Amsterdama vairumā ielu nosaka ātruma ierobežojumu 30 km/st. 33

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 8.decembris 2023 12:20

Amsterdama piektdien kļuvusi par pirmo pilsētu Nīderlandē, kur vairumā ielu noteikts braukšanas ātruma ierobežojums 30 kilometri stundā, šādi cenšoties pilsētu padarīt drošāku un klusāku.

Šāds ātruma ierobežojums ir nepieciešams, jo cilvēku pūļi pilsētas ielās kļūst arvien liekāki, skaidroja par satiksmes jautājumiem atbildīgā domniece Melānija van der Horsta.

"Rezultātā bīstamu situāciju satiksmē kļūst arvien vairāk," viņa piebilda.

Pērn bija aptuveni 4800 negadījumu, kad tika izsaukta ātrā palīdzība, 15 cilvēki zaudēja dzīvību.

Ātruma ierobežojums skars 80% pilsētas ielu, dažos nozīmīgākajos ceļos būs atļauts ātruma ierobežojums 50 kilometri stundā.

Izņēmums attieksies arī uz pilsētas autobusiem, tramvajiem un taksometriem, tomēr tikai tad, ja tiem ir papildu josla.

Iedzīvotāju skaits, kas šobrīd ir ap 800 000, pieaug, un galvaspilsētu katru gadu apmeklē vismaz 20 miljoni tūristu.

Amsterdama vēlas panākt, ka prioritāra ir pārvietošanās ar velosipēdu un iešana kājām.

Daudzas ielas pilsētas centrā slēgtas auto satiksmei un padarītas par gājēju vai velo zonām.

Tiek izveidots arvien vairāk tā dēvēto veloielu (fietsstraten), kur auto ir tikai viesi, bet prioritāte ir velosipēdiem.

 
33 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
es 8.decembris 2023 13:14
125 4 Atbildēt

Ja grib drošāku un klusāku - aizliegt kravas auto un dīzeļus, un pārējos, vecākus par 5 gadi.

Freijers 8.decembris 2023 12:55
10 1 Atbildēt

Pēc būtības viss cits ir lirika un šādi ierobežumi ir domāti, lai izskaustu auto kā tādus un liegtu mobilitāti to aizstājot ar "mikromobilitāti", tālāk jau visi 15 min getto un citi jaukumi. Arī vietējie idiotiņi čurā karstu un propogandē tās 30 km/h zonas.

Jobo 8.decembris 2023 13:26
9 2 Atbildēt

Ja grib klusu un drošu centru un lai tur cauri nebrauktu mašīnas, tad vajag uztaisīt alternatīvu, kā to centru apbraukt. Tad gan uz Lubānas ielas gan uz krasta ielas un arī Piedrujas ielām ir nepieciešamas vismaz 3 joslas katrā virzienā. Jau tagad slāvu aplis katru otro dienu ir ciet.

Un arī apvedceļš ir japārtaisa uz 2 joslām katrā virzienā un viadukti jāuztaisa, lai nav pie katra luksaforā korķos jāstāv.

Tad arī centru var par dzīvojamo zonu pataisīt. Ietaupīs naudu vismaz uz zīmēm. Nevajadzēs katrā krustojumā zīmes likt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 22

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

"Cupra" pasaules pirmizrādē prezentē jaunos "Formentor" un "Leon" modeļus (+ FOTO) 1

Cupra atklāj modernizētos Formentor un Leon modeļus. Dzinēji ar jaudu no 150 līdz 333 Zs, tostarp dīzelis un lādējamais hibrīds. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen" peļņa pirmajā ceturksnī sarukusi par 20% 2

Vācijas autobūves grupa "Volkswagen" šogad pirmajā ceturksnī strādāja ar 3,7 miljardu eiro tīro peļņu, kas ir par 20% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, liecina autoražotāja otrdien publiskotais paziņojums. Lasīt vairāk

 

Great Wall Motor uzlabo Ora 3 un samazina cenu 8

Ķīnas autoražotājs Great Wall Motor (GWM) uzlabojis kompakto elektriskās piedziņas modeli Ora 3 un iepriecinājis pircējus, samazinot cenas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti