Euro NCAP gatavo jaunus normatīvus, kas pieprasīs autoražotājiem saglabāt noteiktu funkciju fiziskās pogas, pretējā gadījumā augstākā atzīme drošības testos nebūs iespējama.
Autoražotāju aizraušanās ar skārienjutīgajiem ekrāniem sasniegusi tādu pakāpi, ka rūpēs par cilvēku drošību, Eiropas neatkarīgā transportlīdzekļu drošības novērtēšanas organizācija EuroNCAP nolēmusi iejaukties un izstrādājusi jaunu novērtēšanas sistēmu, kas stāsies spēkā 2026. gadā.
Patlaban ražotāji izmanto skārienekrānus, jo tie ir lēti, padara interjeru modernāku un ir pieprasīti lielākajā automobiļu tirgū Ķīnā, kur displeju skaitam ir daudz lielāka nozīme par automobiļa dinamiku, degvielas patēriņu vai kādiem citiem parametriem.
Drošību gan skārienekrāni neuzlabo, tieši otrādi – meklējot vajadzīgo funkciju, vadītājs novēršas no ceļa un var apdraudēt gan sevi, gan citus satiksmes dalībniekus.
Jaunais protokols paredz, ka jauna transportlīdzekļa novērtēšanas skalā fizisko pogu klātbūtnei būs būtiska loma, jo bez tām augstāko atzīmi no EuroNCAP eksperti neizsniegs.
Zināms, ka prasībā par minimālo fizisko pogu skaitu iekļauta vadība avārijas gaismām, pagrieziena rādītājiem, skaņas signālam, vējstikla tīrītājiem un avārijas izsaukumam. Citos gadījumos ražotāji varēs brīvi rīkoties pēc saviem ieskatiem, taču prasības var tikt pastiprinātas.
Autoražotāji par jauno kārtību esot informēti un to pilnībā atbalstot.
Fantastiski, vēl samērā nesen mani sauca par atpalikušu muļķi jo uzskatīju, ka ne visas auto funkcijas jābāž bakstāmā ekrānā. Tagad redz izrādās, ka pogas tomēr vajag jo laiku pa laikam tomēr tas ekrāns ir jābaksta arī braucot un kā izrādās, tas neesot pārāk droši.