītāju nepārdomāti lēmumi, kas rezultējas ar pārāk liela ātruma izvēli, ar riskantiem manevriem un Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu. Tāpat CSNg joprojām izraisa autovadītāji alkohola reibumā, un arī gājēju un velobraucēju nepareizi pieņemtie lēmumi. Nevienā smagajā CSNg par iemeslu nebija ceļu infrastruktūra, tomēr tā varēja ietekmēt negadījuma sekas.

Vienlaikus CSDP sēdē tika aktualizētas normatīvo aktu grozījumu iniciatīvas, kuru mērķis ir ceļu satiksmes drošības paaugstināšana, tostarp prasības ziemas sezonā lietot noteikta marķējuma riepas, obligātu elektroskrejriteņu reģistrāciju, mikromobilitātes rīku koplietošanas pakalpojumu zonu noteikšana un lietošanas nosacījumi, uzvedības korekcijas kursi autovadītājiem tiesību atgūšanai, kā arī citi papildinājumi Ceļu satiksmes likumā, Ceļu satiksmes noteikumos un noteikumos par valsts tehnisko apskati. Klātesošajiem tika sniegta informācija arī par CSDP domnīcas darbu un padomes lēmumu izpildi.

CSDP sēdi vadīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens un iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis. Diskusijā piedalījās pārstāvji no Satiksmes ministrijas, Valsts policijas, VSIA "Latvijas Valsts ceļi", konkursa "Ceļu satiksmes drošības pašvaldību novērtēšanas indekss 2022" laureāti no Ventspils pilsētas un Varakļānu novada, kā arī entuziasti no nevalstiskajām organizācijām.

CSDP sēdes tiešraidi ikviens interesents varēja vērot Satiksmes ministrijas FaceBook lapā un nacionālās ziņu aģentūras LETA tīmekļvietnē.   

Papildu informācija: Ceļu satiksmes drošības padome darbojas saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 11. jūnija  noteikumiem Nr. 245 "Ceļu satiksmes drošības padomes nolikums".

 
Visi komentāri
 
viencexperc 25.novembris 2023 9:54
4 0 Atbildēt

Vajag ieviest max ātrumu ārpus apdzīvotām vietām -  50km/h, apdzīvotās vietās - 20km/h.

Bojāgājušo paliks daudz reizes mazāk.

650 25.novembris 2023 12:12
15 0 Atbildēt

KAD tiks publiski publicēti dati par TO, cik liels "ātrums" ir bijis katram avarējušajam transsporta līdzeklim tieši avarēšanas brīdī.Jā.

Ar kādu konkrēti ātrumu ir pārvietojies katrs bojā gājušais pirms bojā iešanas (aiziešanas).

Situāciju samērā izsmeļoši raksturo divi citāti no augstāk izklāstītā murgojum samurgojuma: (c) ... visvairāk bojāgājušo – 24 – bija sadursmēs, kas jau vairākus gadus ir biežākais smago CSNg iemesls... - ā, nujā, SADURSME ir CSNg IEMESLS, jā.

Ui, tomēr nē, reku nākamā rind kopa: Joprojām galvenais smago CSNg iemesls ir autovadītāju nepārdomāti lēmumi ...

-interesanti (Ļoti interesanti) ir arī TAS, ka domnīca nav izdomājusi gandrīz nevienu (ne vienu) "iemeslu", kurš būtu saistīts ar kādu citādu (ārējo,Ārtelpas..) apstākli, izņemot tikai un vienīgi paša vainīgā Vadītāja vainu.

Praktiski nava negadījumu, kuri būtu negadījušies dēļ tā dēvētās ceļa infra makro nano struktūras un (arī) ne dēļ tā saucamā braucamās brauktuves stāvokļa.Nee.

Viss ir atkarīgs tikai no Vadītāja pieņemtā lēmuma.Vadītājs no rīta piecēlās stāvus un pieņēma lēmumu Braukt.Kaut gan (tikpat labi) viņš varēja arī pieņemt lēmumu Nebraukt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 19

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

"Cupra" pasaules pirmizrādē prezentē jaunos "Formentor" un "Leon" modeļus (+ FOTO) 1

Cupra atklāj modernizētos Formentor un Leon modeļus. Dzinēji ar jaudu no 150 līdz 333 Zs, tostarp dīzelis un lādējamais hibrīds. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen" peļņa pirmajā ceturksnī sarukusi par 20% 2

Vācijas autobūves grupa "Volkswagen" šogad pirmajā ceturksnī strādāja ar 3,7 miljardu eiro tīro peļņu, kas ir par 20% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, liecina autoražotāja otrdien publiskotais paziņojums. Lasīt vairāk

 

Great Wall Motor uzlabo Ora 3 un samazina cenu 8

Ķīnas autoražotājs Great Wall Motor (GWM) uzlabojis kompakto elektriskās piedziņas modeli Ora 3 un iepriecinājis pircējus, samazinot cenas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti