Amsterdama vairumā ielu nosaka ātruma ierobežojumu 30 km/st. - iAuto

Amsterdama vairumā ielu nosaka ātruma ierobežojumu 30 km/st. 33

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 8.decembris 2023 12:20

Amsterdama piektdien kļuvusi par pirmo pilsētu Nīderlandē, kur vairumā ielu noteikts braukšanas ātruma ierobežojums 30 kilometri stundā, šādi cenšoties pilsētu padarīt drošāku un klusāku.

Šāds ātruma ierobežojums ir nepieciešams, jo cilvēku pūļi pilsētas ielās kļūst arvien liekāki, skaidroja par satiksmes jautājumiem atbildīgā domniece Melānija van der Horsta.

"Rezultātā bīstamu situāciju satiksmē kļūst arvien vairāk," viņa piebilda.

Pērn bija aptuveni 4800 negadījumu, kad tika izsaukta ātrā palīdzība, 15 cilvēki zaudēja dzīvību.

Ātruma ierobežojums skars 80% pilsētas ielu, dažos nozīmīgākajos ceļos būs atļauts ātruma ierobežojums 50 kilometri stundā.

Izņēmums attieksies arī uz pilsētas autobusiem, tramvajiem un taksometriem, tomēr tikai tad, ja tiem ir papildu josla.

Iedzīvotāju skaits, kas šobrīd ir ap 800 000, pieaug, un galvaspilsētu katru gadu apmeklē vismaz 20 miljoni tūristu.

Amsterdama vēlas panākt, ka prioritāra ir pārvietošanās ar velosipēdu un iešana kājām.

Daudzas ielas pilsētas centrā slēgtas auto satiksmei un padarītas par gājēju vai velo zonām.

Tiek izveidots arvien vairāk tā dēvēto veloielu (fietsstraten), kur auto ir tikai viesi, bet prioritāte ir velosipēdiem.

 
33 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
es 8.decembris 2023 13:14
125 4 Atbildēt

Ja grib drošāku un klusāku - aizliegt kravas auto un dīzeļus, un pārējos, vecākus par 5 gadi.

Freijers 8.decembris 2023 12:55
10 1 Atbildēt

Pēc būtības viss cits ir lirika un šādi ierobežumi ir domāti, lai izskaustu auto kā tādus un liegtu mobilitāti to aizstājot ar "mikromobilitāti", tālāk jau visi 15 min getto un citi jaukumi. Arī vietējie idiotiņi čurā karstu un propogandē tās 30 km/h zonas.

Jobo 8.decembris 2023 13:26
9 2 Atbildēt

Ja grib klusu un drošu centru un lai tur cauri nebrauktu mašīnas, tad vajag uztaisīt alternatīvu, kā to centru apbraukt. Tad gan uz Lubānas ielas gan uz krasta ielas un arī Piedrujas ielām ir nepieciešamas vismaz 3 joslas katrā virzienā. Jau tagad slāvu aplis katru otro dienu ir ciet.

Un arī apvedceļš ir japārtaisa uz 2 joslām katrā virzienā un viadukti jāuztaisa, lai nav pie katra luksaforā korķos jāstāv.

Tad arī centru var par dzīvojamo zonu pataisīt. Ietaupīs naudu vismaz uz zīmēm. Nevajadzēs katrā krustojumā zīmes likt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 18

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 28

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Jaguar noliedz ziņu par dizainera atlaišanu

Britu uzņēmums atspēkojis medijos izskanējušo informāciju par galvenā dizainera Džerija Makgoverna atlaišanu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti