Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

No bakstīšanas uz pogām - fizisko pogu klātbūtni noteiks likums 44

 

Pēc pircēju kritikas, Vokswagen Golf 8 salonā tika atgriezts noteikts fizisko pogu skaits un taustiņi, tostarp uz stūres Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 6.marts 2024 10:42

Euro NCAP gatavo jaunus normatīvus, kas pieprasīs autoražotājiem saglabāt noteiktu funkciju fiziskās pogas, pretējā gadījumā augstākā atzīme drošības testos nebūs iespējama.

Autoražotāju aizraušanās ar skārienjutīgajiem ekrāniem sasniegusi tādu pakāpi, ka rūpēs par cilvēku drošību,  Eiropas neatkarīgā transportlīdzekļu drošības novērtēšanas organizācija EuroNCAP nolēmusi iejaukties un izstrādājusi jaunu novērtēšanas sistēmu, kas stāsies spēkā 2026. gadā.

Patlaban ražotāji izmanto skārienekrānus, jo tie ir lēti, padara interjeru modernāku un ir pieprasīti lielākajā automobiļu tirgū Ķīnā, kur displeju skaitam ir daudz lielāka nozīme par automobiļa dinamiku, degvielas patēriņu vai kādiem citiem parametriem.

Drošību gan skārienekrāni neuzlabo, tieši otrādi – meklējot vajadzīgo funkciju, vadītājs novēršas no ceļa un var apdraudēt gan sevi, gan citus satiksmes dalībniekus.

Jaunais protokols paredz, ka jauna transportlīdzekļa novērtēšanas skalā fizisko pogu klātbūtnei būs būtiska loma, jo bez tām augstāko atzīmi no EuroNCAP eksperti neizsniegs.

Zināms, ka prasībā par minimālo fizisko pogu skaitu iekļauta vadība avārijas gaismām, pagrieziena rādītājiem, skaņas signālam, vējstikla tīrītājiem un avārijas izsaukumam. Citos gadījumos ražotāji varēs brīvi rīkoties pēc saviem ieskatiem, taču prasības var tikt pastiprinātas.

Autoražotāji par jauno kārtību esot informēti un to pilnībā atbalstot.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 6.marts 2024 10:56
2 3 Atbildēt

Hmm 6.marts 2024 11:25
25 3 Atbildēt

Viss no turienes - ķīnieši, japāņi u.c. aziāti ir kā apsēsti uz ekrāniem, gaisminām, ķēmiņiem u.c. mazu bērnu padarīšanām

hue 6.marts 2024 11:43
3 8 Atbildēt

EuroNCAP neizstrādā likumus.

Pļurkt 6.marts 2024 12:32
14 2 Atbildēt

Viņi vērtē auto drošību!!!!!!!!!!!

Vai tu gribēsi pirkt auto kam ir slikti drošības testi?

hue 6.marts 2024 13:19
3 5 Atbildēt

Lai jau vērtē, bet es par maldinošo virsrakstu rakstīju.

Kaut kāds utu kantoris, tak neraksta likumus.

H*jarich 6.marts 2024 13:56
8 3 Atbildēt

Obižaješ - tas nevis utu kantoris, bet galvenā atslēga lai kādu Eiropas tirgū vispār nopietni uztvertu. Krievijā, jā - tur šobrīd ar euro 0 kapā, bez ABS un drošības spilveniem, ved no Ķ"'inas ko gribi un brauc kā proti.

MMX 6.marts 2024 11:59
42 2 Atbildēt

Fantastiski, vēl samērā nesen mani sauca par atpalikušu muļķi jo uzskatīju, ka ne visas auto funkcijas jābāž bakstāmā ekrānā. Tagad redz izrādās, ka pogas tomēr vajag jo laiku pa laikam tomēr tas ekrāns ir jābaksta arī braucot un kā izrādās, tas neesot pārāk droši.

Pļurkt 6.marts 2024 12:36
9 2 Atbildēt

Pogu spaidītāju paaudzei, jeb precīzāk sakot šmurguļpaaudzei pogu spaidīšana ir kā svētā govs Indijā! Viņiem nesaprast, ka puļķi ausīs un pogu spaidīšana var būt bīstama VIŅU dzīvībām, kuras nav PIECAS kā "streļalkās"!!!

Den 6.marts 2024 12:02
7 1 Atbildēt

Gudrie cilvēki ražo mašinas, bet viens ne izdomāja un ne teica kā tas kaitē uz drošību, kad tu meklēsi vajādzētu funkciju.... Tas bija uzreiz skaidrs. Pogas ir ērtāk un drošāk izmantot

Lasītājs 6.marts 2024 12:12
7 1 Atbildēt

Cienītie, palasiet rūpīgāk, kādas pogas jāizdala atsevišķi!!! Pagrieziena rādītāji, loga tīrītāji utt!!! Arī tagad tie ir atsevišķi, ja nu vienīgi kādai teslai vai ķīnietim. Tas nozīmē, ka ražotāji paliks pie tagadējām gandrīz visām funkcijām caur planšeti, un nekas labāks nepaliks.

msh 6.marts 2024 12:38
11 2 Atbildēt

Jā, es izlasot to sarakstu, arī biju vīlies - vajadzēja arī kā minimums klimata vadību tur iekļaut, kā arī - priekš kam to avārijas izsaukumu, lai vieglāk nejauši nospiest?

Semīrs 7.marts 2024 23:26
1 1 Atbildēt

Par to avārijas signāla pogu gan tikai daunītim var būt jautājumi…

Tai vispār jābūt vietā, kur to vienmēr var ātri un bez problēmām nospiest.

msh 8.marts 2024 2:56
3 2 Atbildēt

Daunīšiem vajag to pogu. Mēs dzīvojam 21. gadsimtā, ja kas - jebkurš telefons, pat bez SIM kartes, spēj piezvanīt uz to 112 - ja tu vai kāds blakus esošais nebūs spējīgs to izdarīt, tad, visdrīzāk, tie glābēji jau vairs nebūs vajadzīgi. Bet nu tavs viedoklis ir saprotams - masu histērijas par "drošību" kurināšanas upuris.

khe 6.marts 2024 13:23
0 0 Atbildēt

varbūt neesmu tik informēts jaunāko auto modeļos, bet no nosauktajām lietām vienīgais, ko spēju iedomāties/atcerēties, kas ir ielikts ekrānā nevis fiziskajās pogās, ir tesla ar logu tīrīšanu...  

Par ķīniešu brendiem neesmu interesējies.

Tā kā - virsraksts skaļš, bet reāli tas praktiski neko nemainīs.

msh 8.marts 2024 2:57
1 1 Atbildēt

Teslas virzienrādītāju pogas arī ir problēma, kā lasīts - tā tomēr ir problēma nospiest virzienrādītāju pogu, vienlaicīgi griežot stūri.

xyz 6.marts 2024 12:44
2 3 Atbildēt

Jautājums, ko katrā situācijā saprot ar drošības testiem. Mani neinteresē visādas kameras, abs uc. Mani interesē dzelžu biezums. Diez vai tu vispār vari dabūt auto ar normālu dzelžu biezumu šobrīd. Līdz ar to testiem ir pilnīgi nekāda jēga.

redzi 6.marts 2024 13:04
11 2 Atbildēt

euroncap pārbauda jauno auto drošību un nevis bleķu biezumu, starp citu, biezums nav svarīgs, svarīgi kā strādā deformācijas zonas un absorbē trieciena enerģiju, glābjot cilvēkus

0pis 6.marts 2024 13:18
2 0 Atbildēt

Neapcel vecās raudzes audistu. Viņam vajag tanku ar pielaidi ceļu satiksmei.

Tas gan 6.marts 2024 13:51
4 0 Atbildēt

Atceros, laikos, kad žigulis bija galvenā turības mēraukla, mūsu kolchozā sieviete lika vīram gulēt pa nakti mašīnā un to sargāt, jo tas nemākulis bija noņēmis riteni un kaut ko izjaucis, attiecigi autiņš palika uz bluķa un to vairs nevarēja dabūt garāžā aiz atslēgas

BMW 6.marts 2024 14:22
12 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu, planšetes bakstīšana ne ar ko neatšķiras no telefona lietošanas pie stūres! Kad pirmo reizi braucu ar Tesla, nebiju pirms brauksānas iepazinies ar uzstādījumie un sāku braukt kā ar jebkuru citu auto. Brauciena laikā savajadzējās pieregulēt spoguļus un logu tīrītāja ātrumu, nu moins, pus ceļu pavadīju bakstot planšeti un mēģinot izprast kā tas viss notiek.

uupis 6.marts 2024 16:51
5 0 Atbildēt

Mēs jau te nospriedām, ka ja tavs telefons vai planšete ir pienaglots pie paneļa un naglām gali atlocīti, tad tā vairs nav telefona bakstīšana, bet tā ir auto vadīšana - vari kaut feisīti laikot visu laiku!

650 6.marts 2024 15:39
5 0 Atbildēt

Liekulībai un demagoģijai nav robežu.Kur tad liksim esošos, līdz šim lepni saražotos globāli skārienizētos s.uudus? Varbūt varētu noorganizēt kādu "globālo atsaukumu", vai pieņemt kārtējos normatīvus ar atpakaļejošu datumu?

Atkal būs tā, ka ražotāji un (jo īpaši!) viņu melīgi glumie dīīleri nopelnīja miljardus, taču (izrādās,atkal,kārtējoreiz) patērētājs ir ticis maldināts un viņam ir iesmērēta šaubīga produkcija.Turklāt,tie hlami tagad mainīs īpašniekus un "piedalīsies satiksmē" vēl sazin cik ilgi.

Krotow 6.marts 2024 15:43
0 1 Atbildēt

Krausim kaudzē tavā pagalmā.

650 6.marts 2024 16:03
2 0 Atbildēt

Nu jājā,viss pareizi, par visu iepriekš notikušo ir jānorij/krupi un jābalso atkal/Par! nākamo apkrāpšanas iespēju ;p

Onsis 6.marts 2024 15:49
8 0 Atbildēt

Nu re , attapās, telefonu spaidīt nevar a to ērmu kas aizsedz pusi vējstikla cik tik vēlies!

650 6.marts 2024 16:08
7 0 Atbildēt

Nupat taču bija ideja par to, ka spaidāmajām ikonām ir jabūt vienkārši lielākām.Lielākā ekrānā esot vieglāk "trāpīt".Nākotnē ja kāds trāpīs ar galvu/vējstiklā, drošvien ieslēgsies kādi jauni papildus servisi.

Bradypus 6.marts 2024 16:24
11 2 Atbildēt

Pogas jau nav pat lielākā problēma. Šodien sanāca paņemt no Bolt Peugeot 2008. Sajutos kā šprote konservbundžā - tiem, kas uzsakta, ka SUV ir bīstami, paskaidrojiet *&(%&$^ kā (NU KĀ?!) man redzēt gājējus un pat gājēju pārejas zīmes - no paņemiet un atrodiet bildē, KUR ir gājēju pārejas zīme. Par to, ka tam auto visapkārt ir viena liela aklā zona, mikroskopiski spoguļi un grozīšanās nepalīdz, jo logi maziņi un visur skatu kaut kas aizsedz. 

darklight 6.marts 2024 16:56
4 0 Atbildēt

Tā konservbundža jau arī tipa pilsētas SUV skaitās. Neesmu braucis, bet tava bilde izskatās interesanti 😆 Jāteic gan, ka daudziem auto, kas ir zemi pēc formas, ir tas joks, ka, piebraucot pie krustojuma, luksoforu vairs nevar redzēt, tikai pieliecoties un piebāžot galvu tuvāk vējstiklam. Tā ir arī manam pašreizējam auto, kā arī iepriekšējam bija identiski, kaut arī mašīnas absolūti atšķirīgas. Esmu pieradis, netraucē.

Sergejs 7.marts 2024 12:49
2 0 Atbildēt

Tas pie mums tā ir ar luksoforiems, bet vienā zemē kur māk salikt kantainas un līdzenas ielāpas asfaltam māk arī nelielu dublējošo luksoforu piekarināt acu līmenī. Tā dīvainā zeme ir uz ziemeļiem no mums.

 Bilde tiešām interesanta, vārds ergonomika vairs nav modē, kombinācija televīzors+stikla jumts rullē.

darklight 6.marts 2024 16:59
1 0 Atbildēt

Viņam tas spogulis stiklam pa vidu ielikts, štoļi?

Bradypus 6.marts 2024 17:06
1 0 Atbildēt

Nu kaut kā tā sanāk - principā visa tā spoguļa instalācija reāli aizsedz skatu caur jau tā mazo logu. Un sanāk, ka uz spoguli, normāli sēžot (beņķi zemāk nevarēju nolaist) ir jāskatās pat tā kā uz leju - no vadītāja redzespunkta pat mazliet sliktā kā bildē - labā ietve ir aizsegta līdz pat zemei.

anoagask 7.marts 2024 8:33
3 0 Atbildēt

Biezās stoikas dēļ drošības, mazie lodziņi dēļ SUV dizaina - sēdi un ciet klusu, jo tauta tādus pērk.

Man ir C4 spacetourer - stiklojuma tik daudz, ka sajūta kā siltumnīcā, panorāmas stikls ļauj redzēt zīmēs virs galvas. Bet tirgum vajag džipus, jo tie ir drošāki

anoagask 7.marts 2024 8:38
1 0 Atbildēt

C4 fizisko pogu gan gandrīz - izskatās glīti, bet lietot neērti. Lai no android auto pabakstītu klimatu un tiktu atpakaļ, trīsreiz jābaksta ekrānā.

Paneļa apgaismojuma spožums arī ekrānā. Toties odometra reset ir uz atsevišķas pogas - francūži...

Rr19 7.marts 2024 11:45
0 0 Atbildēt

Bija tak raksts iA, ka TA bija piesējušies par mobilā turētājiem.

Bradypus 7.marts 2024 12:25
1 1 Atbildēt

Kādas vēl drošības - šitā konservbundža jau nu nav nekādos drošības pirmrindniekos un kā vispār liels plastmasas daudzums palielina drošību? Un kas vispār ir "SUV dizains"? Man braucot pat prātā neienāca, ka tagad par SUV jau sauc jebko, ieskaitot to kroplo konservbundžu.

msh 8.marts 2024 3:04
0 1 Atbildēt

Nu bet protams ka SUV - proporcijas un kroplo paskatu neredzi? Normālais zvēru karalis ir ar vienu nulli nosaukumā mazāk.

Bradypus 8.marts 2024 9:12
0 0 Atbildēt

Protams? Par to jau jautājums, kas tad īsti ir SUV? Tev pašam vēl nesen vien no parametriem bija "auto, kurā jārāpjas". Šajā ir jālien, bet tomēr SUV?!

anoagask 8.marts 2024 11:39
1 0 Atbildēt

Jārāpjas nav - pieņemu, ka pēc izmēriem un klīrensa 2008 ir līdzīgs golf mk2

anoagask 7.marts 2024 22:34
1 0 Atbildēt

Par drošību bija ironija par SUV marketingu. Vai tad 2008 nav mazais krosovers=SUV.

SUV dizains = lielākas riepas, augstāka sānu līnija=zemi logi un varbūt plastmasas pa perimetru

asd 6.marts 2024 17:58
8 0 Atbildēt

Dažas nedēļas ir sanācis ar to 2008 pabraukāt. Pilnīgi pievienojos. Stoikas ir milzīgas, logi maziņi, redzēt neko normāli nevar. Takš, pat iekāpt normāli nevar, jo sēdeklis ir diezgan prom aiz vidus stoikas. Neērts un pat nedaudz bīstams auto.

Bet nu, šim, vismaz, bija fiziskas pogas. Tā tendence visu sabāzt televizorā, ir absolūts stulbums. Ne ar ko neatšķiras no telefona lietošanas pie stūres. Biežāk lietotajām/svarīgākajām fīčām, tomēr ir jābūt pogās/kloķīšos. Brīnums kā vēl stūrēšana nav teļļukā.

Ha-ha 6.marts 2024 17:35
2 4 Atbildēt

nu tad atpakaļ pie GAZ-51 - tam bija analogās ciparnīcas, atverams vējstikls un kājas starteris

Pļurkt 6.marts 2024 18:25
1 1 Atbildēt

Man piemēram riebjas Win10 digitālais pulkstenis! Jo es nekādi nevaru sarēķināt laiku galvā. Win7 analogajā pulkstenī bez problēmām es to darīju un daru (mājas kompī).

Tā piemēram savā auto likās ka tas ir liels, plašs, ar lieliem spoguļiem un plānām staikām = labu pārredzams vis apkārt, BET čaļi servisā ieliekot jaunu priekšējo stiklu ielīmēja spoguli krietni vien augstāk. Sākumā pukojos, jo lai paskatītos atpakaļ tālumā ir nedaudz jāpieliecas. Toties pilnībā izuda neaizsedzamā zona starp spoguli un griestiem un saule pa to spraugu acīs vairs nespīd. Pie reizes vēl vairāk palielinājās redzamības zona priekšā, it sevišķi uz zīmēm un luksoforu virs joslas!

msh 8.marts 2024 3:05
0 1 Atbildēt

Spoguli tāpat vien augstāk nelīmēja - tātad jaunajam stiklam tā vieta ir augstāk.

Patiesībā 7.marts 2024 14:36
0 2 Atbildēt

Īsts bomārs gribēs rakāties pa konteineru un dzīvot kartona kastē neatkarīgi no tā, vai viņam piedāvās pārvākties uz Hilton viesnīcu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 13

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 9

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti