Amsterdama vairumā ielu nosaka ātruma ierobežojumu 30 km/st. 33

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 8.decembris 2023 12:20

Amsterdama piektdien kļuvusi par pirmo pilsētu Nīderlandē, kur vairumā ielu noteikts braukšanas ātruma ierobežojums 30 kilometri stundā, šādi cenšoties pilsētu padarīt drošāku un klusāku.

Šāds ātruma ierobežojums ir nepieciešams, jo cilvēku pūļi pilsētas ielās kļūst arvien liekāki, skaidroja par satiksmes jautājumiem atbildīgā domniece Melānija van der Horsta.

"Rezultātā bīstamu situāciju satiksmē kļūst arvien vairāk," viņa piebilda.

Pērn bija aptuveni 4800 negadījumu, kad tika izsaukta ātrā palīdzība, 15 cilvēki zaudēja dzīvību.

Ātruma ierobežojums skars 80% pilsētas ielu, dažos nozīmīgākajos ceļos būs atļauts ātruma ierobežojums 50 kilometri stundā.

Izņēmums attieksies arī uz pilsētas autobusiem, tramvajiem un taksometriem, tomēr tikai tad, ja tiem ir papildu josla.

Iedzīvotāju skaits, kas šobrīd ir ap 800 000, pieaug, un galvaspilsētu katru gadu apmeklē vismaz 20 miljoni tūristu.

Amsterdama vēlas panākt, ka prioritāra ir pārvietošanās ar velosipēdu un iešana kājām.

Daudzas ielas pilsētas centrā slēgtas auto satiksmei un padarītas par gājēju vai velo zonām.

Tiek izveidots arvien vairāk tā dēvēto veloielu (fietsstraten), kur auto ir tikai viesi, bet prioritāte ir velosipēdiem.

 
Visi komentāri
 
WALA 8.decembris 2023 12:51
4 1 Atbildēt

Gaidam statistiku, būs palicis labāk, vai gluži pretēji "neaizsargātākie" izlaidīsies tik tālu, ka būs vēl sūdīgāk !

Freijers 8.decembris 2023 12:55
10 1 Atbildēt

Pēc būtības viss cits ir lirika un šādi ierobežumi ir domāti, lai izskaustu auto kā tādus un liegtu mobilitāti to aizstājot ar "mikromobilitāti", tālāk jau visi 15 min getto un citi jaukumi. Arī vietējie idiotiņi čurā karstu un propogandē tās 30 km/h zonas.

Viedoklis 8.decembris 2023 13:51
7 1 Atbildēt

Tieši tā. Mūsu vietējie idioti ir nepārspējami čakarēt satiksmi, padarot to bīstamāku visiem un stāstot, cik viss ir ahuj...na skaisti un droši. Pēc pāris gadiem Rīgas centrā arī visur būs 30 km/h zonas bez stāvvietām, bez NORMĀLA SABIEDRISKĀ TRANSPORTA un pāri visam pārlaimīgi velobraucēji un debīliķi no "cilvēki pilsētai". Tāda ir realitāte un sabiedrības valdošā doma. Samierinaties ar to!

msh 8.decembris 2023 19:04
2 2 Atbildēt

Nav jāsamierinās. Ir jāsavācas neapmierināto pūlim un jādodas šturmēt Rīgas dome, vēlams paķerot līdzi kannas ar vircu ar ko aplaistīt vainīgās personas, lai tās izskatītos un ostu tāpat, kā viņu darbi.

es 9.decembris 2023 10:14
2 3 Atbildēt

Sabiedriskais transports Rīgā ir ne tikai normāls, bet tuvu ideāls. Protams, ja dzīvo Bolderājā, bet strādā Berģos, tad ir kā ir. Bet pats vainīgs! Mans uzskats, no mājām līdz darbam jābūt ne vairāk kā 20 min kājām gājienam. Ja ir vairāk, tad tas jau velk uz lūzeri jeb lohu!

Original Nja 11.decembris 2023 12:09
0 0 Atbildēt

Protams, protams. Nezināju, ka Pilsēta Cilvēkiem (Velonacistu varza) ir sākusi arī iAuto dzīvoties.

Ņemot vērā to, ka mūsdienās ir normāli mainīt darba vietu ik pa 5 gadiem, ja ne biežāk, nevis sēdēt vienā vietā kā sēnei gadus 40, ir absolūti debili domāt, ka dzīvesvieta ir jāpielāgo darba vietai, vai otrādi. Vēlies teikt, ka ja būtu iespēja pelnīt 3x vairāk, taču braukt uz darbu stundu ar auto, vai to pašu sabiedrisko, Tu atteiktos, jo tas ir ārpus 20min kājām gājiena? Visdrīzāk, ka nē. Ja vien neesi hipsters, kas dzīvo centrā un iet ar kājām uz darbu Kaņepē.

uupis 8.decembris 2023 15:00
5 4 Atbildēt

Nevajag nēsāties pie skolām un Dzīvojamās zonās ar +30 un vajag izpildīt prasību DOT CEĻU gājējam uz zebras, ja šoferi to nespēj - dabūs vairāk ierobežojumu!

Original Nja 11.decembris 2023 12:10
0 0 Atbildēt

Arī gājējiem nenāktu par ļaunu atcerēties, ka ir jāparliecinās, ka auto spēs apstāties, nevis slāt ārā neskatoties, jo "man taču ir priekšroka". Tas pats stāsts ar velosipēdistiem, kas grib, lai viņus respektē, taču pasi nerespektē ne zīmes, ne luksoforus, nerunājot par elementāru cieņu pret citiem satiksmes dalībniekiem, tai skaitā, gājējiem.

Krotow 8.decembris 2023 15:01
2 0 Atbildēt

Pie mums jau notiek tas pats. No vienas puses pats piekrītu ka pa iekšpagalmiem nav ko vālēt ar 60+. Un ap daudzstāvu mājām šur tur prasās pat ķieģeļi ar baltajām plāksnītēm apakšā. Taču jānodrošina iespēja aizbraukt dzīvojamajam kvartālam garām nevelkoties. Ja iekšpagalmos un kvartala iekšējās ieliņās ir max 30, tad apkart kvartālam jāaļauj braukt ar 50. Citādi drīz vien būs 30 pavisām apdzīvotajām vietām, kas ir absurds sviests. No gājējiem arī jāprasa CSN ievērošana dzīvē. Luņus, kas ar austiņām un kapucēm pāri acīm agresīvi brien pāri ielai neatļautās vietās un pa sarkano, jāsāk sodīt ar vismaz 50€ sodiem.

msh 8.decembris 2023 19:06
0 0 Atbildēt

Tu runā pārāk prātīgi. Velosipēdistiem un gājējiem ir jāuzvedas neadekvāti, jo savādāk nevarēs ieviest nepieciešamos risinājumus, jo tiem nebūs iemesla. Vismaz pagaidām man liekas ka satiksmes čakarēšanas jomā ir tikuši briti - viņiem piedevām Velsā pirms dažiem mēnešiem iepisa 20 jūdzes stundā visās apdzīvotajās vietās pilnīgi visur.

es 8.decembris 2023 13:14
125 4 Atbildēt

Ja grib drošāku un klusāku - aizliegt kravas auto un dīzeļus, un pārējos, vecākus par 5 gadi.

John 8.decembris 2023 13:17
1 2 Atbildēt

Nu tad jau Rīga ies Amsterdamas pēdās. Ir piemērs, ko bāzt sejā skeptiķiem. Tas nekas, ka tur ir cits klimats, cits gājēju un velo īpatsvars. Un neskaitāmas ekonomiski aktīvas pilsētas.

... 8.decembris 2023 14:34
2 2 Atbildēt

IMHO Rīga jau irpārsniegusi šo

Centrā vairumam ielu jau ir 30 km/h

Plus vēl milzums ielu ar "Dzīvojamā zona" statusu.

Toties Amsterdamā ap centru ir "šoseja" ar atļautiem 100km/h

Jobo 8.decembris 2023 13:26
9 2 Atbildēt

Ja grib klusu un drošu centru un lai tur cauri nebrauktu mašīnas, tad vajag uztaisīt alternatīvu, kā to centru apbraukt. Tad gan uz Lubānas ielas gan uz krasta ielas un arī Piedrujas ielām ir nepieciešamas vismaz 3 joslas katrā virzienā. Jau tagad slāvu aplis katru otro dienu ir ciet.

Un arī apvedceļš ir japārtaisa uz 2 joslām katrā virzienā un viadukti jāuztaisa, lai nav pie katra luksaforā korķos jāstāv.

Tad arī centru var par dzīvojamo zonu pataisīt. Ietaupīs naudu vismaz uz zīmēm. Nevajadzēs katrā krustojumā zīmes likt.

Krotow 8.decembris 2023 15:04
2 0 Atbildēt

Un Ziemeļu šķērsojumu, lai beidzot var normāli centram apbraukt apkārt tur nekorķējoties. Kopā ar sabiedriskā transporta maršrutiem, kas brauc apkārt centram.

to uupis 8.decembris 2023 15:05
6 1 Atbildēt

Beidz vienreiz tēlot idiotu. Tavi absurdie komentāri ir sen visiem noriebušies. Ej labāk ateju izmazgā!

Tūrists 8.decembris 2023 15:12
6 0 Atbildēt

Kad es biju Amsterdamā, es jutos apdraudēts no velosipēdistiem, nevis autobraucējiem. Autovadītāji brauca normāli, bet velosipēdisti visu laiku taurēja un brauca virsū un pat masveidā taurēja, kad gāju pāri ielai, kad man dega gājēju zaļā gaisma. Paldies, nevajag mums tādu riteņbraucēju paradīzi.

650 8.decembris 2023 15:27
5 0 Atbildēt

Bet Polijā atļāva 140km/h. Tur laikam visā valstī ir viena vienīga Nedzīvojamā zona.Pilnīg kauns to pieminēt.

0pis 8.decembris 2023 16:42
1 5 Atbildēt

Pie mums ielas ir piebāztas ar stāvošiem auto dēļ noziedzīgas Domes politikas un satiksme dēļ tā ir lēna un bremzīga. Ielas var būvēt cik platas grib - ja uz tām atļauj stāvēšanu, tā viena josla ir nost.

es 8.decembris 2023 17:21
0 2 Atbildēt

Kurai no mājām Rīgā ir sava auto stāvvieta ar 2xdzīvokļu skaits vietām?

Un, piemēram, Oslo drīkst novietot auto stāvēšanai pat uz mazajiem pilsētas tiltiem.

0pis 8.decembris 2023 17:34
3 4 Atbildēt

Nu nevajag tev pilsētā 2 auto uz dzīvokli. Bet ja uzstāj ka tomēr vajag - nežēlojies par sastrēgumiem un lēno satiksmi.

Krotow 8.decembris 2023 17:36
0 1 Atbildēt

Cik vari saskaitīt daudzzīvokļu māju iedzīvotājus ar 2+ auto uz dzīvokli. Mums komunālo dzīvokļu vairs nav.

es 9.decembris 2023 9:42
0 1 Atbildēt

Tu x no + spēj atšķirt?

650 8.decembris 2023 18:11
0 1 Atbildēt

Mieraielas lohiem paveicās,domenieki beidzot to bordēli aizslēgs ciet.Neviens tas miertirliņšš vairs ne pie vienas mājas nepiestās.Un ne bolts, ne arī volts un/vai ne pats Velns (Čorts).Laik liek uz Aizsaules str. un/vai pašā Srakan daugavā pie/aiz zoo dārza.. Cerams arī ka tie žurkainie curstaigājamie pagalmi tiks noslēgti.Es tos vispār ar sniegu piešķūrētu pilnus līdz pat 3jam pusstāvam.Lai paātrinātu tramvaju (un lohu) Kustību (/par!)..

0pis 8.decembris 2023 18:37
0 2 Atbildēt

Nē, nu bet kādiem prauliem jābūt paurī lai nesaprastu parkojoties ka tačka traucēs trambulim?

Ceru, katiem tur (loxiem) ierubīja regresu par traNvaja dīGstavi. A kā lai vēl tādus Zīļukus audzina? Galvā bļeģ cepurīte, seja plats smaids un galvā nevienas domas.

650 8.decembris 2023 18:45
1 0 Atbildēt

Tu pieļauj tādu situāciju, ka kāds no tiem lohiem būtu tieššām Tīšām (apzināti) to savu hlamu uz tām sliedēm pametis? Es nudien nepakam neticu! 

Noslēgt ciet vispār to rajonu, lai karantīns totālais un miers Miera ielā un cilvēkiem (passažieriem) labs Prāts. P/is for ōll ze p/ipel. ;p

0pis 8.decembris 2023 19:25
0 0 Atbildēt

Nē nu tu domā ka viņi neredz sliedes? Nespēj novērtēt attālumu no auto līdz sliedēm? Nesaprot ka pa sliedēm brauc tramvajs?

Izklausās pēc cilvēkiem, kam anulējama vadītāja apliecība. Mēs tak runājam par pamatiem - parkošanos, nevis par driftēšanu pa kalnu ceļiem.

650 9.decembris 2023 0:05
0 0 Atbildēt

Nu es "domāt", ka vienkārši lohi.Ļoti izdevīgi nolohojās, tāteikt.Tarifus, tā sacīt,izdevīgi izdevās pacelt.Zin kā.Kam tagad viegli.Visiem kaut/ko vajag.Ministriem knapi pa piecītim/gadā sanāca, tāpēc lohiem attiecīgi pēc nopelniem.Un te pēkšņi šhitāda (necerēta) Veiksme.Jā.

Ja tie "apliecības turētāji" tiešām to darīja tīšām, psihyiatriskā ekspertīze būtu vietā.Tikai lieta tā, ka "mēs" īsti nezinam to viņu versiju.Mums tā dēvētie Ārsti to nestāsta.

Tāpat viņi (Ārsti) nestāsta arī to, kāds ir tarifs (eur/par!/cbm), ja kāds Privāt īpašnieks (lohs) sagribētu izsaukt tā dēvētos rīgas sniega assenizātorus sniega (dzeltenā Zelta) izvešanai.Gan jau kāds tā saucamais "pitnāriks" par katru "beramkubu" būtu jānoliek.Iespējams, vajadzētu arī to pacelt.

Reku jau četri preču vilciena sasstāvi nedēļas laikā izvesti.Ja šhitā izšķērdība turpināsies, januārī dārgā prece būs jāved atpakaļ.Iespējams, daļēji pat nāksies to importēt.Dzīva nauda krīt no gaisa, dzindzin dzinn, Ziemasssvētki brauc!

es 9.decembris 2023 10:18
0 0 Atbildēt

Tā notiek, kad pidarsētnieki, precīzāk - namu īpašnieki, visu sniegu no ietves sagrūž uz brauktuves.

0pis 9.decembris 2023 14:31
1 0 Atbildēt

Bet vai tas dod tiesības nobloķēt sliežu ceļu?

650 9.decembris 2023 19:52
0 0 Atbildēt

Kā tad, īpaši ja uz brauktuves (lĀtnes..) sagrūsZt var par velti, taču rīgass domes sniegainās assenzācijas komissija tam treknaja nam īpašniekam prasa savus nabaga 15eur/cbm.

Janka777 8.decembris 2023 20:45
1 0 Atbildēt

NL vairums ielu ir tādas, ka sānu sensori pīkst nonstopā un arī uz 30 īsti nevar pabraukt. Vilkt paralēles ar Latviju ir stipri nevietā.

es 9.decembris 2023 10:19
0 0 Atbildēt

Tādēļ NL ir atļauts pīpēt zāli. Tas nomierina autovadītājus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Ķīnas BYD pārdod hibrīdus un e-auto par 10 000 eiro, VW un Toyota prasa nedaudz vairāk 3

Ķīnas tirgū šobrīd izvērsusies bezkompromisa cīņa starp vietējo ražotāju BYD, kā arī Volkswagen un Toyota. Lasīt vairāk

 

Latvijas lietoto auto TOP-3 2023. gadā: BMW, Volvo, Volkswagen 5

Pērn Latvijā lietoto vieglo pasažieru automobiļu reģistrāciju skaits ir krities par 2,6%, salīdzinot ar 2022. gada rādītājiem. Savukārt pirktākais zīmols lietotu auto tirgū saglabājās BMW, otrajā pozīcijā atstājot “Volvo”, bet trešajā - “Volkswagen” markas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Polijas lauksaimnieki plāno bloķēt automaģistrāli pie Vācijas robežas 5

urpinot protestus pret Eiropas Savienības (ES) lauksaimniecības politiku, Polijas lauksaimnieki plāno no svētdienas bloķēt galveno automaģistrāli, kas ved pāri Vācijas robežai. Lasīt vairāk

 

Jautājumā par elektrovilcieniem Rinkevičs redz pilnu "Pasažieru vilcienu" valdes atbildību 2

Jautājumā par elektrovilcieniem AS "Pasažieru vilciens" valde ir atbildīga par visu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" norādīja Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti