Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

No bakstīšanas uz pogām - fizisko pogu klātbūtni noteiks likums 44

 

Pēc pircēju kritikas, Vokswagen Golf 8 salonā tika atgriezts noteikts fizisko pogu skaits un taustiņi, tostarp uz stūres Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 6.marts 2024 10:42

Euro NCAP gatavo jaunus normatīvus, kas pieprasīs autoražotājiem saglabāt noteiktu funkciju fiziskās pogas, pretējā gadījumā augstākā atzīme drošības testos nebūs iespējama.

Autoražotāju aizraušanās ar skārienjutīgajiem ekrāniem sasniegusi tādu pakāpi, ka rūpēs par cilvēku drošību,  Eiropas neatkarīgā transportlīdzekļu drošības novērtēšanas organizācija EuroNCAP nolēmusi iejaukties un izstrādājusi jaunu novērtēšanas sistēmu, kas stāsies spēkā 2026. gadā.

Patlaban ražotāji izmanto skārienekrānus, jo tie ir lēti, padara interjeru modernāku un ir pieprasīti lielākajā automobiļu tirgū Ķīnā, kur displeju skaitam ir daudz lielāka nozīme par automobiļa dinamiku, degvielas patēriņu vai kādiem citiem parametriem.

Drošību gan skārienekrāni neuzlabo, tieši otrādi – meklējot vajadzīgo funkciju, vadītājs novēršas no ceļa un var apdraudēt gan sevi, gan citus satiksmes dalībniekus.

Jaunais protokols paredz, ka jauna transportlīdzekļa novērtēšanas skalā fizisko pogu klātbūtnei būs būtiska loma, jo bez tām augstāko atzīmi no EuroNCAP eksperti neizsniegs.

Zināms, ka prasībā par minimālo fizisko pogu skaitu iekļauta vadība avārijas gaismām, pagrieziena rādītājiem, skaņas signālam, vējstikla tīrītājiem un avārijas izsaukumam. Citos gadījumos ražotāji varēs brīvi rīkoties pēc saviem ieskatiem, taču prasības var tikt pastiprinātas.

Autoražotāji par jauno kārtību esot informēti un to pilnībā atbalstot.

 
44 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
MMX 6.marts 2024 11:59
42 2 Atbildēt

Fantastiski, vēl samērā nesen mani sauca par atpalikušu muļķi jo uzskatīju, ka ne visas auto funkcijas jābāž bakstāmā ekrānā. Tagad redz izrādās, ka pogas tomēr vajag jo laiku pa laikam tomēr tas ekrāns ir jābaksta arī braucot un kā izrādās, tas neesot pārāk droši.

Hmm 6.marts 2024 11:25
25 3 Atbildēt

Viss no turienes - ķīnieši, japāņi u.c. aziāti ir kā apsēsti uz ekrāniem, gaisminām, ķēmiņiem u.c. mazu bērnu padarīšanām

Pļurkt 6.marts 2024 12:32
14 2 Atbildēt

Viņi vērtē auto drošību!!!!!!!!!!!

Vai tu gribēsi pirkt auto kam ir slikti drošības testi?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 13

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 9

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti